וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת "הניו יורקר" הכירה מיוזמתה בוועד העובדים: "אנחנו נמצאים בזה יחד"

וואלה ברנז'ה

18.7.2018 / 14:32

פחות מחודש לאחר שמובילי ההתארגנות הכריזו על כוונתם להקים ועד, "הניו יורקר" הודיע על הכרה ביציגות הניוז-גילד. על פי נתוני הלמ"ס האמריקנית, אחוז העובדים בתעשיית העיתונות והמדיה שמיוצגים על ידי איגוד עובדים בארה"ב נמצא בירידה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
90% מהעובדים הצטרפו. "הניו יורקר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנהלת מגזין "הניו יורקר" החליטה להכיר מיוזמתה בוועד העובדים של חברי מערכת העיתון, פחות מחודש לאחר שמובילי ההתארגנות הכריזו על כוונתם להקים ועד בחברה. "הניו יורקר", שמופץ מדי שבוע ביותר ממיליון ומאתיים אלף עותקים, הוא ארגון המדיה הגדול האחרון בארצות הברית שמודיע על הכרה בוועד עובדים כאשר ברקע נמשכת הירידה בהכנסות תעשיית הפרינט.

בהודעה ששלח השבוע לחברי המערכת עורך המגזין בשני העשורים האחרונים דייוויד רמניק, כתב העורך כי הנהלת המגזין ערכה לאחרונה "שורה של שיחות פרודוקטיביות" עם ארגון העיתונאים הניו יורקי "ניוז-גילד" והגיעה עמו להסכמות באשר להכרה בו כארגון היציג של עובדי המגזין. "אנחנו נמצאים בזה יחד", כתב רמניק. "העבודה שאנחנו עמלים עליה מדי יום חשובה כיום יותר מתמיד".

משמעות ההכרזה היא שכעת תחל הנהלת החברה בהליך של משא עם האיגוד בנוגע לתנאי השכר והעבודה של חברי המערכת המיוצגים על ידו. "ניוז-גילד" הוקם בארצות הברית בתחילת שנות ה-30 והוא מייצג כיום יותר מ-26 אלף עובדים בתעשיית התקשורת והחדשות בארצות הברית. מיוצגים על ידו בין היתר ועדי העובדים של עיתונים כמו הניו יורק טיימס, השיקגו טריביון, הוושינגטון פוסט, סוכנות הידיעות AP.

דיוויד רמניק. GettyImages
ירידה בהכנסות תעשיית הפרינט. רמניק/GettyImages

ירידה באחוז ההמאורגנים

הקמת ועד העובדים במערכת הניו יורקר באה בהמשך להקמתם בחודשים האחרונים של שורת ועדים בארגוני תקשורת בארצות הברית

חברי ועד העובדים של "הניו יורקר" כבר הודיעו כי כל אנשי המערכת שאינם בעמדות ניהול ושעובדים במשרה מלאה או חלקית, לרבות עיתונאים, בודקי עובדות ומפעילי מדיה חברתית יכולים להצטרף להתארגנות. יותר מתשעים אחוזים מהעובדים כבר חתמו על טפסי ההצטרפות ועד סוף השבוע הנוכחי תתקיים בדיקה של החתימות על מנת לקבוע בוודאות שרוב העובדים בחרו להיות מיוצגים על ידי ניוז-גילד. המו"ל של הניו יורקר הוא תאגיד המדיה קונדה נאסט, המוציא לאור כעשרים מותגים שונים בהם המגזינים וויירד, טראוולר, ואניטי פייר, ווג, GQ, ופיצ'פורק.

הקמת ועד העובדים במערכת הניו יורקר באה בהמשך להקמתם בחודשים האחרונים של שורת ועדים בארגוני תקשורת בארצות הברית, הן בעיתונים מודפסים כמו הלוס אנג'לס טיימס והן בארגוני מדיה דיגיטליים לחלוטין כמו VOX מדיה, שם זכה הוועד להכרה בתחילת השנה. עם זאת, על פי נתוני הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה, אחוז העובדים בתעשיית העיתונות והמדיה שמיוצגים על ידי איגוד עובדים בארצות הברית ירד ל -4.1% בשנת 2017 לעומת 5.2% בשנה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully