וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המערכון שביזה את התפילין ב'ארץ נהדרת' היה לא במקום"

17.5.2018 / 9:57

(עדכון) גם שר התקשורת תוקף את "ארץ נהדרת" - לאחר שבתכנית הראו תסרוקת העשויה מתפילין, בדומה לקוקיות של נטע ברזילי, על ראשו של ערן זרחוביץ' המגלם את בנט. הרשות השנייה הודיעה כי היא בודקת את המקרה

ערן זרחוביץ' בחיקוי נפתלי בנט. מערכת וואלה! NEWS
ערן זרחוביץ' בחיקוי נפתלי בנט/מערכת וואלה! NEWS

(עדכון: 11:00)

"תסרוקת התפילין" שהוצגה אמש ב"ארץ נהדרת" ממשיכה לעורר את זעמם של הפוליטיקאים: לאחר שאמש הסאטירה הציגה את דמותו של נפתלי בנט בגילומו של השחקן ערן זרחוביץ' - כאשר הוא חובש מעין כובע המדמה את תסרוקתה של הזמרת זוכת האירוויזיון נטע ברזילי, רק שבמקום קוקיות מונח על ראשו בתי תפילין - הפעם היה זה תורו של שר התקשורת איוב קרא להשמיע את דעתו בנושא

קרא צייץ בטוויטר: "אני חסיד גדול של חופש הביטוי, אבל צר לי על הרצון והקלות בה פוגעים פגיעה גסה באמונתם וברגשותיהם הדתיים של אחרים. סאטירה זה טוב ויפה, וגם עם אסי כהן שמחקה אותי אין לי בעיה - אבל דווקא נושא האמונה והדת הוא רגיש במדינת היהודים, והמערכון שביזה את התפילין ב'ארץ נהדרת' היה פשוט לא במקום".

הרשות השנייה הודיעה כי היא בודקת את המקרה. בהודעה שיצאה מטעם הרשות נמסר: "הרשות רואה בביזוי סמליים דתיים, של כל הדתות כמעשה חמור. על אף שקיימת חשיבות עליונה לחופש הביטוי והיצירה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בסאטירה, נראה כי במקרה זה נחצו קווים אדומים".

עוד נטען, "על פניו נעשתה כאן טעות בשיקול הדעת שהובילה לפגיעה קשה ברגשות ציבור רחב, דתי, חילוני ומסורתי בישראל. נציב התלונות של הרשות השנייה קיבל מאז שידור התוכנית עשרות תלונות והבוקר הוגשה פניה מהרשות לקשת לצורך בדיקת המקרה".

יו"ר ש"ס אריה דרעי כתב אתמול כי "הערב שודר קטע מחפיר ופוגעני בתכנית 'ארץ נהדרת', ששם ללעג ולקלס את התפילין, אותה מצווה קדושה שיהודים מסרו את נפשם להניחם בכל הדורות. לו דבר שכזה היה מוצג באחת ממדינות העולם, היו כולם זועקים אנטישמיות. אבל דווקא כאן, במדינת היהודים, עובר דבר כזה בשתיקה. בושה!".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן טען כי "הזדעזעתי מאוד מהשימוש הבזוי בתפילין כפי ששודרו הערב בתכנית סאטירה. מדובר בפגיעה חמורה במסורת ישראל ואני מגנה זאת בתוקף. גם להומור וסאטירה יש קווים אדומים שלא חוצים לעולם. קודשי ישראל וערכי היהדות אינם מיצגי צחוק ובידור. זו בושה וחרפה לפגוע בתפילין במדינה יהודית ובכלי שידור רשמי". השר נפתלי בנט כתב בפייסבוק: "עליי תצחקו כמה שתרצו. אבל על תפילין וקודשי ישראל- לא. אני גאה להיות בין מנשקי המזוזות ומניחי התפילין. אני יהודי גאה". הרב הראשי לישראל

מהפקת התוכנית נמסר בתגובה כי "המערכון עסק בין היתר בזכייתה של נטע ברזילי באירוויזיון ובעיסוק הציבורי הנרחב בנושא. התסרוקת המזוהה של נטע שולבה על ראשי חלק מהדמויות המשתתפות במערכון, בצורות שונות. לא הייתה כל כוונה לפגוע או לבזות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully