וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממש קזינו עולמי: שליח חדשות עשר באירופה ייצא ללימודים בניו יורק

8.5.2018 / 10:37

דור גליק התקבל לתכנית Knight-Bagehot המשלבת לימודים מתקדמים לעיתונות ולעסקים. הוא מונה לפני שלוש שנים לשליח חדשות עשר באירופה ומוקם בברלין ותקופת שהותו אופיינה בשינויים רבים ביבשת. גורמים בחדשות עשר: לפי שעה לא ימונה לו מחליף

דור גליק, חדשות 10. באדיבות המצולמים
רשימת תודות מפה ועד ברלין. גליק/באדיבות המצולמים

שליח חדשות עשר באירופה, דור גליק, ייצא בקרוב לשנת לימודים באוניברסיטת קולומביה בניו יורק - כך נודע לוואלה ברנז'ה. גליק התקבל לאחרונה לתכנית Knight-Bagehot המשלבת לימודים מתקדמים בבתי הספר לעיתונות ולעסקים במוסד היוקרתי, אליה מתקבלים מידי שנה עשרה עיתונאים, רובם אמריקנים ומיעוטם זרים, המקבלים מימון מלא ללימודיהם. גורמים בחדשות עשר אומרים היום לוואלה ברנז'ה כי לפי שעה לא ימונה לו מחליף.

גליק מונה לפני כשלוש שנים לשליח חדשות עשר באירופה ומוקם בברלין. תקופת שהותו באירופה אופיינה בקליטת מיליוני פליטים אל היבשת והתגברות הטרור במרכזי הערים בה. בשנים האחרונות היה גליק אחראי, בין היתר, על סיקורם מהשטח של פיגועי הטרור המשמעותיים בפריז, ניס, ברלין, לונדון, מנצ'סטר וברצלונה; ומנגד סיקר את מערכות הבחירות בצרפת, גרמניה, בריטניה והולנד, וכן של משאלי העם הדרמטיים על ה"ברקזיט" ובנוגע לעצמאות חבל קטלוניה.

לפני כשלושה שבועות ראיין גליק את קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בלשכתה שבברלין. לאחר השידור בישראל, צוטט הריאיון הבלעדי בהרחבה בכל העיתונים ורשתות השידור המרכזיות באירופה, בעיקר נוכח דבריה של הקנצלרית על "סוג חדש של אנטישמיות"שמביאים לדבריה לגרמניה הפליטים ו"אנשים ממוצא ערבי". בשנה שעברה, ערב הבחירות בגרמניה, ראיין גליק גם את מי שהייתה אז יו"ר מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה", פראוקה פטרי.

לצד נציג חדשות עשר, נבחרו השנה לתכנית הלימודים עיתונאים מ"הניו-יורק טיימס", "וול סטריט ג'ורנל", "בלומברג" CNBC ועוד. לגליק תואר ביחסים בינלאומיים והיסטוריה מהאוניברסיטה העברית בירושלים ומבית הספר לכלכלה בלונדוןLSE .

דור גליק עם אנגלה מרקל. יחצ,
הישג יוצא דופן. עם מרקל/יחצ

דור גליק: "אחרי יותר משלוש שנים בתפקיד הכתב באירופה של חדשות עשר, בתקופה מרתקת, מטלטלת ורבת תהפוכות ביבשת הישנה - אני שמח על ההזדמנות שניתנה לי לחצות את האוקיאנוס, ללמוד במוסד אקדמי כמו קולומביה, ובמקביל ללמוד מקרוב על החיים הפוליטיים המסעירים בארצות הברית של עידן טראמפ. אני מעריך מאוד את העידוד שקיבלתי, גם הפעם, ממנכ"ל חדשות עשר, גולן יוכפז, עורך המהדורה המרכזית, ליאור לנדנברג ועורך חדשות החוץ נדב איל - שנתנו לי מיד, וללא היסוס, את ברכת דרכם. הבהרתי להם שככל שהדבר תלוי בי, אני רואה את עתידי בחברת החדשות הטובה בישראל - גם לאחר סיום התכנית בעוד כשנה".

גולן יוכפז, מנכ"ל חדשות עשר: "דור גליק הצליח להעביר לצופי חדשות עשר בישראל, כמעט מידי ערב, בדרך כלל בשידור חי ומשטח ההתרחשות, את התמורות ההיסטוריות שעברו על היבשת בשנים האחרונות - רק סמלי שהעבודה העיתונאית האחרונה שעשה, היא ריאיון מיוחד עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, מי שבמובנים רבים כתבה בעצמה רבים מהמהלכים ההיסטוריים שחוותה אירופה בשנים האחרונות. כבוד גדול לדור ולמערכת חדשות עשר כולה על השילוב בתוכנית המצטיינים של קולומביה לצד עיתונאים מבטיחים מכל העולם. בהצלחה לדור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully