וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם צוקרברג ישלח את ילדיו להילחם בסוריה? ועידת פסגה של עורכי חדשות חוץ מנסה להשיב

22.5.2018 / 11:02

עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS אירח באולפן וואלה גלובל את עורך חדשות החוץ של חדשות 10 לרגל צאת ספרו החדש "המרד נגד הגלובליזציה". על הפרק: זרעי ההתקוממות הנוכחית

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכת וידאו: נועה לוי

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS, בנושאים עולמיים עדכניים מזווית אחרת ובקצב מהיר. בסוף השבוע האחרון התקיים באולפן התכנית "מפגש צמרת" של עורכי חדשות חוץ: נהרי אירח את עורך חדשות החוץ של חדשות 10, נדב איל, לרגל צאת ספרו "המרד נגד הגלובליזציה", שעומד על המציאות העכשווית שנוצרה עקב תהליכי הגלובליזציה המואצים בעשרות השנים האחרונות, השבר שיצרו תהליכים אלה והאיומים שהם הטילו על שכבות רבות באוכלוסיה העולמית.
לתוך הקלחת מתווספים כמובן פיגועי הטרור האיסלמיסטיים שהתקיימו על אדמת אירופה וארצות הברית בשנים האחרונות.

בספר ובראיון נהרי ואיל סוקרים את הנסיבות ההיסטוריות (המוקדמות מאוד!) שמאפיינות "גלובליזציה", ושהובילו במרוצת השנים לפתיחת הגבולות והשווקים ולהסכמי סחר; האירועים ההיסטוריים שמסבירים את זרעי ההתקוממות הנוכחית, והנסיבות העכשוויות של התכנסות ובדלנות שמגלות מדינות, ממשלות או מפלגות פופולריות ברחבי העולם, הבולטים שבהם ממשל טראמפ בארצות הברית והחלטת בריטניה לפרוש מהאיחוד האירופי.

השאלה המהדהדת, על פי איל בראיון באולפן, היא האם אותם אנשים שדוגלים בגלובליזציה, רבים מהם מסיבות כלכליות, ישלחו את בניהם ובנותיהם גם להילחם, למשל על אדמת סוריה, בשם ערכים אוניברסליים. צפון בראיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully