וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב מדיני בישרא"ה - ללשכת לפיד: שלמה צזנה התפטר מהחינמון וישמש כיועצו של יו"ר יש עתיד

17.5.2018 / 15:10

שינויים דרמטיים ב"ישראל היום": הכתב והפרשן המדיני שלמה צזנה הודיע על פרישתו מהתפקיד; מרים אדלסון מונתה למו"ל הקבוצה לאחר פרישתו של אשר בהרב, וגם מנכל"ית הקבוצה ציפי קורן הודיעה על סיום תפקידה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שינויים דרמטיים בקבוצת "ישראל היום": הפרשן והכתב המדיני, שלמה צזנה, הודיע על פרישתו מהעיתון. צזנה יחל לכהן בקרוב כיועץ התקשורת החדש של יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד. הוא בישר על המהלך בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "אחרי 25 שנים בעיתונות, מתוכם 11 השנים האחרונות ככתב המדיני של "ישראל היום", אני עוזב וחוצה את הקווים: אהיה יועץ התקשורת של יאיר לפיד, יו"ר מפלגת "יש עתיד". ברור לכם, שזהו צעד מאוד משמעותי וקשה עבורי. העיתונות הייתה עד היום חלק בלתי נפרד מהחיים שלי. חלק ממי שאני".

עוד כתב, "בגיל 22 כבר עבדתי ככתב. תחילה במקומונים בירושלים, אחר כך עברתי ל"מעריב", שם עבדתי 10 שנים...התחומים שלי היו רבים ומגוונים: כתב אזורי - בכל מרחב ירושלים, כתב תחומי - חרדים, מתנחלים, שירות בתי הסוהר. במערכות תוססות, בנוסף לתחומים המרכזיים, פועלים גם ככתב מחליף לתחומים רבים אחרים וטעמתי כמעט מהכל...ממעריב התגלגלתי לעריכה, לאתרי אינטרנט ולבסוף ל"ישראל היום". עיתון חדש שקם מאפס והייתי בו מיומו הראשון. עמוס רגב, שערך אותי במעריב, צרף אותי גם לעיתון שערך. האמנתי שיש מקום לעיתון אחר, עיתון ימין. התרגשתי מהרעיון ליצור מקום חדש וששתי לאתגר התחרותיות".

לסיכום כתב, "אז למה עזבתי? בשוק המצומצם של התקשורת רווית המתח וההשפעות הזרות, מרחב התמרון והיכולת לפעול כשחקן משפיע ועצמאי, הלך ונשחק. יכולתי להמשיך ולכתוב בנחת ולהישאר באזור הנוחות שלי. אולי אפילו לבלות עוד קצת עם הילדים. אבל איזה עולם נשאיר להם? כזה שבו הנוחות מכופפת ועדיפה על המוטיבציה לשנות?"

ההחלטה על עזיבתם של בהרב וקורן התקבלה לאחרונה באופן פתאומי

בעת האחרונה אדלסון הפחית משמעותית את הזרמת הכספים לעיתון ועל פי גורמים ב"ישראל היום" מנסה להפוך אותו אף לרווחי

בנוסף לכך, מו"ל הקבוצה אשר בהרב ומנכל"ית הקבוצה ציפי קורן הודיעו על סיום תפקידם כעבור 12 שנה בקבוצה - ובמקביל מרים אדלסון, אשתו של הבעלים שלדון אדלסון, מונתה למו"ל החדש. עמיר פינקלשטיין ימונה למנכ"ל הקבוצה וימשיך בתפקידו כאחראי תפעול והפצה. ריקי רוב תמונה למשנה למנכ"ל ותמשיך בתפקידה כאחראית בתחום הכספים. פינקלשטיין (46) מכהן כיום כסמנכ"ל הקבוצה ולשעבר סמנכ"ל בקבוצת טלדור. רוב (49) מכהנת כיום כסמנכ"ל כספים, לשעבר כלכלנית ראשית בקבוצת טלדור.

בהרב וקורן התמנו לתפקידם לפני כ-12 שנה, לפי בקשת הבעלים מרים ושלדון אדלסון. בשנה האחרונה הם הובילו בקבוצה תהליך התייעלות ורפורמה מקיפה כולל מיזוג אתר nrg לפלטפורמות הדיגיטליות של "ישראל היום", עליו פורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה. המהלך כלל גם הוצאה לפועל של תכנית קיצוצים בקבוצה.

ההערכה היא כי ההחלטה על עזיבתם של השניים התקבלה בימים האחרונים ובאופן פתאומי - אף היא כחלק מיישום חלק נוסף של תכנית ההתייעלות. יצוין כי בעת האחרונה אדלסון הפחית משמעותית את הזרמת הכספים לעיתון ועל פי גורמים בעיתון מנסה להפוך אותו אף לרווחי.

השניים הקימו וניהלו את הקבוצה הכוללת את עיתון "ישראל היום", שעל פי סקר TGI נחשב לעיתון הנפוץ במדינה, את "מקור ראשון" אותו רכשה הקבוצה במסגרת הליך פירוק בשנת 2014 ובית דפוס (מעריב לשעבר) המדפיס את עיתוני הקבוצה ועיתונים נוספים וכן מערך הפצה ארצי עצמאי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שלדון אדלסון ואשתו מרים אדלסון עם נוער תגלית בנתב?ג  (צילומים מ- 29.12.2009). ראובן קסטרו
מרים אדלסון/ראובן קסטרו

מרים אדלסון מסרה: "אנו מודים לאשר וציפי על עבודתם המסורה בהקמת וניהול "ישראל היום" באופן מקצועי ואחראי מיום הקמת העיתון. אני שמחה ונרגשת לקבל על עצמי את תפקיד המו"ל של "ישראל היום" שעשה מהפכה והפך את השיח התקשורתי בישראל למאוזן ומגוון יותר".

בועז ביסמוט, העורך הראשי של "ישראל היום", מסר בתגובה: "אני מודה לאשר וציפי על תרומתם הייחודית להצלחת הקבוצה ועל שיתוף הפעולה הפורה במשך שנים רבות".

בהרב וקורן מסרו: "לאחר שהשלמנו בהצלחה את תכנית ההתייעלות והרה ארגון של הקבוצה,אנו גאים ונרגשים להעביר את שרביט הניהול לדור הבא של המנהלים שלנו בקבוצה. אנו מודים מעומק הלב לד"ר מרים ושלדון אדלסון על הזכות שניתנה לנו להוביל את הגשמת חזונם של שינוי פני התקשורת הישראלית ויצירת גיוון אמיתי בשוק הדעות במדינת ישראל. האמון, הגיבוי והתמיכה של בעלי הקבוצה שזכינו לו הוא זה שאיפשר לנו להפוך את החלום למציאות בעבודה משותפת ומלוכדת יחד עם מערכת העיתון וזאת תוך התמודדות עם אתגרים ניהוליים, עסקיים ורגולטוריים במשך 12 השנים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully