וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק לאור והארץ - (כמעט) הסוף

4.6.2018 / 13:00

הפמיניסטיות במסדרונות הארץ יכולות סוף סוף לנשום לרווחה: לוואלה ברנז'ה נודע כי אחרי 20 שנה, שחלקן לוו בלא מעט סערות וביקורות, יצחק לאור יפסיק לכתוב במוסף ספרים של העיתון. עם זאת, ימשיך לכתוב מעת לעת מאמרי דעה בעמודי החדשות

יצחק לאור. דודו בכר
יצחק לאור/דודו בכר

שינוי נוסף במערכת הארץ: המשורר ומבקר הספרות יצחק לאור, יסיים את תפקידו במוסף ספרים של העיתון - כך נודע לוואלה ברנז'ה. לאור משמש כמבקר ספרות במדור "תרבות וספרות" של הארץ מאז 1998, הוא התפרסם גם בזכות גישתו האנטי-ממסדית, ובפרט בביקורתו החריפה על מדיניות הביטחון של ישראל. בין היתר הוא סירב גם לשרת בשטחים, ועל כך ישב בבית כלא צבאי בשנת 1972. עם זאת, את עיקר פרסומו קיבל "הודות" להאשמות על הטרדה מינית, זאת בעקבות פוסט שפורסם בשנת 2010 באתר "העוקץ" בו טענה שלפני כ-20 שנה נאנסה בביתה על ידי גבר שהכירה. תוך ימים ספורים נפוצו שמועות כי מדובר בלאור.

לאחר מספר שבועות הוצג ב"המקור" תחקיר שבו סיפרו נשים אחדות כי סבלו הטרדה מינית ותקיפה מינית מצד לאור, בעת שעבד באוניברסיטת תל אביב, עיתון "הארץ" ובבית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה, ונטען שפוטר משם בשנת 2002 לאחר שסטודנטית התלוננה כי כפה עליה מגע מיני. לאור הכחיש טענות אלה והגיב במאמר במקומון "העיר תל אביב", שבו קרא למסע נגדו "עלילת דם". בהמשך למאמרו של לאור הופיעו תגובות ובהם אשכר אלדן-כהן, רביב דרוקר, עפר שלח ואורית קמיר, שמרביתם שוללים את דבריו ואת גישתו של לאור.

מאז פרסום הטענות נגד לאור נחסמה האפשרות להגיב למאמריו באתר הארץ משום שרבות מהתגובות לא התייחסו לתוכן מאמריו אלא לנושא ההאשמות. מו"ל העיתון, עמוס שוקן, הבהיר שהעיתון ממשיך להעסיק את לאור מכיוון שבדק את ההאשמות ומצא כי הן חסרות בסיס.

ב"הארץ" אישרו היום לוואלה ברנז'ה כי לאור יפסיק לכתוב במוסף ספרים וכי השבוע תפורסם ביקורתו האחרונה. על פי גורם בעיתון, "לאור הגיע לגיל 70 וביקש להפסיק לכתוב ביקורות ספרים בתרבות וספרות".

לפני שבוע פורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה על סבב חילופי בכירים בעיתון, עם מינוי של ראש מערכת החדשות אורי מרק לעורך המוסף במקום מורן שריר, זאת כחלק מהאסטרטגיה החדשה של עורך העיתון אלוף בן "להחזיר את המוסף להיות מוסף תחקירי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully