וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כתבים שלנו מפחדים לעמוד ולדווח עם מיקרופון של חדשות 2"

וואלה ברנז'ה

10.5.2018 / 17:45

בכנס שערכה הרשות השנייה בנושא אמון התקשורת, בהשתתפות בכירים מגופי התקשורת בארץ, אמר מנכ"ל "החדשות" אבי וייס: "אי אפשר להשוות את ערוץ 20 אלינו. הם בחרו לתפוס קו של איזון התקשורת"

כנס רשות שנייה. גיל דור,
אבי וייס, יוסי ורשבסקי, יוליה שמאלוב ברקוביץ וגולן יוכפז/גיל דור

"כתבים שלנו מפחדים לעמוד ולדווח עם מיקרופון של חדשות 2. מסע הדה-לגיטימציה לתקשורת הולך ותופס וקשה מאוד להילחם בו", כך אמר היום מנכ"ל חברת "החדשות", אבי וייס. את הדברים אמר וייס בכנס שערכה הרשות השנייה בנושא אמון התקשורת בהשתתפות בכירים מגופי התקשורת בארץ.

באירוע התפתח דיון סביב מקומו של ערוץ 20 שהעלה באחרונה את מהדורת החדשות שלו. שכי פרנץ מנכ"ל ערוץ 20 סיפר גם כתבי הערוץ ספגו אלימות באירועים שונים. "לפני שבוע כתב שלי הלך לבית חולים אחרי שהרביצו לו." סיפר, ואמר לעניין נתוני הצפייה בערוץ: "גם לערוץ 10 לקח הרבה שנים והרבה כסף להתייצב. ייקח לנו זמן אבל נגיע לאחרים. אצלנו כולם יכולים להביע דעות, מימין משמאל ומהמרכז ואנחנו לחלוטין עומדים מאחורי מה שאנחנו עושים. אני עושה את אותה תקשורת כמו חדשות 2 ו10 רק איך שאנחנו חושבים שהצופים רוצים". אבי וייס השיב לפרנץ ואמר: "אני לא חושב שאפשר להשוות את ערוץ 20 אלינו. הם בחרו לתפוס קו של איזון התקשורת. אין שם במהדורות פוליטקאים מהשמאל, לא נראה שם כיסוי של הפגנות נגד השחיתות גם אם יגיעו לשם 100 אלף איש".

גולן יוכפז, מנכ"ל חדשות עשר אמר: "אני חושב שהימין מרגיש, במידה מסוימת של צדק, שהוא לא שותף לקבלת החלטות במילייה האשכנזי התל אביבי. בעיני הימין, הוא לא ממצה את גודלו באוכלוסיה בתוך קבלת ההחלטות העיתונאיות". עוד אמר, כשאני מבקש מצופים דוגמא לכלי תקשורת אמין הם נותנים את אתר רוטר כדוגמא, ובסוף זה אתר שמפרסם הכל. אני חושב שהבעיה היא לא באמינות אלא בתחושת אי השותפות של חלק מהציבור".

בכנס הוצג מחקר של מכון 'מדגם' שהעלה כי רמת האמון בתקשורת היא הנמוכה ביותר מכל המוסדות שנבדקו כאשר 64% מהציבור לא נותנים בה אמון או שנוטים לא לתת אמון. נתון נוסף שעלה היה כי 63% מהציבור חושב שהתקשורת צריכה להימנע מדיווח דברים מסוימים במהלך אירועים ביטחוניים גם אם אלה אושרו על ידי הצנזורה.

שר התקשורת איוב קרא הכריז בכנס כי "ביום ראשון הקרוב נאשר התערבות של הממשלה בתקציב התאגיד. נחזק אותם ונחזיר להם את שידורי הספורט ובכך להוריד את המחירים לצרכן בכך שיהיה מה שהיה בעבר". יו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב ברקוביץ', הוסיפה כי "היעדר אמון של הציבור בתקשורת הוא סדק משמעותי בחומת הדמוקרטיה ולכן מוטלת עלינו האחריות לחיזוקו. בלי יחסי אמון אין זכות קיום לתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully