וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריקטוריסט שהיה מועמד לפוליצר פוטר כי היה ביקורתי מדי כלפי טראמפ

וואלה ברנז'ה

21.6.2018 / 13:06

רוב רוג'רס עבד מעל 25 שנה בפיטסבורג פוסט-גאזט ופוטר בשבוע שעבר מהעיתון לאחר עימות אליו נקלע אל מול ההנהלה, שנסב סביב צנזורה של קריקטורות ביקורתיות על הנשיא. מו"ל העיתון נחשב לשמרן ומקורב לטראמפ. הנה כמה מהסקיצות שנפסלו

קריקטורת טראמפ. הפינגטון פוסט, צילום מסך
אחת מהסקיצות שנפסלו/צילום מסך, הפינגטון פוסט
קצת אחרי שהודיע טראמפ על התמודדותו, אומר רוג'רס, החל בלוק להפעיל לחצים לפרסם יותר מאמרים אוהדים כלפי טראמפ

קריקטוריסט אמריקאי ותיק שהיה מועמד לפרס פוליצר פוטר בשבוע שעבר מהעיתון שבו הוא עובד לאחר עימות אליו נקלע אל מול הנהלת העיתון, שנסב סביב צנזורה של קריקטורות ביקורתיות על הנשיא דונלד טראמפ. הקריקטוריסט, רוב רוג'רס, עבד מעל 25 שנה בעיתון פיטסבורג פוסט-גאזט, עיתון ותיק היוצא לאור במדינת פנסילבניה מאז שנת 1786.

רוג'רס אמר כי הפיטורים שלו לא הגיעו בהפתעה שכן כבר מזה שלושה חודשים שהוא שם לב שעורכיו דוחים שוב ושוב את הסקיצות והרעיונות שלו לקריקטורות ללא כל הסבר ממשי. "היה ברור שאנחנו הולכים לכיוון או של פרשה, או של חדלון", אמר בראיון להאף-פוסט. "לא ידעתי מה בדיוק הולך לקרות, אבל התברר שהיה מדובר בפיטורים".

בשבוע שעבר הוא נקרא לפגישה ובה התבשר כי הוא מפוטר, והייתה זו הפגישה האחרונה בסדרה של כמה פגישות שהיו לו עם מחלקת כח האדם של העיתון מאז החל עורך העיתון, קית' בריס, לדחות את הקריקטורות שלו ולמנוע את פרסומן. לדבריו, מאז חודש מרץ בלבד נפסלו לא פחות מ-19 סקיצות שלו לפרסום, ולא ניתן לו כל נימוק באף אחד מהמקרים. הוא הוסיף כי במהלך הקריירה הארוכה שלו היו נפסלות בדרך כלל רק כמה קריקטורות ספורות מדי שנה.

קריקטורת טראמפ. הפינגטון פוסט, צילום מסך
קבר שעליו כתוב "אמת, כבוד, שלטון החוק"./צילום מסך, הפינגטון פוסט

מרוזאן בר ועד פרשת ההמנון בפוטבול - בעיתון דחו ברצף

החששות של רוג'רס התחזקו כאשר שם לב כי בעיתון דחו שש קריקטורות ברצף - החל מאחת שעוסקת ביום הזיכרון ומראה את נשיא ארצות הברית טראמפ מניח זר על קבר שעליו חקוקות המילים "אמת, כבוד, שלטון החוק", ועד קריקטורה שמציגה תמרור אזהרה שמראה את הנשיא מפריד ילדים מהוריהם המהגרים. להערכתו, חוץ משתיים - כל הקריקטורות שנדחו היו קשורות לטראמפ וביקרו את התנהלותו. השתיים האחרות עסקו בפרשת הציוץ הגזעני של רוזאן בר ובמחאת שחקני ליגת הפוטבול הלאומית NFL במהלך ההמנון הלאומי.

הקריקטוריסט הוותיק אומר שלטעמו, פיטוריו הם הפסד קודם כל לקוראי הפיטסבורג פוסט-גאזט ורק אחר כך עבורו באופן אישי. "הייתה לי קריירה ארוכה ומצליחה ואני חש בר מזל על כך, אני אהיה בסדר", אמר. "אבל אני חושב שהתושבים והקוראים בפיטסבורג, ואף מעבר לפיטסבורג. בגלל שהקול שלי הושתק ודעות נוספות בעיתון הושתקו - אני חושב שזה עושה שירות רע מאוד לקוראים, ולמעשה זה מעציב אותי יותר מאשר העובדה שאיבדתי את מקום העבודה שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
קריקטורת טראמפ. הפינגטון פוסט, צילום מסך
תמרור אזהרה בנושא המהגרים/צילום מסך, הפינגטון פוסט

ראש העיר גינה: "מסר שגוי על חופש העיתונות"

מי שדוחף את העיתון למעט בכיסוי תקשורתי שלילי לנשיא טראמפ הוא ככל הנראה ג'ון בלוק, מו"ל העיתון הנחשב לשמרן בדעותיו. קצת אחרי שהודיע טראמפ על התמודדותו במירוץ לנשיאות ארצות הברית, אומר רוג'רס, החל בלוק להפעיל לחצים על מערכת העיתון לפרסם יותר מאמרים אוהדים כלפי טראמפ. במערכת העיתון התפלאו גם לראות תמונה שפרסם המו"ל במהלך הקמפיין, ובה הוא נראה מסתודד עם המועמד במטוסו הפרטי.

במערכת פיטסבורג פוסט-גאזט סרבו להגיב לדבר פיטוריו של רוג'רס ולטענות בדבר צנזורה לטובת הנשיא, אבל הסוגיה הגיעה עד למשרדו של ראש העיר פיטסבורג, ביל פדוטו, שפרסם הודעת גינוי רשמית למהלך. "המהלך שעשה הפיטסבורג פוסט-גאזט מעביר מסר שגוי על חופש העיתונות בזמן שזו נמצאת תחת מצור", מסר ראש העיר. רוג'רס עצמו אמר כי בכוונתו להמשיך ולפרסם את הקריקטורות שלו בעיתון אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully