וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנה סומברג נתנה ראיון פטריוטי לידיעות, אך בערוץ 20 הציעו לאיבגי להחליף אותה

7.6.2018 / 12:31

בערוץ 20 בדקו בשבועות האחרונים אפשרות להחלפת מגישת מהדורת החדשות המרכזית של הערוץ דנה סומברג - כך נודע לוואלה ברנז'ה. בערוץ מכחישים. ובינתיים מתברר מה חושבת סומברג על הקולגות. רמז: היא לעומתן, לא פלקט

דנה סומברג, אמיר איבגי. חברת החדשות 2, דוד וינוקור,
צניחה ברייטינג. סומברג/חברת החדשות 2, דוד וינוקור
בתחילת השבוע מונה יורם כהן להחליף את עורך החדשות בערוץ בועז גולן - זאת כעבור שלושה חודשים בלבד מאז כניסתו לתפקיד

בערוץ 20 בדקו בשבועות האחרונים אפשרות להחלפת מגישת מהדורת החדשות המרכזית של הערוץ דנה סומברג - כך נודע לוואלה ברנז'ה. בין היתר, מגיש "היום הזה" בערוץ אמיר איבגי קיבל הצעה להחליף את סומברג בהגשת המהדורה - ולא מין הנמנע שגם אחרים קיבלו הצעה ברוח זו. ההערכה היא כי בערוץ לא שבעי רצון מנתוני הצפייה במהדורה, זאת בניגוד לרוח האופטימית ששררה במסדרונות הערוץ עם עלייתה לאוויר, ומכך שלמרות ההשקעה בשיווק ומיצובה - לא אחת תכניות המשודרות אחריה או לפניה אף עוקפות אותה.

לשם השוואה, אמש השיגה המהדורה 0.6% בלבד במשקי הבית היהודיים - קהל היעד המרכזי של הערוץ. כזכור, בחודש הראשון להשקתה השיגה המהדורה נתון כפול, ולעיתים אף משולש. בערב השקת המהדורה לפני חודשיים וחצי המהדורה זכתה ל-3.2%.

ככלל, הערוץ עומד בימים אלו בפני טלטלות לא מעטות. כזכור, בתחילת השבוע מונה יורם כהן להחליף את עורך החדשות בערוץ בועז גולן - זאת כעבור שלושה חודשים בלבד מאז כניסתו לתפקיד.

יורם כהן עורך החדשות הראשי של ערוץ  20. דוד וינוקור,
מינוי טרי. יורם כהן/דוד וינוקור

מחפשים ליד למהדורה

לפני כחודשיים פורסם בוואלה ברנז'ה כי בערוץ שוקלים לעשות שינוי פרוגרמינג משמעותי ובוחנים אפשרות להעביר את התוכנית של אמיר איבגי לשעה 19:00, במקביל לתוכניתו של אודי סגל בערוץ 13 ולתוכנית חיסכון וגיא פינס בערוץ 12. על פי המידע שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, אין כוונה לבטל את התוכנית "היום הזה" אותה הגיש עד כה איבגי, אלא למצוא מגיש אחר למהדורת הלילה.

אופציה נוספת שנבחנת היא להעביר את פורמט "היום הזה" לשעה 19:00 וכך התוכנית תשמור על שמה. גורם המעורה בפרטים אמר לוואלה ברנז'ה כי אין בכוונת הערוץ לבטל את רצועת השעה 23:00 ואם "היום הזה" תשובץ בשעות הערב המוקדמות, תשובץ במקומה מהדורת לילה תחת שם, מגיש ופורמט אחר. הגורם הוסיף: "בערוץ מאמינים מאד באיבגי ובקהל הצופים הנאמן שצבר בשנה האחרונה. המחשבה היא שאיבגי בשעה מוקדמת יותר יניב רייטינג גבוה יותר וייתן 'ליד' טוב למהדורה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
יונית לוי , תמר איש שלום. יח"צ, עיבוד תמונה
"המגישות האחרות הן פלקט". יונית לוי ותמר איש שלום/עיבוד תמונה, יח"צ

מועצת הברנז'ה התל אביבית טרם הגיבה

"מי קבע? ישבה לה מועצת העיתונות העליונה בשמיים ופסקה? מי אלו האנשים שיחליטו לנו. בגלל שהברנז'ה התל אביבית הרגילה אותך במשך שנים לא לדבר ככה?"

במקביל, נראה שלפחות בגזרת יחסי הציבור סומברג דווקא נמצאת במומנטום. השבוע סומברג התראיינה למוסף "7 לילות" של ידיעות אחרונות. בטיזר לראיון שפורסם היום (חמישי) באתר ynet נראה כי היא התבטאה באופן ביקורתי כלפי הקולגות שלה - מגישות החדשות בערוצים השונים. לדבריה, "כל המגישות האחרות הן פלקט, לא מביעות דעות פוליטיות. מקסימום יעלו ברשות החברתיות עוגיות שהכינו. אני מתבטאת, עונה, רבה עם אנשים. גם אם אני אעשה שמיניות באוויר, ואעמוד על הראש - אני לא אהיה יונית, תמר או גאולה. ואני גם לא רוצה. הן עיתונאיות מקצועיות אבל הפלטפורמה לא מאפשרת להן להתבטא".

בראיון נשאלה סומברג גם על תגובתה "השם ייקום דמו" בעקבות מישהו שנרצח בפיגוע - שעוררה לא מעט הדים. היא השיבה: "מי קבע? ישבה לה מועצת העיתונות העליונה בשמיים ופסקה? מי אלו האנשים שיחליטו לנו. בגלל שהברנז'ה התל אביבית הרגילה אותך במשך שנים לא לדבר ככה, אז 'נאחל לחייל הפצוע החלמה מהירה' זו לא עיתונות?".

אמיר איבגי מסר בתגובה: "לא עובר לשום מהדורה, התוכנית כרגע היא (כמו שאתם פרסמתם) להקדים את התוכנית שלי "היום הזה" לשעות הערב". בערוץ 20 הכחישו את הפרטים ומסרו: "אין כל כוונה להחליף את דנה סומברג. היא תמשיך להוביל את "חדשות 20" ואנו גאים בה ובצוות המהדורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully