וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דבר ראשון - ביקורת עצמית: מה ביקש שי ניב מהעורכים?

10.6.2018 / 15:30

גלובס ו"דוח האמון" שלו לא לבד. במייל פנימי ששלח העורך הטרי של "דבר ראשון", שציין בשבוע שעבר שנתיים להשקתו המחודשת, הציג שי ניב את חזונו: נציגי ציבור יוזמנו לישיבות המערכת. ניב: "אשכרה מעניין אותנו לדעת מה הציבור חושב"

שי ניה. תמר מצפי,
שי ניה/תמר מצפי

עיתון "דבר ראשון" מבית ההסתדרות ציין ביום חמישי האחרון שנתיים להשקה המחודשת, לא לפני שעורך העיתון שי ניב, העביר לעורכיו את חזונו. כיום עובדים במערכת העיתון כ-28 עיתונאים, לא כולל מבקר קולנוע, בלוגרים וכיוצ'. על דבר ההשקה המחודשת פורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה.

במכתב ששלח לעורכי העיתון והגיע לידי וואלה ברנז'ה, קורא ניב בין היתר לקיים "מערכת פתוחה: אחת לשבוע נאפשר לציבור, לכל מי שרוצה למעשה אך בכפוף לתיאום מראש, להשתתף בישיבה. על פניו, לא יותר מ- 1-2 משתתפים חיצוניים בישיבה".

לדבריו, "בדרך הזו נשיג שתי מטרות מרכזיות: נשמע קולות ורעיונות חדשים (הנחת העבודה היא שמי שיטרחו להגיע יהיו בעיקר פעילים חברתיים ואנשי מגזר שלישי), נעשיר את עצמנו בכיוונים שיכולים להיות מעניינים ואפילו במידע שיכל להוביל לסקופים של ממש. בנוסף, נחזק את האמון בנו ובעשייה העיתונאית בכלל - בעידן של "פייק ניוז" ומשבר אמון גדול בין הציבור לתקשורת, אנחנו נראה שאצלנו אין מה להסתיר ויותר מזה: שאשכרה מעניין אותנו לדעת מה הציבור חושב".

בה בעת, ניב מדגיש: "הישיבה הזו צריכה להתנהל כמו כל ישיבה. אנחנו לא נשמע "נאומים" מפי אותם משתתפים - הם אמורים להקשיב למהלך הישיבה ולהציע רעיונות, לא יותר מזה. חשוב שנתנהל רגיל, ללא "הצגה" עבור אף אחד. אנחנו צריכים ליהנות מזה ולהרוויח מזה".

עוד ציין ניב שבכוונתו להרחיב את מפגשי המערכת עם "דרגים בכירים" כדוגמת קרנית פלוג, חיים כץ, שרגא ברוש וכו', ולערוך מפגשים עם מגוון רחב יותר של אישים וקבוצות.

ניב פרש לפני כחצי שנה מגלובס לאחר 12 שנים, בהן שימש ככתב עבודה ובריאות וכפרשן פוליטי. הוא גויס ל"דבר ראשון" במטרה להגביר את החשיפה לעיתון. מעבר ל"מערכת הפתוחה", ניב הספיק מאז לייסד תחום חדש שעד כה לא היה בעיתון - וידאו, תוך גיוס מי ששימש לפני כן כעורך הווידאו בגלובס, והשיק את "דבר השבוע" - מגזין סופ"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully