וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתאגיד מודים על כל גול: מונדיאל 2018 - הנצפה מאז 2002

11.7.2018 / 14:02

דקה לפני חצי הגמר השני ושתי דקות לפני גמר האירוע הטלוויזיוני מהנצפים בעולם, וואלה ברנז'ה מסכמת את נתוני הצפייה. בשורה אחת: כאן קיבלה את זריקת החמצן החלומית ביותר שיכולה הייתה לבקש. כעת נותר לראות מה יישאר מזה ביום שאחרי

ניימאר נבחרת ברזיל. רויטרס
ניימאר על הדשא. אחת התמונות הזכורות מהטורניר/רויטרס

משחקי גביע העולם בכדורגל היו האירוע הטלוויזיוני השני הנצפה ביותר של כאן מאז הקמתו לפני שנה בדיוק (לפניו רק גמר האירוויזיון ששודר מליסבון) - וללא ספק זריקת החמצן הטובה ביותר שבתאגיד יכלו לצפות לה, בוודאי אחרי שנה בעייתית מבחינת אחוזי הצפייה, ולא פחות בדעת הקהל - שקיבלה את התאגיד בחיבוק, ואט אט הפכה למאוכזבת העיקרית ממנו נוכח היצע התכנים.

ואולם, המונדיאל לא היה רק הנצפה ביותר בכאן, אלא גם נצפה יותר מארבעת האחרונים שקדמו לו - 2006, 2010, 2014 ו-2014, ששודרו בערוץ 1 לשעבר, בערוץ הספורט (2002) ובצ'רלטון (2006). וזאת עוד לפני היותו המונדיאל הדיגיטלי ביותר שהיה בישראל - או במילים פשוטות: לפני ספירת עמודי הצפייה בשידורים החיים באפליקציות ובאתר כאן באינטרנט.

כך לדוגמא, ממוצע המשחקים עד כה מתחילת השלבים עומד על 16.1% ו-442 אלף צופים, וזאת לפני חצי הגמר השני וגמר הטורניר - שצפויים להעלות את הממוצע. לשם השוואה, בשנת 2014 השיגו המשחקים ששודרו בערוץ 1 13.2% ו-463 אלף צופים, וב-2010 קיבלו 13.5% ו-415 אלף צופים.

ממוצעי רייטינג מונדיאל.
ממוצעי רייטינג מונדיאל

בלגה-צרפת - המשחק עם הרייטינג הגבוה ביותר

המשחק עם הרייטינג הגבוה ביותר ב-2018 הוא חצי הגמר בין בלגיה לצרפת והנמוך ביותר הוא בין פנמה לטוניסיה שהסתפק ב-0.9% בלבד

בטבלה: ממוצע משחקים כולל את כל הערוצים בהם שודרו המשחקים, השנה בקשת ובערוץ הספורט, ובשנים הקודמות בערוץ 33 (משחקים בעברית) ובערוצים המסחריים האחרים. ממוצע המשחקים בכאן 11 כולל רק את הממוצע של המשחקים ששודרו בכאן או בערוץ 1 במונדיאלים הקודמים.

המשחק עם הרייטינג הגבוה ביותר ב-2018 הוא חצי הגמר בין בלגיה לצרפת ששודר אמש והשיג 32.3% והנמוך ביותר הוא זה ששודר בערוץ הספורט בין פנמה לטוניסיה שהסתפק ב-0.9% בלבד. המשחק עם הרייטינג הנמוך ביותר בכאן 11 הוא קולומביה -יפן עם 5.1%.

המשחק עם הרייטינג הגבוה ביותר ב-2014 היה בשלב הבתים בין קרואטיה לברזיל עם 23.3%. המשחק עם הרייטינג הגבוה ביותר ב-2010 היה חצי הגמר בין הולנד לאורוגוואי 28.5%.

עוד באותו נושא

רייטינג יומי: ויוה לה פראנס

לכתבה המלאה
ממוצעי רייטינג מונדיאל.
ממוצעי רייטינג מונדיאל

שליש מהצופים - צופות

ואם סטטיסטיקות, הנה עוד נתון מעניין: אחוז הנשים שצפו במשחקי המונדיאל הוא 34% מכלל הצופים - גבוה מהמצופה. מעניין לגלות כי ככל ששלבי המונדיאל התקדמו עוד ועוד נשים הצטרפו למעגל הצפייה. כך לדוגמא, בשלב הבתים ממוצע הצופות היה 33%, שמינית גמר 35%, רבע הגמר 37%, חצי הגמר 39%.

הודות למשחקים ולאופי הצפייה המשפחתי, ברצועות הזמן לאורך תקופת המונדיאל כאן 11 הוביל על הערוצים האחרים פעמים רבות גם ברצועות נוספות כמו החדשות, כשהפער המשמעותי ביותר היה כצפוי - בפריים טיים.

דיאן לוברן נבחרת קרואטיה. רויטרס
חצי הגמר השני עוד לפנינו. שחקן נבחרת קרואטיה/רויטרס

האפליקציה של כאן - עם כמות ההורדות הגבוהה ביותר

ומה באשר לזירה הדיגיטלית: למעלה מחצי מיליון איש הורידו מה-1 ביוני - תחילת המשחקים ברוסיה, את האפליקציה של כאן לשידורי המונדיאל - שהפכה לפופולרית ביותר בישראל וזכתה לביקורות חיוביות. בנוסף, ישנם עוד 150 אלף הורדות לטובת הטלוויזיות החכמות. הצפייה הגבוהה בדיגיטל סיפקה שיא שעומד עד כה על כ-5.6 מיליון צפיות במשחקים בשידור חי באפליקציה ובאתר.

בכאן אומרים כי ממוצע הצופים למשחק בדיגיטל (אפליקציה ואתר) הוא 107 אלף צופים. המשחק עם מספר הצופים הגבוה ביותר בדיגיטל הוא ספרד-רוסיה בו צפו כ-220 אלף. מספר הצופים הנמוך ביותר היה במשחק בין דרום קוריאה למקסיקו בו צפו כ-55 אלף.

בתאגיד ניסו ככל יכולתם לנצל את אחוזי הצפייה הגבוהים וקשה היה לפספס את הספוטים היקרים עם כל יציאה למחצית או סיום משחק - שהופקעו כולם לטובת פרומואים לקידום לוח השידורים החדש שיושק בכאן מיד עם תום המשחקים. כעת הכדור נמצא רק במגרש שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully