וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תמו החגיגות: הכנסת תשקיע 5 מיליון שקלים בקמפיין "הרגעים הגדולים"

3.7.2018 / 13:06

לציון 70 שנה למדינה ולכנסת, תעלה הערב הכנסת קמפיין פרסומי שיימשך עד סוף 2019 ויתמקד ברגעי הכנסת הגדולים לאורך 70 שנות קיומה - כך נודע לוואלה ברנז'ה. את הסרטונים ילוו בקריינות דליה מזור ויעקב אחימאיר

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז
קמפיין הכנסת. משה מילנר , לע"מ,
מתוך הקמפיין/משה מילנר , לע"מ

לציון 70 שנה למדינה ולכנסת, תעלה הערב (שלישי) הכנסת קמפיין המתמקד ברגעי המשכן הגדולים לאורך 70 שנות קיומה. מדובר בעשרה סרטונים שיציגו את רגעי הכנסת הזכורים ביותר - ביקור נשיא מצרים סאדאת בכנסת ב 1977, הודעת בן גוריון במליאת הכנסת על תפיסתו של אדולף אייכמן ב 1960, הוויכוח הנוקב בכנסת על הסכם השילומים עם גרמניה ב 1952 ועוד. הסרטונים כוללים קטעי ארכיון מתקופות אלה. באגף דוברות הכנסת אומרים היום לוואלה ברנז'ה כי "מטרת הסרטונים הינה להציג, באופן מרגש ונוסטלגי את פועלה ומרכזיותה של הכנסת בנקודות זמן היסטוריות בתולדותיה של המדינה, תוך מתן דגש לשיח ולהכרעות הדמוקרטיות שהתקבלו בה ולמשמעותן העצומה עבור אזרחי ישראל".

עלות הקמפיין לתקופה הקרובה עומד על כ-1.3 מיליון שקלים, ובסך הכל הוקצה לקמפיין תקציב של 5 מיליון שקלים - שקיבלה והפיקה לפ"מ. את הסרטונים ילוו בקריינות השדרנים הוותיקים של הטלוויזיה הישראלית: דליה מזור ויעקב אחימאיר. מקבץ הסרטונים שהכינה הכנסת ישודר מהערב בטלוויזיה, ובמקביל באתרי אינטרנט, רשתות חברתיות ובאתר הכנסת. מכיוון שהכנסת, באגף הדוברות מציינים עוד כי בשונה מהמדינה, נוסדה רק בט"ו בשבט 1949 - ישמשו הסרטונים את הכנסת לאורך השנה הבאה - 2019, שהיא שנת ה 70 לייסוד הכנסת.

הסרטונים נושאים את הסלוגן: "הכנסת - 70 שנות דמוקרטיה ישראלית". כלל הסרטונים מסתיימים ב-סגיר אחיד: הכנסת - "מתווכחים. מחליטים. ממשיכים ביחד", אשר לפי אגף הדוברות "נועד לבטא את רוחה ועצמתה של הדמוקרטיה הישראלית שידעה לאורך השנים לקבל החלטות קשות וגורליות בהכרעת הרוב".

בפתח מושב הקיץ ציינו חברי הכנסת את יום הרצל והתייחסו לאיום האיראני. ערוץ הכנסת
חגיגות יולי. אדלשטיין/ערוץ הכנסת

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין אמר כי "בכנסת ישראל התרחשו אירועים היסטוריים שלנצח יישארו בזיכרון הישראלי. הכרעות קשות התקבלו כאן, לעיתים על חודו של קול, ולוו בוויכוחים סוערים. דווקא חילוקי דעות אלו, והעובדה שבכל יום מתקיימים בכנסת עשרות דיונים על נושאים שנויים במחלוקת, מוכיחה את חוסנה של הדמוקרטיה הישראלית. הקו המאחד בין כל ההחלטות שהתקבלו כאן הוא שהכרעת הרוב מכובדת על ידי כל, כדרכה של דמוקרטיה. זה המסר שאנו רוצים להעביר בסדרה".

בחודש הקרוב יוקרנו ארבעה סרטונים על: ביקור סאדאת והסכם השלום עם מצרים, הסכם השילומים עם גרמניה, הישיבה הראשונה של הכנסת ב 1949 ותפיסתו של אדולף אייכמן. לאחר הפסקה, בתום הקיץ ואחרי תקופת החגים, ישולבו סרטונים נוספים על: תכנית ההתנתקות, חוק סיפוח הגולן, רצח יצחק רבין, ביקור מנהיגי עולם בכנסת ומלחמת יום הכיפורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully