וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רינה מצליח: "אני לא מקבלת שכר כמו גברים במעמדי בתקשורת"

וואלה ברנז'ה

6.6.2018 / 12:02

לידיעת אבי וייס: הפרשנית הפוליטית הבכירה בחברת החדשות סבורה שהיא מרוויחה פחות מעמיתיה הגברים - כך בכנס היי טק במכללה למנהל. מצליח לח"כ מיכאלי: "לפחות את יודעת שאת מרוויחה כמו ח"כ גבר"

רינה מצליח.
רינה מצליח

המסלול האקדמי המכללה למינהל ערכה כנס יחד עם משרד הכלכלה ורשות החדשנות בנושא הייטק וחברה. בכנס דנו המשתתפים במגוון ההשפעות של תעשיית ההייטק על החברה בישראל, על יכולתו של ענף ההייטק לצמצם פערים חברתיים והאיום על אובדן הפרטיות.

בפאנל בנושא אובדן הפרטיות פתח כתב הפלילים של חדשות 10, דורון הרמן, את הפאנל ואמר: "היום יש כל כך הרבה סכנות ואיומים שנמצאים במרחב הווירטואלי שהמשתמש אפילו לא מודע לכך. נראה כי הפתרונות הרגולטוריים אינם מתאימים ובהיעדר פתרון מתאים ישנה נחיצות מוגברת לחינוך והסברה". ח"כ רויטל סוויד אמרה שהיא מקדמת תקנות רגולטוריות כדי להחזיר לאזרחים את "הזכות להישכח, הזכות להימנע מאיסוף ומעבר של מידע והזכות להימנע מניתוח פרופיל שעושות מעצמות התקשורת כמו גוגל, פייסבוק ורשתות חברתיות נוספות". ח"כ סוויד הוסיפה ואמרה כי פייסבוק איננה משתפת פעולה עם הועדה המנהלתית שהוקמה וכי תשובותיה לוועדה "מעורפלות". עוד הוסיפה ח"כ סוויד כי "לאזרחים יש זכות לדעת מה כתוב בערמות הספרים שיש לפייסבוק על כל אחד ממשתמשיה".

בפאנל השני עסקו ח"כ מירב מיכאלי; המדען הראשי במשרד הכלכלה ויו"ר רשות החדשנות, ד"ר עמי אפלבום; מנהלת איגוד ההייטק הישראלי בהתאחדות התעשיינים, מירב קינן; דיקאן בית הספר למשפטים, פרופ' אורית פישמן ןעיתונאית חברת החדשות רינה מצליח, בנושא פערים חברתיים הנוצרים בעקבות התפתחות ענף ההייטק בישראל.

מצליח פתחה את הכנס ואמרה: " ההיי-טק מגדיל מאוד את הפערים החברתיים בישראל, כיוון שהוא קולט אליו בעיקר יוצאי מסלולים ויחידות טכנולוגיות מהצבא. במקום לפתח יחסי כוח חדשים, ממיר הענף את הפערים הישנים בחברה הישראלית לפערים חדשים".

מירב קינן מנהלת איגוד ההייטק הישראלי בהתאחדות התעשיינים הוסיפה כי לפי הנתונים: "רק שני אחוזים מהעובדים בענף הם ערבים ורק 20% הן נשים. כמו כן, רוב הסטארטאפים נמצאים במרכז המדינה, רק כשהם גדלים הם ניגשים לפריפריה".

עוד סוגיה שעלתה היא פערי השכר בין נשים וגברים בענף ההייטק. ח"כ מירב מיכאלי אמרה שלמעסיקים יש מחויבות להציע את אותו שכר שהוצע לגברים. מצליח אמרה לח"כ מיכאלי: "לפחות את יודעת שאת מרוויחה כמו ח"כ גבר. לעומת זאת, אני לא מקבלת שכר כמו גברים במעמדי בתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully