וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך להסכם בין החינוכית לאוצר: תנאי פרישה זהים לעובדי רשות השידור

11.6.2018 / 9:07

בפגישה בין הצדדים בסוף השבוע הוחלט כי מי שיסיימו את עבודתם בחינוכית יקבלו תנאי פרישה זהים לאלה שסוכמו עם עובדי רשות השידור שנסגרה במאי 2017. גורמים בוועדי העובדים הביעו אופטימיות באשר למתווה

משמרת מחאה של החינוכית. באדיבות ועד החינוכית,
משמרת מחאה של החינוכית/באדיבות ועד החינוכית

התקדמות במשא ומתן בין ועדי הטלוויזיה החינוכית לבין נציגי הממשלה בנוגע לתנאי הפרישה של 180 עובדי התחנה. בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בין ועדי העובדים בחינוכית המייצגים את העיתונאים, מנכ"לית החינוכית ד"ר אורנה שמחון, נציג משרד האוצר, נציגת נציבות שירות המדינה ונציג הסתדרות - הוחלט כי מי שיסיימו את עבודתם בחינוכית יקבלו תנאי פרישה זהים לאלה שסוכמו עם עובדי רשות השידור שנסגרה במאי 2017.

על פי המתווה, שטרם סוכם סופית, עובדי החינוכית שפורשים וגילם עד 50 יקבלו פיצויים בשיעור העולה על הקבוע בחוק. הפורשים גילאי 50 עד 65 יקבלו מענק בצירוף פנסיית גישור. גורם בכיר באחד מוועדי החינוכית הביע הבוקר (שני) בפני וואלה ברנז'ה אופטימיות באשר לסיכום סופי של המתווה.

במקביל לישיבה, במהלך השבועות האחרונים מקיימים עובדי החינוכית משמרות מחאה, ואף הפגינו בקריית הממשלה בתל אביב בדרישה למנוע סגירת התחנה.

החינוכית אמורה להיסגר על פי חוק תאגיד השידור הציבורי ב-14 לאוגוסט. על פי החוק, החינוכית אמורה להמשיך לפעול במשך שנה ו-3 חודשים מיום העלייה לאוויר של "כאן", שחל ב-15 במאי 2017.

לפני כשלושה חודשים נערך בכנסת כנס להצלת החינוכית בהשתתפות לא מעט ח"כים. מאוחר יותר עלתה לדיון בוועדת שרים לחקיקה הצעת החוק של חה"כ יוסי יונה (המחנה הציוני) לביטול סגירת החינוכית. בנוסף, קיימת הצעת חוק של ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) שלפיה החינוכית תמשיך לפעול בתקציב וכוח אדם בהיקף מצומצם יותר - אולם מאז לא חלה שום התקדמות חקיקתית בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully