וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוויח אחד יש בטוח: היקף סיקור חקירות נתניהו - בשיא שלילי של השנה האחרונה

16.5.2018 / 10:35

בדיקה שערכה יפעת מחקרי מדיה עבור וואלה ברנז'ה חושפת במספרים את מה שכבר נראה די ברור - מצב בטחוני בעייתי מועיל לראש ממשלת ישראל לא רק בסקרים, אלא גם ובעיקר בקביעת סדר היום התקשורתי. הנה הנתונים

טקס העברת השגרירות 13 במאי 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בפתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
יצוין כי נתניהו עצמו אינו מסוקר פחות אלא בהיקפים דומים – רק שההקשרים הם מדיניים -ביטחוניים והרבה יותר מחמיאים מבחינתו

בדיקה שערכה יפעת מחקרי מדיה עבור וואלה ברנז'ה חושפת במספרים את מה שכבר נראה די ברור - מצב בטחוני בעייתי מועיל לראש ממשלת ישראל לא רק בסקרים, אלא גם ובעיקר בקביעת סדר היום התקשורתי. הבדיקה הנוכחית נערכה על המדיה הארצית המובילה (טלוויזיה, עיתונות ואתרי אינטרנט מרכזיים), וניסתה לבדוק את היקף סיקור ראש הממשלה נתניהו - ובעיקר אופי הסיקור. הבדיקה נערכה מתחילת השנה ועד אמצע חודש מאי.

מהבדיקה עולה כי במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה נושא חקירות נתניהו היה המוביל בתקשורת - עם ממוצע של יותר מ- 3,000 כתבות סך הכל בחודש במדיה הארצית.

החל מחודש מרץ, לאחר סיום המשבר הקואליציוני שכמעט הוביל לבחירות, נרשם היפוך בסדר היום עם עליית נושאים ביטחוניים לאור התחממות הגזרות בצפון ובדרום. בנוסף, חל אירוע פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים - נושא מדיני שהשפיע אף הוא רבות על אופי הסיקור.

במקביל, כצפוי, סיקור הפרשות והחקירות השונות נמצא במגמת ירידה החל ממרץ והיקפי הסיקור של נושא זה בחודשים אפריל-מאי הוא הנמוך ביותר שנרשם בשנה האחרונה (מאז אפריל 2017). בהקשר זה, יצוין כי נתניהו עצמו אינו מסוקר פחות אלא בהיקפים דומים - רק שההקשרים הם מדיניים -ביטחוניים והרבה יותר מחמיאים מבחינתו.

סיקור נתניהו - יפעת מחקרי מדיה. יפעת מחקרי מדיה,
מגמת הסיקור בחודשים האחרונים/יפעת מחקרי מדיה

שחר גור, מנהל יפעת מחקרי מדיה, מסביר: "כמי שעוקבים אחר סדר היום התקשורתי בשנים האחרונות, אנחנו בדרך כלל רואים שלאורך זמן אין מקום בראש החדשות לכמה נושאים גדולים ועל כן עלייה של נושאים ביטחוניים בדרך כלל מלווה בירידה של נושאים אחרים".

"המקרה הנוכחי מעלה שוב את השאלה מי קובע את סדר היום - האם התקשורת משקפת את המציאות או שגורמים בעלי עניין מכתיבים מה יפתח את מהדורות החדשות? והאם זו התקשורת עצמה שמתגייסת כאשר האיומים בפתח?
בכל אופן, ניתן לשער שסיקור החקירות יחזור לפתוח מהדורות בקרוב, כנראה רק לאחר שתירשם רגיעה ביטחונית מסוימת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
סיקור נתניהו - יפעת מחקרי מדיה. יפעת מחקרי מדיה,
מגמת הסיקור בחודשים האחרונים/יפעת מחקרי מדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully