וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את משה זאב

וואלה ברנז'ה

4.7.2018 / 10:09

בטייטל הרשמי הוא עורך "ערך מוסף" - המוסף הכלכלי במהדורה המרכזית של "החדשות", אבל אתם אולי זוכרים אותו מהנסיעה לבורגס, שם התחקה יחד עם עמית סגל אחר מעללי אורן חזן. ויש לו עוד כאב ראש: אחריות על שיבוץ העורכים והמגישים בחברה

משה זאב.
משה זאב

גיל: 34

מה בעצם אני עושה: עורך את הפינה הכלכלית ב"מהדורה המרכזית" החל מ- 2015, שם אנחנו מביאים מגוון רחב של נושאים בתחומי הכלכלה והחברה. הפינה מורכבת תמיד מכתבת מגזין ומסטנדאפ אינפוגרפי מושקע. העבודה היא יומיומית, ונעשית כמובן בשיתוף פעולה ובעבודת צוות הכולל את הכתבות הנהדרות יונה לייבזון, עמליה דואק, התחקירן המצוין איתמר מינמר והמפיקה הכל יכולה גלית אבים. צוות שעובד מעולה ביחד. העבודה מתחילה בבוקר עם קריאת העיתונים ובדיקת אייטמים, וממשיכה במערכת בת"א כל הזמן במחשבה מה מביאים, איך מחדשים ואיך מביאים למסך את האייטמים המעניינים ביותר. בימי שידור עולה כל הצוות לדסק בנווה אילן שם עובדים על הכתבות שבעריכה ועל הסטנדאפ החי באולפן. בנוסף ל"ערך מוסף", אני גם אחראי על תענוג שיבוץ העורכים והמגישים בחברת החדשות. לעיתים כאב ראש לא פחות קטן מהבאת תוכן למסך. אולי זה בעצם עיקר העיסוק שלי.

תפקידים קודמים: את הדרך בחברת החדשות התחלתי מיד לאחר לימודיי, בתור מנהל הפקה ב"אולפן שישי" וכעבור כמה חודשים עברתי לתפקיד תחקירן במערכת ורכשתי ידע וכלים בכתבות תחקיר ומגזין. לאחר מכן ערכתי במשך שנה את פינתו של מנחם הורוביץ "שווה בדיקה" בתכנית חיסכון. משם המשכתי סוף סוף לצוות התחקירנים בריכוז הכתבים והמערכת של המהדורה המרכזית, שם ניתנה לי ההזדמנות לקחת חלק במגוון רחב של אייטמים משמעותיים, בעבודה צמודה עם עורך המהדורה גיא סודרי, ענת פניני והכתבים, כשגולת הכותרת היתה התחקיר המשותף עם עמית סגל על ח"כ אורן חזן ועל מעלליו בבורגס, לשם נסעתי עם מצלמה נסתרת כדי לאשש מידע שהגיע לידינו.

מי פתח לך את דלת לתעשייה: מתקופת הצבא ידעתי שאני רוצה להתעסק בחדשות, ובמהלך לימודיי פגשתי את הדס רגולסקי (אז עורכת בחברת החדשות) שהעבירה את קורות החיים שלי למערכת. למזלי התקבלתי, אמנם לא בדיוק למה שכיוונתי אבל הבנתי שעדיף להיכנס בדלת כלשהי ומשם להתגלגל. מחשבה שהתגלתה כנכונה כי מהר מאוד גולן יוכפז, שערך בזמנו את "אולפן שישי", נתן לי את ההזדמנות הראשונה במעבר לתוכן. בית ספר לעיתונות.

מה אוכל לצהריים: מאוד מתמיד על להכין אוכל (צמחוני) במהלך הסופ"ש או להביא שאריות מההורים. בריא יותר, טעים יותר וכן גם זול יותר. אם אין זמן ולחוץ מאוד, בדרך כלל זה יסתכם בללכת לאכול חומוס או משהו אחר בקרבת המערכת.

איפה אתה עוד 5 שנים: שוק הטלוויזיה עובר תקופה מעניינת ומלאת שינויים ונדמה שזה עוד לא הסוף. מקווה למצוא את עצמי עדיין מתעסק בתוכן משמעותי ומשפיע בשילוב עם ניהול והנחיה של עיתונאים-תחקירנים צעירים, והכי חשוב להיות במקום שבו אתה עדיין מצליח להתעורר בבוקר עם חשק ורעב לעוד יום של עשייה.אם לא, אז אין טעם.

פרגן למתחרים: שתי המהדורות המתחרות, גם זו של "כאן" וגם של ערוץ 10, עושות עבודה מעולה ויום יום גורמות לנו להילחם ולהיות טובים יותר. לאחרונה השלמתי את הצפייה בסדרה התיעודית המצוינת "הקברניטים" ששודרה בערוץ 10 ומגיע לכל העוסקים במלאכה קרדיט גדול, ובעיקר מילה טובה לאנשים שעבדו על התחקיר הארכיוני המדהים שהתגלה שם שעשה את כל הסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully