וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדמול VS אנדמול: בייבי בום נגד משחקי השף, וזאת רק ההתחלה

28.6.2018 / 14:02

תוך שנים ספורות השלימה חברת ההפקה מהלך השתלטות על הפריים טיים הישראלי גם עם "הזדמנות אחרונה לאהבה" וכמובן "האח הגדול", וזאת לפני הפקות ל-yes ול-HOT שיתחרו אף הן אחת בשנייה

בייבי בום ,האח הגדול. עיבוד תמונה
בייבי בום ,האח הגדול/עיבוד תמונה

תוך 4.5 שנים, אנדמול שיין הפכה להיות בין ספקי ההפקות העיקריים לפריים טיים, כשלרוב היא מובילה בהיקפי הצפייה. לחברת ההפקה שלוש הפקות באוויר, כאשר כולן נמצאות בצמרת דירוגי הרייטינג על המסך. לעיתים, בעקבות שיבוץ משתנה של רשת וערוץ עשר, אנדמול אף מתחרה "בעצמה" כאשר רשת מציבה את אחת מהפקותיה של החברה מול "בייבי בום" בערוץ 10 בו מחזיקה אנדמול בזכויות (וגיל הפקות מפיקה). כך גם במקרים בהם הפקות של החברה שעולות ב-HOT מתחרות, לפחות מבחינה מותגית, בדרמות של YES.

תמונת המצב הנוכחית חושפת רק חלק מהאופן בו השתלטה אנדמול תוך שנים ספורות על שוק הפקות המקור בישראל. על פי הערכות בשוק הטלוויזיה, אנדמול שיין משקיעה תקציב של בערך של 20 מיליון שקלים בשנה בהפקות מקור בלבד. בנוסף, לאחרונה מכרה החברה לסינגפור וגיאורגיה את השעשועון הישראלי Cash struck. לגיאורגיה נמכרו 28 פרקים, כאשר לסינגפור המספר עומד על 78. את השעשועון יצרו (יחד עם אנדמול שיין) אורי דרור ושי ברמלי.

בנוסף אנדמול שיין עובדת בימים אלה על מספר הפקות ופורמטים מקוריים עבור הזכייניות השונות ובהן הסדרה "מלכות" בכיכובה של ריטה עבור HOT, עונה נוספת של "הזדמנות אחרונה לאהבה" עבור רשת, העונה החמישית של THE VOICE, "רק להיום" של ניר ברגמן, "חיה" של דלית כהן ו"50" של יעל הדיה - שלושתן עבור YES. במקביל, בימים אלה עובדת החברה על העונה השנייה של "הרמון" שזכתה להצלחה יוצאת דופן ואף תוקרן בעוד מספר שבועות בפסטיבל "סרייס מנייה" שבמלבורן.

אנדמול שיין נמצאת כיום בבעלות FOX וקרן ההשקעות אפולו, הידועה כמי שפיתחה מאות פורמטים וביניהם את פורמט "האח הגדול" המשודר ברשת. כזכור, לפני קרוב ל-5 שנים רכשה אנדמול 33% ממניותיה של הזכיינית רשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully