וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנויים ביס יותר מרוצים מהמנויים בהוט; הסדרות האהובות: "שבאבניקים" ו"פאודה"

27.5.2018 / 11:16

הנה נחמה לתעשיית הטלוויזיה: למרות הצפייה הגוברת באינטרנט - הטלוויזיה ממשיכה לשלוט כפלטפורמה הנצפית ביותר. כך עולה מסקר חדש שערכה מועצת הכבלים והלווין. אז אלו תכנים מועדפים על הלקוחות ואיפה נמצאים צרכני הספורט?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "שבאבניקים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות הצפייה הגוברת באינטרנט - הטלוויזיה ממשיכה לשלוט כפלטפורמה הנצפית ביותר. כך עולה מסקר חדש שפורסם היום (ראשון) שערכה מועצת הכבלים והלווין. 88% מהנשאלים אמרו כי הטלוויזיה היא המכשיר העיקרי לצפייה בתכניות, המחשב במקום השני אצל 7% מהנשאלים, הסמארטפון הוא המכשיר אצל 4% מהנשאלים ומחשב לוח אצל 1%. בעוד שאצל מנויי הוט ויס הטלוויזיה היא המסך העיקרי אצל יותר מ-90%, בקרב 13% מהמנויים לחברות שאינן הוט ויס המחשב הביתי הוא המסך העיקרי לצפייה בתכני טלוויזיה.

את הסקר השנתי ערך רפי סמית ואולגה פניאל מ"מכון סמית למחקר", והשתתפו בו 776 נסקרים, יהודים וערבים, המהווים מדגם מייצג של מנויי הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל.

עוד עולה מהקר כי למרות הפופולאריות העולה של הצפייה הנדחית (VOD), הערוצים הליניארים הם עדיין העוגן העיקרי של שידורי הטלוויזיה: כ-45% צופים בכל תוכניות הטלוויזיה או בחלק גדול מהן בזמן שהן משודרות, 27% מחלקים את הצפייה שלהם בין VOD לערוצים ליניאריים ורק 28% צופים ברוב או בכל התכניות לא בזמן בו הן משודרות, כלומר בצפייה נדחית.

כרבע מהנשאלים מנויים על אחת או יותר מחבילות ערוצי הספורט, ו-71% אינם מנויים. האחוז בקרב מנויי הוט (32%) גבוה יותר בהשוואה למנויי יס (26%). 73% מהמנויים על חבילות הספורט חושבים שהמחיר שהם משלמים ביחס לתמורה גבוה מדי, 21% חושבים שהוא הוגן ואיש לא חושב שהוא נמוך מדי. 35% מהמנויים בחברות שאינן הוט ויס חושבים שהמחיר הוגן, לעומת 21% ממנויי הוט ו-12% ממנויי יס. בנוסף, כ-65% מהנשאלים תומכים בהחזרת שידור המשחק המרכזי מליגת העל בכדורגל לטלוויזיה הציבורית בחינם, כפי ששודר בעבר ברשות השידור.

גארת' בייל, ריאל מדריד, כובש במספרת, גמר ליגת האלופות 2018. GettyImages
יותר צרכני ספורט בהוט/GettyImages

"שבאבניקים" מול "פאודה"

בקרב מנויי הוט, הסדרה האהובה ביותר היא "שבאבניקים" עם ציון של 5.64, כש-58% ממנויי הוט צפו בסדרה. למקום השני הגיעה העונה השנייה של "מטומטמת" עם ציון 4.86 וצפו בה 50% מהמנויים, ובמקום השלישי - "ג'ודה" עם ציון 4.76 וצפייה של 41% מהמנויים.

בקרב מנויי יס, הסדרה האהובה ביותר הייתה העונה השנייה של "פאודה" עם ציון 6.11 (הציון הגבוה ביותר בסקר) ו-68% מהמנויים שצפו בה. במקום השני נמצאת "כבודו" עם ציון 5.18 ו-39% מהמנויים שצפו בסדרה, ובמקום השלישי העונה החדשה של "השוטר הטוב" עם ציון 4.9 ו-53% מהמנויים שצפו בסדרה.

מבין הנשאלים שיש בביתם ילדים מתחת לגיל 18, 65% מתחשבים בסיווג הגילאי שצמוד לתכניות הטלוויזיה בניהול הצפייה של ילדיהם, ו-35% לא מתחשבים בו. רק 31% מהצופים הללו עושים שימוש בקוד בקרת הורים (המאפשר חסימת צפייה על פי תשלום או סיווג גילאי), ו-69% לא עושים בו שימוש.

לשאלת מידת הפיקוח של המדינה על תכניות הטלוויזיה לילדים, 44% טענו כי אין די פיקוח, 25% טענו כי קיים פיקוח במידה נכונה ורק 4% טענו כי יש יותר מדי פיקוח על שידורי הילדים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פאודה עונה 2 פרק 12 ואחרון. צילום מסך
מתוך "פאודה"/צילום מסך

רוח גבית לחברות החדשות

עוד עולה מהסקר כי כ-52% מהמנויים לטלוויזיה הרב ערוצית מרוצים במידה מועטה או כלל לא מרוצים מהתמורה עבור התשלום לספק הטלוויזיה (מתוכם 70% ממנויי הוט ו-51% ממנויי יס), ו-48% מרוצים במידה רבה או מידה רבה מאוד מהתמורה (30% ממנויי הוט ו-49% ממנויי יס). דווקא בקרב החברות החדשות, רק 27% כלל לא מרוצים או מרוצים במידה מועטה, ולא פחות מ-73% מרוצים במידה רבה או רבה מאוד.

בנוגע לתמחור השירות, 33% מעריכים שהם משלמים יותר מאשר למנויים אחרים (35% בהוט ו-30% ביס), 41% מאמינים שהם משלמים כמו מנויים אחרים (39% בהוט ו-44% ביס) ורק 11% מאמינים שהם משלמים פחות בהשוואה למנויים אחרים (14% בהוט ו-17% ביס). כ-57% מודעים לאפשרות להתלונן על ספק הטלוויזיה שלהם אצל המועצה לשידורי כבלים ולווין, ו-43% לא מודעים לאפשרות זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully