וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התקשורת ליועמ"ש: בשל האירוויזיון - פעל להכרעה מיידית על עתיד תאגיד השידור

וואלה ברנז'ה

22.5.2018 / 17:40

במכתב שנשלח על ידי קרא למנדלבליט, דורש שר התקשורת לזרז את ההכרעה בבג"ץ בנושא פיצול חטיבת החדשות מתאגיד השידור: "לפסיקת בג"ץ ישנה חשיבות מכרעת בעניין שידור התחרות ובאשר לזהות הערוץ שישדר את האירוע על מנת לעמוד בדרישות בתקנון"

משבר החוק הצרפתי- השר קרא אמר בפתח ישיבת הממשלה כי נתניהו ביקש להעביר את החוק "בהסכמת כל ראשי הקואליציה". רוני כנפו
משבר החוק הצרפתי- השר קרא אמר בפתח ישיבת הממשלה כי נתניהו ביקש להעביר את החוק "בהסכמת כל ראשי הקואליציה"/רוני כנפו

שר התקשורת איוב קרא פנה היום (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה שיזרז את ההכרעה בבג"ץ בנושא פיצול חטיבת החדשות מהתאגיד. זאת כאשר במידה ובסוף יוחלט שחטיבת החדשות תפוצל לחטיבה נפרדת מהתאגיד - הדבר עלול לסכן את קיומו של משדר האירוויזיון בכאן בשנה הבאה. מכיוון שלפי תקנון השידור האירופי, התנאי להשתתפות בתחרות - לא כל שכן, לארח את התחרות במדינה - הינו קיומם של שידורי חדשות בגוף השידור.

במכתב שנשלח על ידי קרא למנדלבליט נכתב כי "בימים אלו נערך משרד התקשורת לסייע ככל הנדרש בקידום היערכותה של מדינת ישראל לקיים את תחרות האירוויזיון 2019 בארץ. ההליך האמור הינו באחריות תאגיד השידור הישראלי, אך עם זאת ידרוש ככל הנראה בין היתר החלטת ממשלה אשר תטיל על הגורם הרלוונטי את הטיפול באירוע שהינו מורכב ביותר ושיש לו השלכות ציבוריות ותקציביות רבות. למשרדי הובהר באמצעות פגישה שהתקיימה בנושא עם מנכ"ל התאגיד כי בתוך כחודש ימים הינו נדרש לחתום על חוזה עם מפיק האירוע. כמו כן הובהר בפגישה כי על פי תקנון השידור האירופי, התנאי להשתתפותו של התאגיד בתחרות הוא קיומם של שידורי חדשות בתאגיד".

לסיכום נכתב, "לפיכך, לפסיקת בג"צ ישנה חשיבות מכרעת בעניין שידור התחרות ובאשר לזהות הערוץ שישדר את האירוע על מנת לעמוד בדרישות בתקנון. לאור האמור לעיל, אבקשכם לפנות בהקדם לבג"ץ ולבקש את הכרעתו בעתיר התלויה ועומדת בעניין הקמת תאגיד החדשות מזה כשנה. ככל שלא תתקבל הכרעה כזו בזמן הקרוב, נבקש להתייעץ עימך בנוגע לשאלה האם חוסר הוודאות באשר לזהותו של הגורם המייצג את מדינת ישראל בתחרות האירוויזיון מונע בשלב הזה בין היתר קבלת החלטות ארגוניות ותקציביות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully