וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראיון" הסליחה פתח תיבת פנדורה חדשה: "ארי שביט פגע גם בי"

8.7.2018 / 15:25

השיחה הזוגית, שניהל עיתונאי "הארץ" לשעבר על דפי "גלריה" עם אחת ממנסחות החוק למניעת הטרדה מינית, הובילה צעירה נוספת לספר על מה שעשה לה, לטענתה, מי שפגע גם בדניאל ברין. הפעם שביט מכחיש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראיון הסליחה, שהתפרסם כמעין שיחה זוגית בין ארי שביט לבין אחת ממנסחות החוק למניעת הטרדה מינית אורית קמיר בסוף השבוע ב"הארץ" הוביל הבוקר (ראשון) לפרסום של טענה נוספת נגדו - הפעם בעילום שם, ב"המקום הכי חם בגיהנום".

מי שמגדירה עצמה כבת זוגתה לשעבר של בתו של שביט כותבת לקמיר: "כשאבא של בת הזוג שלי לשעבר לפת לי את העורף, הוא היה גבר כבן חמישים, בן-זוג ואב, עיתונאי מוערך ומבוקש, מנוי בחדר כושר, אורח קבוע בברי יין טרנדיים ומוקף בנשים יפות. את כל המשקל הזה הרגשתי על העורף שלי. הרגשתי ששנינו יודעים, שהוא משוכנע, שמגיע לו".

"שישים שניות בערך, אמצע הלילה, תל אביב. הוא הקפיץ אותי הביתה, אנחנו עומדים ברחוב. שישים שניות הוא נעל את האצבעות שלו על העורף שלי, עיסה אותו איתן, והזרוע מתאמצת לקרב את הגוף המאובן שלי אליו, לנשיקה. לראשונה הבנתי איך פועלת התגובה הגופנית הזו, שהפכה למטפורה, 'להשתין במכנסיים'".

לדבריה, "לא הייתה נשיקה. לא היה כלום, בעצם. מה היה? פרשנות. הוא מתייאש ומקרב אותי אליו, למה שכינה אחר כך "(בסך הכל) חיבוק אבהי", וברגע שהמגע היחיד על גופי היה אך ורק של המכנסיים הלוחצים על בטן מתהפכת, שאלתי חלושות, 'למה?'...".

שביט: "אין בין מה שאירע לבין התיאור ולא כלום"

לדברי הכותבת, "בניגוד לנוסח הזועק באתר 'הארץ', הפעם הראשונה שבה התעמתה בתו עם מעלליו לא הייתה לפני שנה וחצי, אלא לפני שש שנים. אותה 'שבת כאובה' שמתוארת בפתוס חולני ומעלה קבס, לא הייתה בעבורה אלא תזכורת מרה למציאות משפחתית עגומה ששינתה את חייה, את חיי ואת חיינו, הרבה קודם לכן".

בת הזוג לשעבר מסבירה מדוע החליטה לדבר כעת. "אז לא סיפרתי, כי פחדתי, וכי רציתי את טובתה של בתו שאני אוהבת בכל לבי. לא סיפרתי והנחתי, התרכזתי באבל ובהחלמתי שלי. גם כאשר לפני שנה וחצי, המעגל הקרוב שלי שצף שוב ודחק בי לספר את אשר כל כך הכביד עלי. נותרתי עם מסך טלוויזיה המאיר את קלסתרו באורות ניאון, עם עיתונים יומיים ועם תקשורת מקוונת, מכוונת,.

"ארי שביט מתחנן בפנינו שנתייחס לדפוסי ההתנהגות שלו כנורמליים מאחר שהתנסה בחרם ציבורי למשך תקופה שבעבורו נדמית לנצח. אני רק מבקשת ממך, אורית, לוודא שתקופת הזמן הזו אכן תימשך נצח. שהבמה, עיתונאית או אחרת, תינתן אך ורק למי שהוכיחו שהם ראויות וראויים לה".

ארי שביט מסר ל"המקום הכי חם בגיהנום" בתגובה כי "בת הזוג לשעבר של בתי, חושבת שאני צריך להיעלם לנצח. עמדתה קיצונית וחסרת הלימה. כאשר עשיתי טעויות ביחס לנשים צעירות לקחתי אחריות מלאה. התנצלתי, השעיתי את עצמי, הפקתי לקחים. עברתי ואני עדיין עובר תהליך של תיקון, ואולם המקרה המתואר שונה לחלוטין. אין בין מה שאירע לבין התיאור ולא כלום. הגרסה משתנה ומתפתחת. לא לפתתי את עורפה, לא ניסיתי לנשקה, לא היו לי כוונות בלתי ראויות ביחס אליה. כיוון שמדובר בחייה האישיים של בתי לא אפרט מעבר לכך"".

לפני כשנה וחצי הודיע שביט כי הוא "לוקח פסק זמן מעבודתו העיתונאית", לשון ההודעה. זאת בעקבות פרסום של העיתונאית האמריקנית דניאל ברין, לפיו שביט הטריד אותה מינית. בהודעה שפרסם אז עיתון "הארץ" נכתב: "'הארץ' מתנגד בכל תוקף להטרדות מיניות ורואה בהן התנהגות פסולה שיש לעקור מהשורש. 'הארץ' מצפה מעובדיו להקפיד על התנהגות מקצועית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully