וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובלנץ ומנכ"ל משרד התקשורת סיכמו: "ללא התערבות פוליטית באירוויזיון"

10.6.2018 / 10:06

אחרי הפיאסקו של המשחק מול ארגנטינה, רה"מ מנסה להעביר מסרים לראשי האיגוד האירופאי כדי להימנע מפגיעה באירוויזיון. בתוך כך, הבוקר פורסם כי בכוונת נתניהו להודיע לביהמ"ש כי הוא חוזר בו מכוונתו לפצל את התאגיד

ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך מסיבת עיתונאים בפריז, 5 ביוני 2018. רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך מסיבת עיתונאים בפריז, 5 ביוני 2018/רויטרס

אחרי הפיאסקו של המשחק מול ארגנטינה, בממשלה מנסים להעביר מסר לראשי האיגוד האירופאי כדי לא לפגוע באירוויזיון: ביום שישי התקיימה שיחה בין מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי אלדד קובלנץ ומנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן. לפי הודעת משרד התקשורת, "בשיחה סוכם כי בכל העניינים הנוגעים בהפקת תכנים ושאר סוגיות ההפקה כולל המגעים מול EBU רק התאגיד יעמוד - בדגש שלא תהיה שום מעורבות פוליטית ממשלתית בנושאים הללו".

עם זאת, במשרד התקשורת מסייגים זאת ואומרים כי "בשל הצרכים והתיאומים הנדרשים למול הגורמים הרלוונטיים בארץ לשם הפקת האירוע, סוכם כי יתקיים דיאלוג מקצועי בין שני המנכ"לים בו ידונו השניים בכל הנדרש לתיאום בין משרדי".

מסר זה אינו עומד לבד, הבוקר (ראשון) פורסם בידיעות אחרונות כי על רקע האיומים מאיגוד השידור לביטול האירוויזיון בישראל, נתניהו צפוי להודיע בשבוע הבא כי הוא חוזר בו מדרישתו להפריד את חטיבת החדשות מתאגיד השידור. על פי חוקי האיגוד, קיימת דרישה שהחברים בו ישדרו חדשות. כזכור, עם הקמתו, ניסה רה"מ באמצעות חקיקת בזק להחליש את התאגיד באמצעות חקיקת בזק לפיצולו לשתי חטיבות - ואולם זו נתקלה בעתירות לבג"ץ שהקפיאו את מעמדו עד להחלטה בעניין.

מארגון העיתונאים, שהיה בין מגישי העתירות לבג"ץ שלו, נמסר היום כי: "טוב לראות שבזכות האירוויזיון הממשלה מבינה את מה שהיה כבר ברור מהרגע הראשון - החוק לפיצול התאגיד היה מיותר, בזבזני ופוגע בשידור הציבורי ובציבור הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully