וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם כל הכבוד לעובדות, פה מייצרים חדשות

20.6.2018 / 11:51

לפני שבועיים קבע בפסקנות הפרשן הביטחוני רוני דניאל כי "הח"כים הערבים לא עושים שום דבר כדי לטפל בפשיעה" - טענה שגויה שהובילה ללא מעט תלונות לרשות השנייה. ב"החדשות" מצאו דרך מקורית לגבות אותו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוני דניאל באולפן שישי, ארכיון/מערכת וואלה!, צילום מסך
כך לדוגמא, רק השנה בדק כתב חדשות עשר עקיבא נוביק לעומק את הנושא והגיע דווקא למסקנות הפוכות מדניאל

ביום שישי לפני שבועיים, בתכנית "אולפן שישי" של חברת החדשות, ערכו פאנל מיוחד על החברה הערבית עם נתונים חדשים שהביא גיא פלג - אודות הפשיעה במגזר. הפאנל הסתיים בהצהרה של רוני דניאל שקבע כי "הח"כים הערבים אף פעם לא עושים שום דבר כדי לטפל בפשיעה ובמקרי הרצח".

לוואלה ברנז'ה נודע כי במקביל למיני-מחאה שהתעוררה בעניין הזה ברשתות החברתיות, והתחילו גם לזרום תלונות לנציב תלונות הציבור של הרשות השנייה דוד רגב. רוב התלונות התמקדו באמירות הלא מבוססות של רוני דניאל - ולא בפעם הראשונה - ובעובדה שחברת "החדשות" לא הזמינה לאולפן אף דובר ערבי שייתן את דעתו על הנושא ויגיב לדברים של דניאל.

אחד המתלוננים שיתף את עמותת "סיכוי" (הפועלת לקידום שוויון אזרחי בין יהודים וערבים) בתגובה יוצאת דופן ששלח לו רגב, ואשר כללה תגובה ישירה של חברת "החדשות" לטענות. ב"החדשות", מתברר, מגבים את דניאל ולמעשה תומכים בדבריו בטענה המוזרה כי "כולם חושבים ככה" - או במילים של "החדשות": "בסכמה הכללית זוהי תפיסה נרחבת ולכן דעתו של רוני דניאל אינה מופרכת או פוגענית".

מובן שטענה זו מתבססת על הלכי רוח ושמועות ולא על בדיקה עובדתית ושיטתית. כך לדוגמא, רק השנה בדק כתב חדשות עשר עקיבא נוביק לעומק את הנושא והגיע דווקא למסקנות הפוכות מדניאל. לפי נוביק, הסברה שנבחרי הציבור הערבים מזניחים את המגזר הערבי ועוסקים לרוב בסכסוך הישראלי פלסטיני שגויה, ומתוך 3,500 חוקים שהגישו - רק 95 עסקו בנושאים לאומיים.

תגובת החדשות לרשות השנייה.
מתוך תגובת "החדשות" לרשות השנייה

בנוסף, כך עולה מתגובת "החדשות" לרשות השנייה, הם עומדים מאחורי ההחלטה לא להזמין לאולפן באותה מהדורה מרואיינים ערבים ואף משווים בין הדיון לדיונים ביטחוניים המתבצע ללא גנרלים.

יצוין כי חברת "החדשות" דווקא נחשבת לשוויונית יחסית, לפחות על פי דירוג "מדד הייצוג" שעורכת עמותת "סיכוי" בעצמה. עם זאת, חשוב לציין שהדירוג הזה במדד מייצג את אחוז המרואיינים הערבים בכתבות השטח שלהם ובעמותה אומרים כי בפאנלים באולפן המצב חמור בהרבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully