וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת - שיאנית הפרסום הממשלתית

וואלה ברנז'ה

13.5.2018 / 16:24

לראשונה פורסם דו"ח המפרט את התקשרויות לפ"מ, לפיו גוף השידור הישראלי הראשון ברשימה הוא קשת, שקיבל הוצאות פרסום בשווי 8.2 מיליון שקל. למרות ש"ישראל היום" עם תפוצה רחבה יותר, "ידיעות אחרונות" מקבל יותר תקציבי פרסום

לוגו קשת 12. יח"צ,
לוגו קשת 12/יח"צ

היום פורסם לראשונה דו"ח המפרט את התקשרויות לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) ברבעון הראשון של 2018. יש לציין כי לפ"מ מפרסמת לרוב את דו"ח ההתקשרויות שלה עם ספקים, אולם דו"חות אלו פירטו רק חלק מפעילות הלשכה - וכעת היא מפרסמת דו"ח אשר ממנו ניתן ללמוד כיצד מתחלקת עוגת תקציב הפרסום הממשלתית.

יש לציין כי לפי הוראות אגף החשב הכללי במשרד האוצר, משרדי הממשלה חייבים ככלל לבצע את עבודות הפרסום שלהם באמצעות לפ"ם ומכאן החשיבות הגדולה בנתונים שהתפרסמו.

את המקום הראשון בטבלה תופסת קבוצת הפרסום והמדיה HAVAS MEDIA FRANKFURT GMBH - EURO שקיבלה מהלשכה 50 מיליון שקל - אמנם זה לא מפורט בדו"ח, אך כנראה מדובר בקמפיינים שונים ברחבי אירופה. אחריה ברשימה תאגידי ענק כמו גוגל ופייסבוק שקיבלו הוצאות פרסום מלפ"מ בשווי 14.6 מיליון שקל ו-8.9 מיליון שקל, בהתאמה.

בית ידיעות אחרונות בראשון לציון. ראובן קסטרו
בית ידיעות אחרונות בראשון לציון/ראובן קסטרו

גוף השידור הישראלי הראשון ברשימה הוא קשת, שקיבל מלפ"מ הוצאות פרסום בשווי 8.2 מיליון שקל. את המקום ה-5 בטבלה תופסת קבוצת גריי קונטקנט מקבוצת אדלר חומסקי - המפעילה את "דקה לשמונה", דקת הפרסום שלפני המהדורה המרכזית - עם 7.6 מיליון שקל מלפ"מ.

אחריה בטבלה נמצא גוף השידור השני ברשימה, רשת עם כ-7 מיליון שקל. העיתון "ידיעות אחרונות" מקדים מעט את "ישראל היום" ברשימה - 4.5 מיליון שקל לעומת 4.3 מיליון שקל. ותאגיד השידור הישראלי (רדיו) במקום ה-9 ברשימה עם 2.1 מיליון שקל שקיבל מלפ"מ.

עו"ד שלומי בילבסקי, סגן ראשת היחידה הממשלתית לחופש המידע, מסר: "לשכת הפרסום הממשלתית עשתה צעד חשוב ומתבקש בכך שפרסמה את ההוצאות המהוות את ליבת הפעילות שלה, מעבר לדו"חות ההתקשרות הרבעוניים המתפרסמים על ידה בהתאם לנוהל היחידה הממשלתית לחופש המידע. יש לקוות שצעד זה יעודד רשויות ציבוריות נוספות לפרסם את מלוא הוצאותיהן, גם אם הם אינן כפופות פורמלית ליחידה הממשלתית לחופש המידע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully