וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו חזר בו, אבל מיקי זוהר מתכוון להמשיך ולהתערב בתאגיד

4.7.2018 / 14:05

ועדת הכנסת בראשות היו"ר ח"כ מיקי זוהר אישרה את הקמתה של ועדה משותפת לביטול חוק פיצול התאגיד, כדי שתוכל להכניס בו שינויים נוספים: "האירוויזיון הוא המגן של התאגיד וגם הוא יסתיים באיזשהו שלב". ארגון העיתונאים: "יצא המרצע מהשק"

ח"כ מיקי זוהר בדיון במליאת הכנסת לקראת ההצבעה על חוק ההמלצות, 25 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ מיקי זוהר בדיון במליאת הכנסת לקראת ההצבעה על חוק ההמלצות, 25 בדצמבר 2017/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

ועדת הכנסת בראשות היו"ר ח"כ מיקי זוהר אישרה הבוקר (רביעי) הקמתה של ועדה משותפת לוועדת הכנסת ולוועדת הכלכלה בראשותו, שתדון בתיקון חוק פיצול תאגיד השידור הציבורי כאן. כזכור, נתניהו חזר בו מהחלטתו לפצל את חטיבת החדשות של התאגיד - החלטה שהתקבלה עם עלייתו לאוויר על מנת להחלישו - ונתקלה בעתירות לבג"ץ, זאת בעקבות איום איגוד השידור האירופי לבטל את חברותו של התאגיד בארגון, אקט שהיה מוביל לביטול האירוויזיון בישראל.

ביטול הסעיף אמור היה להגיע להצבעה בכנסת לאחר דיון בוועדת הכלכלה אולם בכוונת זוהר להכניס עוד סעיפים בחוק, במידה והפיצול יבוטל. בין היתר בכוונתו לקבוע כי תקציב התאגיד ייקבע מדי שנה מחדש על ידי הכנסת וכן לחייב את כאן להשקיע מדי שנה 62.5 מיליון שקלים ברכש זכויות שידור בתחום הספורט.

בוועדה יהיו חברי כנסת מועדת הכנסת וועדת הכלכלה והם: היו"ר מיקי זוהר, דוד אמסלם, רוברט אילטוב, יואל חסון, פנינה תמנו שטה, רועי פולקמן, יעקב אשר, איתן כבל, שולי מועלם ודב חנין. הועדה תדון בהצעת חוק השידור הציבורי הישראלי.

ח"כ זוהר אמר כי "החוק הזה הוא חוק קריטי שיאפשר לעשות מספר שינויים בתאגיד השידור. כיו"ר הוועדה אני רוצה לדעת לבטח שהאירוויזיון לא תלוי בפיצול. אם אפשר לפצל בלי לפגוע בקיום התחרות אז החוק לא ימשיך ולא יסתייע. אני מציע לאנשים לעקוב אחרי הדיונים כי הם יהיו מעניינים. האירוויזיון הוא המגן של התאגיד וגם הוא יסתיים באיזשהו שלב". לפי ארגון העיתונאים, עוד הוסיף זוהר כי "מיד שיסתיים האירוויזיון, אנחנו נכנס לתאגיד כמו שצריך".

חה"כ איתן כבל אמר: "מה שקרה כאן חריג בקנה מידה פרלמנטארי. הצעת החוק שהנחתי אורכה הוא שורה. לא צריך ועדות מיוחדות וזה יכול להיות דיון של חצי שעה אבל אני שומע כל מיני שמועות שמתכוונים לגעת בחוק. אם אחרי כל זה אתם מתכוונים להכניס עניין נוסף ויהיה פה מהלך דרך אחת הקוקיות של נטע, ותנסו להגניב פה עניין בעל משמעות הרבה יותר גדולה, אז תהיה פה מלחמה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אי פיצול על תנאי? גאולה אבן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בארגון העיתונאים הגיבו היום בחריפות ואמרו כי "יצא המרצע מהשק. הרצון של רה"מ באמצעות עושה דברו בכנסת לשלוט בתאגיד 'כי מה שווה התאגיד אם אנחנו לא שולטים בו' מעולם לא ירד מהשולחן. כפי שחשף היום ח"כ זוהר בכנסת, האיום לביטול האירוויזיון בישראל היווה רק אילוץ זמני מבחינת רה"מ לוותר כרגע על רעיון פיצול התאגיד. אנו בארגון העיתונאים, שמייצגים את עיתונאי התאגיד, לא נאפשר לפוליטיקאים ובראשם רה"מ לפגוע בעצמאות תאגיד השידור הציבורי. מזכירים כי ההליך בבג"ץ עודנו פתוח ומתנהל וכי אנו לא נהסס להשתמש בכל כלי העומד לרשותנו כדי להתנגד ליוזמות לפגוע בתאגיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully