וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת BBC תשריין 2 מקומות לעובדים לא-לבנים; יועסקו יותר נשים ולהט"בים

25.6.2018 / 12:47

רשת החדשות הבריטית מתחייבת כי עד סוף 2020 ימונו לתפקידי הנהלה בכירים לפחות 2 מנהלים מרקע אפריקאי, אסייתי או ממיעוט אתני אחר. עוד בכוונתה להעסיק יותר נשים, בעלי מוגבלויות, בני מיעוטים ולהט"בים

רשת BBC בלונדון שבבריטניה, 2016. GettyImages
רשת BBC בבריטניה/GettyImages

רשת BBC מתחייבת כי עד סוף שנת 2020 ימונו לתפקידי הנהלה בכירים לפחות 2 מנהלים מרקע אפריקאי, אסייתי או ממיעוט אתני אחר - זאת כחלק ממדיניות חדשה שמטרתה להתמודד עם חוסר הגיוון בשורות ההנהלה ובקרב העובדים של תאגיד השידור הענק. עוד בכוונת הארגון להביא לכך שמחצית מהעובדים יהיו נשים, כמו גם אחוז מינימלי של עובדים שיהיו בעלי מוגבלויות, בני מיעוטים ולהט"בים. ב-BBC מועסקים כיום יותר מ-20 אלף איש.

נכון להיום, רק אחד מתוך 15 המנהלים הבכירים של הרשת הוא מה שמכונה בבריטניה "BAME", כלומר - שאינו גבר לבן: מנהל האסטרטגיה, גוטאם רנגראיאן. המדיניות החדשה תכלול לא רק את ההנהלה הבכירה אלא גם את מנהלי החטיבות של התאגיד, כגון הרדיו, החינוך, החדשות, התוכן הטלוויזיוני, העיצוב וההנדסה.

המדיניות החדשה היא, למעשה, אימוץ ההמלצות שעלו מתוך דו"ח פנימי של הרשת, שבחן את התקדמות הקריירה של בני מיעוטים שעובדים בחברה. ברשת אומרים כעת כי עד 2020 בכוונתם להביא לכך שמחצית מהעבודים יהיו נשים, 8% יהיו אנשים בעלי מוגבלויות, 8% יהיו לסביות, הומואים, ביסקסואלים או טרנסג'נדרים, ו-15% מרקע אסייתי, שחור, או מיעוט אתני אחר.

הסוגייה של חוסר גיוון אתני בשורות הנהלת ה-BBC עלתה לדיון ציבורי בבריטניה עוד בשנת 2001, כאשר גרג דייק, אז המנכ"ל, תיאר את התאגיד כ"לבן להחריד". בשנה שעברה העביר מנכ"ל אופקום, הגוף הרגולטורי המפקח על BBC, ביקורת על כך על כך שהחברה לא מובילה בכל הסטטיסטיקות של הרגולציה על התקשורת בבריטניה בכל הנוגע לגיוון אתני. בבדיקה של אוסקום נמצא כי נשים, מיעוטים אתניים ואנשים בעלי מוגבלויות - כל אלה סובלים מתת-ייצוג בקרב גופי השידור, וכי BBC לא הצליחה להוביל באף אחד התחומים שכוסו.

"זהו דו"ח מצוין שמבוסס על רמה חסרת תקדים של מחויבות מצד העובדים", אמר טוני הול, מנכ"ל הרשת, "אנחנו נשקף טוב יותר את האוכלוסייה הרחבה. ההצעות בדו"ח מבוססות על היוזמות הקיימות שלנו, שכבר עושות שינוי של ממש. זוהי הזדמנות נהדרת, ואנחנו רוצים לגרום לזה לקרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully