וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארץ נותן לכם את החופש לחפש את האינטרס

16.5.2018 / 12:02

עו"ד אסף רוזנברג, לשעבר הממונה על טוהר המידות והמשמעת בשירות המדינה, פרסם ב"הארץ" טור שתקף את ההדלפות מהפרקליטות. מה נשמט ממנו? העובדה שהודח מתפקידו בשירות המדינה

בית הארץ. צילום : ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
בית הארץ/ראובן קסטרו, צילום : ראובן קסטרו
ככל הנראה, היועץ המשפטי לממשלה היה מעורב בזמנו בהחלטה להדיח אותו מתפקידו

האם לגיטימי שכותב טור ימתח ביקורת על מקום העבודה הקודם שלו, מבלי לציין שהודח ממנו - ומדוע? עו"ד אסף רוזנברג, לשעבר הממונה על טוהר המידות והמשמעת בשירות המדינה, פרסם אתמול (שלישי) ב"הארץ" טור שתוקף את תופעת ההדלפות מהפרקליטות - מבלי לציין את העובדה שהודח מתפקידו בשירות המדינה בעקבות רומן אסור שניהל עם סגניתו, שאף קודמה על ידו. ככל הנראה, היועץ המשפטי לממשלה היה מעורב בזמנו בהחלטה להדיח אותו מתפקידו.

רוזנברג כותב בטורו ב"הארץ": "חרף עמדת היועץ המשפטי לממשלה, שיש להחמיר עם הדלפות ולהרחיב את המדיניות של חקירתן, זה לא קורה. היועץ המשפטי לממשלה ובכירי מערכת אכיפת החוק הם השולטים הבלעדיים גם על תחום חקירות ההדלפות. ברצותם יורו למשטרה או לנציבות שירות המדינה לחקור, וברצותם לא יורו. הכל "בהתאם לנסיבות". הקריטריונים שקבע היועץ המשפטי לממשלה ביחס להחלטה לפתוח בחקירת הדלפה הם רחבים, גמישים, בעלי רקמה פתוחה, משאירים בידיו מרחב לשיקול דעת - ובכירי הפרקליטות ולשכת היועץ נהנים מחסינות בפני חקירות בתחום ההדלפות".

יקום קורס

למרבה האירוניה, מי שכתב בעבר על המקרה של רוזנברג הוא לא אחר ממנהל חטיבת החדשות לשעבר ברשות השידור ממשה נסטלבאום - אף הוא ננזף על ידי נציבות המדינה. בין היתר, בכתבה שפורסמה באתר news1 כתב נסטלבאום: "הם העמידו אלפי עובדי מדינה לדין משמעתי. הממונה על המשמעת בשירות המדינה וסגניתו שהייתה פילגשו, שהיו אמורים להוות סמל לטוהר המידות בשירות הציבורי התגלו כשני נואפים. הממונה עו"ד אסף רוזנברג, נאלץ לעזוב בבושת פנים את שירות המדינה, סגניתו עו"ד אילה ליפץ-הוניגמן, נאלצה לנהל מאבקים משפטיים והצליחה לצאת במסגרת הסכם פשרה עם חצי מיליון שקלים". עוד צוין בכתבה של נסטלבאום כי "העובדה שרוזנברג וליפץ-הוניגמן היו נשואים לבני זוג אחרים, ועל ראשו של רוזנברג כיפה, לא הפריעה לאהבה של זוג הנואפים לפרוח תקופה ארוכה, כשליפץ-הוניגמן כפופה ישירות לרוזנברג, שבתוקף תפקידו היה גם זה שהיה אחראי על קידומה המקצועי".

כזכור, נסטלבאום נתבע על ידי שדר ועורך ערוץ 1 יגאל רביד שטען כי נסטלבאום התנכל לו בשל נטייתו המינית. תלונתו הפנימית של רביד הועברה לחקירת אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה והובילה לחתימת עסקת טיעון עם נסטלבאום, שהודה בהתבטאויות בלתי הולמות כלפי רביד והורשע בהתנהגות שאינה הולמת עובד מדינה. נסטלבאום ננזף, הועבר מתפקידו לתפקיד לא ניהולי ומשכורתו הופקעה.

עורך "הארץ" אלוף בן בחר שלא להגיב לדברים. עם זאת, יצוין שהנושא סוקר בעבר בהרחבה בעיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully