וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לצו מניעה נגד ידיעות תקשורת: חשפי כמה עיתונאים במערכת

14.5.2018 / 14:08

ארגון העיתונאים וועד עיתונאי ידיעות תקשורת הגישו היום בקשה לצו מניעה לבית הדין האזורי לעבודה בת"א נגד הנהלת רשת המקומונים ידיעות תקשורת. עוד מבקשים בארגון כי ידיעות תפצה את הארגון בגובה 200,000 שקלים בגין פגיעה בהתארגנות

בית ידיעות אחרונות בראשון לציון. ראובן קסטרו
בית ידיעות אחרונות בראשון לציון/ראובן קסטרו

ארגון העיתונאים וועד עיתונאי ידיעות תקשורת (רשת המקומונים של ידיעות אחרונות) הגישו היום (שני) בקשה לצו מניעה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב נגד הנהלת ידיעות תקשורת. כפי שפורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה, בימים אלו דנים בהנהלת הקבוצה בהמשך הליכי הקיצוצים, בהם גם פיטורי עובדים.

בבקשה, שהוגשה על ידי היועצים המשפטיים של ארגון העיתונאים, עוה"ד אמיר בשה וד"ר מורן סבוראי, מבקשים הוועד והארגון שבית הדין יורה לידיעות תקשורת להעביר נתונים בדבר מספר העיתונאים במערכת וכן כי יינתן צו הצהרתי לפיו ארגון העיתונאים הוא הארגון היציג בידיעות תקשורת. עוד מבקשים בארגון כי ייקבע דיון דחוף במעמד הצדדים וכי ידיעות תקשורת תפצה את הארגון בגובה 200,000 שקלים בגין פגיעה בהתארגנות.

בבקשה מתוארת התנהלות הנהלת ידיעות תקשורת ובכלל זה: "חרף פניות חוזרות ונשנות מצד המבקש למשיבה, רשת המקומונים של העיתון ידיעות אחרונות, וחרף העובדה שפניות אלה נתמכו במסמכים המבססים את הבקשה, ממאנת המשיבה להכיר ביציגות המבקש במקום העבודה".

בארגון אומרים כי במהלך ארבעת החודשים האחרונים פנו להנהלה בבקשות חוזרות ונשנות לקיים משא ומתן קיבוצי. בארגון אף העבירו את טפסי ההצטרפות של העובדים אשר מוכיחים כי למעלה משליש מהעובדים הצטרפו לארגון: "חרף פניות חוזרות ונשנות אלו מצד המבקש, המשיבה, מטעמיה הפסולים, מסתגרת כשסביבה חומה בצורה מתוך מטרה להילחם בהתארגנות העובדים באמצעות העדר הכרה ביציגות, והכל ללא כל תימוכין מתוך תקווה כי הזמן שחולף "ירפא" את מקום העבודה מהתארגנות העובדים הפורצת בחצריה".

עוד נכתב כי "המשיבה לא טורחת לנמק את סירובה העיקש להכיר בהתארגנות העובדים ונעמדת מאחורי נימוקים סתמיים ללא שהיא אפילו טורחת לעגן אותם בעובדות, ויהי מה. בתוך כך, המשיבה נמנעת מלעמוד בנטל ההוכחה המוטל עליה לטענה בדבר היעדר יציגות, ונמנעת מלהעביר נתונים מדויקים ומבוססים בדבר מספר העובדים במשיבה במועדים הרלבנטיים לבקשה".

על הרקע להתארגנות העובדים נכתב בבקשה כי "הרקע לתחילת התארגנות העובדים, הינו רצונם של העובדים להסדיר את תנאי עבודתם במסגרת הסכם הקיבוצי, לאחר שינויים מבניים אשר נערכו בעת האחרונה במשיבה, ואשר הרעו באופן משמעותי את תנאי עבודת העיתונאים, וביניהם מעבר של חלק ממערכות המקומונים לראשון לציון, איחודי משרות וצמצומים שהביאו להעמסת מטלות רבות על עיתונאי המשיבה ללא שדרוג מקביל בתנאי שכרם וכן שחיקת שכר כוללת של עיתונאי המשיבה. כמו כן, ברצון העובדים להבטיח את תנאי עבודתם במסגרת כל תוכנית צמצומים עתידית בקבוצת ידיעות".

לסיום כותבים בארגון: "התנהגותה של המשיבה, אשר בחרה להתעלם בכוונת מכוון מפניות המבקש, וכן בהתעלמות לא מוסברת מהם ומנציגותם החוקית, נגועה בחוסר תום לב בוטה, שדי בו כדי להצדיק את מתן הסעדים כנגדה"

טרם התקבלה תגובת ידיעות אחרונות לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully