וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסי עזר ונדב בורנשטיין? הבו לנו עוד הומואים בפריים טיים

5.6.2018 / 11:02

וואלה ברנז'ה מביאה את הממצאים הראשוניים של מחקר בינלאומי ראשון מסוגו של תאגיד התקשורת ויאקום על תפיסות כלפי קהילת הלהט"ב, שמראה כי הגישה כלפי הקהילה השתפרה. הנתון החשוב ביותר: הדרך לשוויון עוברת דרך הייצוג בתקשורת. ועדיין, לא הכל ורוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחקר ראשון מסוגו, המכנה עצמו כ"הגדול ביותר בעולם על תפיסות כלפי הלהט"ב", מצא כי הגורמים המכריעים על גיבוש תפיסות כלפי הקהילה הם ייצוג דמויות להט"ביות במדיה ויחס אוהד וחיובי מסלבס.

מאחורי המחקר עומד תאגיד ויאקום (ענני תקשורת היא נציגתו הישראלית של התאגיד) ולוגו (ערוץ בידור אמריקאי שנוצר בהשראה להט"בית) יחד עם RIWI Corp, העמותה הבינלאומית ללסביות, הומואים, ביסקסואלים, טרנסים ואינטרסקס ועם SAGE (Advocacy and Services for LGBT Elders) שחברו יחד לסקור כמעט 100,000 משיבים מ-77 מדינות על תפיסתם כלפי קהילת הלהט"ב. המחקר מלווה עלייה של הסדרה "שכונה" בערוץ טין-ניק לצופי הוט, שבה ישודר לראשונה בסדרת ילדים סיפור אהבה להט"בי.

וואלה ברנז'ה מביאה את הממצאים הראשוניים המראים כי הגישה כלפי קהילת הלהט"ב השתפרה ב- 5 השנים האחרונות, והתמיכה הגלובלית בנישואים חד-מיניים נמצאת בעליה, אך עדיין יש דרך ארוכה לעבור לשוויון מלא.

הממצא החשוב ביותר כאמור, ואותו מדגיש הדו"ח המלא מעיד כי הדרך לשוויון עוברת דרך הייצוג במדיה. רוב המשיבים טענו שלייצוג של דמויות להט"ביות בסרטים ובסדרות יש השפעה חיובית על קבלת הקהילה, ממש באותה מידה של הכרות אישית עם חבר קהילת הלהט"ב.

הממצאים המרכזיים: התמיכה בלגליזציה של נישואים חד מיניים עלתה

1 מכל 4 נשאלים הסכים עם המשפט הבא: "היה לי קל יותר לקבל את אנשים להט"בים אם הסלב האהוב עליי היה מקבל אותם גם"

מהסקר עולה כי התמיכה הבינלאומית בלגליזציה של נישואים חד מיניים עלתה ב-5% מ- 2016 ל-2017 (38% בעד בשנת 2017 לעומת 33% בשנת 2016).

1 מכל 3 אנשים בעולם טוענים שרגשותיהם כלפי להט"ב השתפרו ב-5 השנים האחרונות. המשיבים לסקר שנמשכים לבני אותו מין נוטים יותר לומר כי היחס כלפי המגוון המיני במדינה שלהם משתפר. עוד עולה מהסקר כי 44% מהמשיבים בעולם מדווחים שהם מכירים מישהו שנמשך לאותו המין.

ואולם, הממצא המעניין ביותר הוא דווקא הדרך לעשות שינוי. מהסקר עולה כי ייצוג להט"ב במדיה חשוב באותה מידה כמו הכרות אישית עם חברי הקהילה. כלומר, לחשיפה לדמויות להט"ביות בטלוויזיה ובסרטים יש בדיוק את אותה ההשפעה החיובית כלפי הקהילה, כמו הכרות אישית עם חבר הקהילה. ובמספרים: מתוך המשיבים שאינם מכירים אנשים הנמשכים לבני אותו המין: 1 מכל 4 טוען שייצוג במדיה הוא התורם המשמעותי ביותר לתפיסה החיובית שלו כלפי הקהילה - מה שמציב את הגורם הזה במקום הראשון מבחינת תרומה.

בנוסף, 1 מכל 4 נשאלים הסכים עם המשפט הבא: "היה לי קל יותר לקבל את אנשים להט"בים אם הסלב האהוב עליי היה מקבל אותם גם".

שכונה 3. באדיבות טין ניק,
מתוך: הסדרה שכונה/באדיבות טין ניק

עם זאת, לא הכל ורוד: 2 מכל 5 להט"בים בעולם עדיין מתמודדים עם דחייה או גינוי מחברי משפחתם, 2 מכל 5 להט"בים בעולם דיווחו כי חוו אפליה (במידה בינונית או גבוהה) במקום העבודה שלהם בגלל העדפותיהם המיניות ו-1 מכל 4 להט"בים בעולם חוו אלימות פיזית בגלל נטייתם המינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully