וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת ידיעות מציגה: "לידתם המפתיעה של גיליונות תוכן שיווקי - בהשתתפות עיתונאים"

15.7.2018 / 13:55

בארגון העיתונאים פנו להנהלת העיתון בבקשה לעצור מידית את מה שהם מגדירים כ"דרישה פסולה מעיתונאי המקומונים למעול בתפקידם" - כך עולה מחוזר שהגיע לידי וואלה ברנז'ה. בתוך כך, בארגון הכריזו על סכסוך עבודה בעיתון

מודעה ב"ידיעות אחרונות" הפונה לראשי ערים שהכעיסה את ארגון העיתונאים. סריקה
המודעה שהציתה את הארגון/סריקה

(עדכון: 16:10)

בארגון העיתונאים פנו להנהלת ידיעות אחרונות, בבקשה לעצור מידית את מה שהם מגדירים כ"דרישה פסולה מעיתונאי המקומונים למעול בתפקידם" - כך עולה מחוזר שהגיע לידי וואלה ברנז'ה. בחוזר, שהופץ לעובדי העיתון, נמתחה ביקורת על הופעת גיליונות בעלי תוכן שיווקי והנחיית עיתונאים לעבוד עבורם, שהינה על פי טענת הארגון מנוגדת לכללי האתיקה העיתונאית. בנוסף, הובעה מחאה כנגד צעדים בהם מתכוונת ההנהלה לנקוט, על פי הטענות - הליך ביטול ואיחוד התקנים וכוונת ההנהלה לפיטורי צמצום.

כך נכתב בחוזר: "חברים וחברות יקרים, מאחורי הקלעים מתנהלים אי אילו תהליכים אותם מובילה ההנהלה, ואין בכוונת הוועד וארגון העיתונאים להסכים לקיומם ללא קיום דיון עם נציגות העובדים כמתחייב. ראשית, ישנו הליך של ביטול ואיחוד תקנים באופן שמגביר משמעותית את היקף העבודה וללא קבלת תמורה הולמת. בנוסף אליו מתכננת ההנהלה פיטורי צמצום, וכל זאת בלי לקיים דיאלוג עם נציגות העובדים. שנית, ולא פחות חשוב, 'לידתם' המפתיעה של גיליונות בעלי תוכן שיווקי והנחיית העיתונאים לעבוד עבורם - דרישה פסולה שמנוגדת מפורשות לכללי האתיקה העיתונאית ולמעשה מצריכה את העיתונאים למעול בתפקידם".

"לא ניתן יד לכך שעיתונאי המקומונים יעסקו בתוכן שיווקי. זה לא רק מנוגד לאתיקה אלא גם מעמיד באור שלילי את האינטגריטי המקצועי של כולנו. זוהי דרישה שלא ניתן להסכים עימה, ואנחנו נעשה כל מה שאפשר כדי להסירה מהפרק. שלחנו מכתב להנהלה, ובו דרשנו לעצור את תהליכי הצמצום ולבטל את ההנחיה לעיתונאים לעסוק בתוכן שיווקי. כמו כן ביקשנו לקיים פגישה עם נציגות העובדים בהקדם".

בית ידיעות אחרונות בראשון לציון. ראובן קסטרו
בית ידיעות אחרונות/ראובן קסטרו

כזכור, בתחילת השנה ארגון העיתונאים הכריז על יציגות בידיעות תקשורת, כפי שנודע לוואלה ברנז'ה. זהו הוועד השלישי שהוקם בקבוצה, אחרי הוועד ב"ידיעות אחרונות", "כלכליסט", "לאשה" ו-Xnet והוועד באתר ynet. התארגנות ועד עובדים בידיעות תקשורת התרחשה על רקע מהלכי ההתייעלות שההנהלה מבקשת לבצע, כאשר בארגון אמרו כי הם חוששים שמהלכים אלה ישפיעו גם על עיתונאי הרשת.

בתוך כך, ארגון העיתונאים הכריז היום (ראשון) על סכסוך עבודה בידיעות אחרונות. הסכסוך חל על כ-430 עובדי מערכת ידיעות אחרונות, כלכליסט, לאשה ו-Xnet. "סכסוך העבודה הוכרז לאחר שהנהלת ידיעות אחרונות הודיעה רשמית על שינויים מבניים חד-צדדיים במערכת העיתון שבכוונתה לערוך, וזאת למרות שהכחישה כוונה זו בפני הוועד והארגון לאורך תקופה", נמסר מהארגון. "כמו כן, ההנהלה מנהלת משא ומתן עם הוועד והארגון בחוסר תום לב ונוקטת סחבת בניהולו. בין הוועד והארגון להנהלה מחלוקות רבות במספר נושאים ובהם: פיטורי צמצום, שינוי מתווה השכר, אתיקה ועוד".

טרם התקבלה תגובת ידיעות אחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully