וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדי אשכנזי תכריע מי שווה יותר: גוגל או מדינת ישראל?

וואלה ברנז'ה

2.7.2018 / 14:41

אשכנזי גויסה להוביל את המהלך ההסברתי של הבורסה בתל אביב הסובלת מירידה בשיעור השתתפות הציבור הרחב במסחר. הקמפיין: הערכת שווי של "החברה הציבורית" הגדולה במשק - הלא היא מדינת ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה כסף שווה מדינת ישראל? על שאלה זו תנסה לענות, בפעם הראשונה, הבורסה לניירות ערך בת"א. לצורך כך, תרתום הבורסה את הציבור הרחב לקחת חלק בהערכת השווי של "החברה הציבורית" הגדולה במשק - הלא היא מדינת ישראל, וזאת לרגל 70 שנה למדינה. שוויה של המדינה ייקבע בהתאם להערכה של כל אחד ואחת בהתאם לנושאים הרלבנטיים לחישוב ההון האנושי שהינו מרכיב מרכזי בהערכת שווי של מדינות מפותחות. עד היום לא בוצעה הערכת שווי למדינת ישראל, על אף שאזרחי המדינה מושקעים בה במישרין ובעקיפין.

הערכת השווי תבוצע בהתאם למתודולוגיה של הבנק העולמי להערכת שוויין של מדינות. בבורסה מספרים כי במחקר שנערך לאחרונה בנושא נכללו כ-140 מדינות, אך ישראל לא הייתה אחת מהן.

מהלך זה הינו חלק מקמפיין רחב היקף, הגדול בתולדות הבורסה, אשר מציינת השנה 65 שנים להיווסדה. מטרת המהלך הינה להנגיש מושגים בסיסיים ולהפחית חסמים הקיימים בציבור ונובעים מחוסר הבנה במושגי יסוד בשוק ההון. לטובת המהלך גויסה הקומיקאית עדי אשכנזי. את המהלך יוביל משרד הפרסום סיטימדיה.

הגדלת שיעור השתתפות הציבור הרחב במסחר בבורסה הינה אחד מיעדיה האסטרטגיים של הבורסה בתל-אביב. שיעור זה נמצא בירידה בשנים האחרונות, בין היתר בשל פנייה להשקעות אחרות כמו נדל"ן ומיסוי רווחי הון. מנתונים שאספה הבורסה, נמצא כי רק 6% מהציבור מושקע באופן ישיר בבורסה, שיעור נמוך יחסית לבורסות מובילות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully