וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן וערוץ 20 מתאמים פרישה משותפת מוועדת המדרוג

28.6.2018 / 13:34

לוואלה ברנז'ה נודע כי נציגים משני הגופים שאינם מרוצים מהאופן בו פועלת הוועדה נפגשו על מנת לתאם עמדות. כזכור, ערוץ 20 כבר הודיע כי יפרוש בתום החוזה ומועצת התאגיד קבעה שתישאר רק אם היא תכניס גם נתוני דיגיטל של כל הפלטפורמות

גבר צופה במשחק כדורגל בטלוויזיה. ShutterStock
גבר צופה במשחק כדורגל בטלוויזיה/ShutterStock

לקראת פרישה משותפת? נציגים בכירים של ערוץ 20 נפגשו הבוקר (חמישי) עם מנכ"ל תאגיד השידור אלדד קובלנץ על מנת לדון עמו בנושא ועדת המדרוג - כך נודע לוואלה ברנז'ה. שני הגופים, המככבים בשגרה (שאיננה ימי מונדיאל) בתחתית טבלת הצפייה, כבר הביעו בעבר את אי שביעות רצונם מהאופן בו הוועדה מנתחת את הרייטינג.

מועצת התאגיד כבר דנה לאחרונה בנושא, וקבעה שכאן תמשיך בוועדה רק אם היא תשקף את מה שבתאגיד מגדירים כ"נתונים האמיתיים שכוללים גם דיגיטל בכל הפלטפורמות".

ערוץ 20 כבר הודיע בסוף 2017 על רצונו לפרוש מהוועדה, זאת במסגרת מה שהוגדר אז כ"עיוותים בשיטת המדידה". בערוץ סבורים כי מדגם הפאנל אינו מייצג את המגזר הדתי – לכן הרייטינג שנמדד לערוץ אינו משקף אותו בצורה הנכונה. במכתב ששלח בדצמבר מנכ"ל ערוץ 20, שכי פרנץ, למנכ"ל הוועדה הישראלית למדרוג שמואל שם טוב, נכתב: "ערוץ 20 הלין לא אחת בפניך ובפני גורמים רלוונטיים נוספים, על כי הוועדה הישראלית למדרוג בראשותך, אינה עומדת בדרישת הממונה על ההגבלים העסקיים, וחוטאת למטרתה, לקיים מדידה של צריכת אמצעי התקשורת בישראל, באופן יעיל, מדויק, אמין ואובייקטיבי". עוד נטען כי מדגם הפאנל מתאפיין בתת-ייצוג של מיעוטים, לרבות דתיים, "באופן הפוגע במדידת שיעורי הצפייה של הערוץ ובכך פוגע פגיעה בלתי מידתית בהיתכנותו הכלכלית". לפי הודעת הפרישה של הערוץ, הדבר עתיד לקרות עם תום החוזה שנחתם עם הוועדה.

כזכור, לפני כחודשיים אישרה ועדת המדרוג את ההחלטה שקיבלה בסוף 2017 לצאת למכרז חדש לבחירת מפעיל למדידת הרייטינג, שבמסגרתו תימדד גם הצפייה בתכני הערוצים השונים באתרי האינטרנט שלהם. לפי תנאי המכרז החדש, יוגדל גם הפאנל ל-900 משפחות, במקום כ-700 כיום.

בערוץ 20 טרם הגיבו לדברים, כך גם בכאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully