וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק לא לפגוע בגפני: הפרשן הפוליטי החרדי הפיץ עיתון עם עותק בודד

12.6.2018 / 13:06

דרמה תקשורתית שהתרחשה בסוף השבוע האחרון מלמדת על המתחולל מאחורי הקלעים בעיתונות החרדית ובצמרת סיעת "דגל התורה", אחת משתי הסיעות המרכיבות את מפלגת יהדות התורה. על הפרק: שערים שמשתנים במהירות הציוץ - והמון לחצים פוליטיים. מוכר?

עיתון בקהילה. סריקה
הגרסה הראשונה - הפוליטית/סריקה
כמדי שבוע, הציג קוק לעוקבים את שערי העיתון השבועי, יממה לפני הפצתם למנויים ובדוכני העיתונים. הכותרת הראשית של העיתון חשפה מהפך בצמרת סיעת "דגל התורה" הליטאית כאשר לפי הדיווח ח"כ גפני מאבד את השליטה

דרמה פוליטית-תקשורתית שהתרחשה בסוף השבוע האחרון, מלמדת על המתחולל מאחורי הקלעים בעיתונות החרדית ובצמרת סיעת "דגל התורה", אחת משתי הסיעות המרכיבות את מפלגת יהדות התורה.

הפרסום שנתפס כ"רעידת אדמה" פוליטית ברחוב החרדי החל בחשיפת עיתון "בקהילה", שבועון חרדי היוצא לאור מידי יום חמישי, על חילופי שלטון מסתמנים בסיעה ששולטת כיום על ועדת הכספים בכנסת וזוכה לנתח משמעותי ברשויות המקומיות. יו"ר הסיעה חה"כ גפני מכהן כיו"ר הוועדה בכנסת ונחשב לאחד השמות הבולטים בה.

הכל החל בציוץ שהעלה שלמה קוק, העורך הראשי של העיתון בחשבון הטוויטר האישי. כמדי שבוע, הציג קוק לעוקבים את שערי העיתון השבועי, יממה לפני הפצתם למנויים ובדוכני העיתונים. הכותרת הראשית של העיתון חשפה מהפך בצמרת סיעת "דגל התורה" הליטאית כאשר לפי הדיווח ח"כ גפני מאבד את השליטה לטובת ח"כ אורי מקלב, מספר 2 בסיעה.

"הוראה מלמעלה - מקלב הוא הכתובת היחידה למהלכים פוליטיים, מייסד התנועה יתמקד בענייני ועדת הכספים", בישרה כותרת המשנה בחתימת הפרשן הפוליטי החרדי יעקב ריבלין והבטיחה כי בידיעה עצמה מובאות הסיבות דרמטיות למהלך וההשלכות המידיות לחילופי השלטון. הציוץ גרר סערה תקשורתית ופוליטית בסיעה ובחצרות הרבנים.

עיתון בקהילה. סריקה
הגרסה השנייה - המרוככת/סריקה

קבלו את שער העיתון האלטרנטיבי

כעבור מספר דקות ריבלין נאלץ להגיב ובתגובה לציוץ עורך העיתון, פרסם גרסה מתוקנת של השער, כאשר בגרסתו כותרת העיתון גימדה את חילופי השלטון לכך שמקלב אחראי אך ורק למהלכים פוליטיים בזירה המקומית ולא למהלכים ארציים. "מקלב הוא הכתובת היחידה למהלכים מוניציפליים", הציג ריבלין שער אלטרנטיבי, תוך שהוא מנמק בתגובה לציוץ של עורך העיתון: "בטעות שוחררה גרסה ראשונית. הנה מה שמתפרסם מחר".

על פי גורמים במפלגה, מאחורי הקלעים, הפרשן ריבלין שחתום על הידיעה, נדרש ככל הנראה על ידי אנשיו של גפני להכחיש את תוכן הכתבה. בנוסף התבקש לוודא שהפרשנות שכבר נכתבה לא תובא לדפוס, אלא שבמערכת העיתון סיימו לערוך את שערי העיתון וזה ירד לדפוס. עם זאת, הלחץ על ריבלין לשנות את דבריו - רק גבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עיתון בקהילה. סריקה
השער המנצח!/סריקה

ריבלין: "בפועל ירדה לדפוס הגרסה היותר אגרסיבית"

"ח"כ מקלב דוחה בשאט נפש את הניסיונות לעורר מחלוקת ולתקוע טריז באחדות האישית והמופלאה הקיימת והמתמשכת שנים רבות"

כך או אחרת, במשך שעות ארוכות פורסמו ברשתות החברתיות שתי גרסאות שונות של שער העיתון, אך כאמור במהדורה שהופיעה למחרת בבוקר הוצגה הגרסה המקורית, כפי שהוצגה על ידי עורך העיתון. בכתבה המפורטת בעיתון תואר מקלב כבכיר התנועה וכמי שכנראה עומד לרשת את גפני בבוא היום. מול העיתון המודפס, מיהר ריבלין למחוק את הציוץ מהטוויטר.

"בצמרת דגל התורה מתחולל בימים אלה מיני מהפך שהפך לשיחת היום של כל פעילי התנועה", נכתב בכתבה. "מול עיניהם המשתאות הפך מקלב מח"כ מספר 2 העוסק בעיקר בעזרה לפרט ובשבירת שיאי נוכחות וחקיקה, לאיש שמוביל את המהלכים הפוליטיים המרכזיים של התנועה. יו"ר התנועה משה גפני מוריד מעט פרופיל ועוסק יותר בענייני ועדת הכספים ותקציבי עולם התורה".

מלשכת ח"כ מקלב נמסר בתגובה: "כל פעולות ח"כ מקלב הנעשות לקראת הבחירות המוניציפאליות נעשות בשליחותו ובהכוונתו של יו"ר התנועה ומזכ"ל המפלגה ח"כ משה גפני ובמעורבתו המלאה. אין שום העברת סמכויות או תחומי אחריות במפלגה שניתנו בעבר ובהווה על ידי גדולי ישראל, ח"כ מקלב דוחה בשאט נפש את הניסיונות לעורר מחלוקת ולתקוע טריז באחדות האישית והמופלאה הקיימת והמתמשכת שנים רבות".

יעקב ריבלין מסר: "העורך הציע שתי גרסאות שער. אני צייצתי גרסה לא סופית. בפועל ירדה לדפוס הגרסה היותר אגרסיבית - שמקלב אחראי על כל המהלכים הפוליטיים, ולא רק המהלכים המוניציפאליים".

תגובתו של העורך שלמה קוק לא התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully