וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלי צה"ל תפרסם הבהרה בפני עמותת "בני ברוך - קבלה לעם"

וואלה ברנז'ה

19.7.2018 / 13:31

התביעה שהגישה העמותה בעקבות תחקירים ששודרו בתכנית "בוקר טוב ישראל", ובהם נטען כי אנשי העמותה מנהלים מסע התפקדות לליכוד, הסתיימה בהליך גישור: התחנה הצבאית תשדר שתי הודעות הבהרה לפיהן הפעילות הפוליטית יוחסה לפעילים ולא לעמותה

בית גלי צה"ל ביפו. ניב אהרונסון
בית גלי צה"ל ביפו/ניב אהרונסון

פסק דין של בית משפט השלום בהרצליה שניתן השבוע אישר את הסדר הגישור אליו הגיעו עמותת "בני ברוך - קבלה לעם" ותחנת הרדיו של גלי צה"ל, לפי נקבע בין היתר כי גלי צה"ל תפרסם הבהרה בפני העמותה באופן פומבי.

תחילת הדין המשפטי בתביעה שהגישה עמותת "בני ברוך - קבלה לעם" נגד גלי צה"ל בעקבות תחקירים ששידר העיתונאי אבנר הופשטיין בתכנית "בוקר טוב ישראל", ובהם נטען כי אנשי העמותה מנהלים מסע התפקדות למפלגת הליכוד. בכתבה התביעה שהוגש בחוש מרץ 2018 לבית משפט השלו בהרצליה נכתב, כי לצד הטענות בכתבות השונות כי העמותה מגייסת באופן שיטתי מתפקדים למפלגת השלטון, עלתה מהפרסומים "תמונה לא מחמיאה כלפי התובעת, של 'שטיפת מוח', יחס בלתי הולם לנשים וניצול כספי של אנשים במצוקה, והתנועה התמימה כביכול מוגדרת באותם תצהירים כת מסוכנת ונצלנית".

בכתב התביעה תבעה עמותת "קבלה לעם" פיצויים בסך 210 אלף שקלים וכן למחוק את התחקירים מאתר האינטרנט של גלי צה"ל. בסופו של הליך משפטי הגיעו הצדדים לפשרה כחלק מהליך גישור, אותה אישר בית המשפט, ונקבע כי גלי צה"ל תפרסם בתוך 30 ימים שתי הודעות הבהרה בהפרש של עד שבעה ימים זו מזו, בזו הלשון:

"בכתבות ששודרו בחודש ינואר 2017 בתוכנית 'בוקר טוב ישראל' בגל"צ, עסקנו בין השאר בבני ברוך - קבלה לעם.

אנו מבקשים להבהיר את הדברים הבאים:

הכתבות נועדו לסקר הליך משפטי שמתנהל במסגרת תביעה אזרחית, שהוגשה לביהמ"ש על ידי עמותת בני ברוך - קבלה לעם נגד מר אפלבאום.

לא ייחסנו לעמותה מאפיינים כיתתיים כלשהם, בנוסף, לא התכוונו לייחס לעמותה פעילות פוליטית. הכתבה ייחסה את הפעילות הפוליטית לפעילים בעמותה ולא לעמותה עצמה. ככל שהדברים הובנו אחרת - אנו מתנצלים על כך".

פסק הדין של בית משפט השלום בהרצליה על הליך הגישור בין גלי צה"ל לעמותת בני ברוך - קבלה לעם. מערכת וואלה!
מתוך פסק הדין של בית משפט השלום בהרצליה על הליך הגישור בין גלי צה"ל לעמותת בני ברוך - קבלה לעם/מערכת וואלה!

"מברכים את גלי צה"ל על שהבינה את טעותה"

תגובת עמותת "בני ברוך - קבלה לעם" לפסק הדין של בית המשפט: "חשוב להבהיר, כי פסק הדין, כמו גם ההתנצלות המתוארת בו, מוציאות את האמת לאור, ומהוות אסמכתא משפטית לכך.

עמותת 'בני ברוך - קבלה לעם' שואפת, וכך היה תמיד, לאפשר למגוון הדעות הרחב להישמע. עם זאת, ישנה חשיבות רבה לאמיתות הדברים כמו גם לדיוקם. עיתונות אחראית היא עיתונות אשר עושה כל שביכולתה להגיע לחקר האמת, וכך מצופה מכל גוף עיתונאי, ובוודאי מתחנת רדיו צבאית שאינה מונעת מאינטרסים פרטיים, אלא פועלת לטובתו ולמענו של הציבור.

אנו מברכים את גלי צה"ל על שהבינה את טעותה, ובחרה להתנצל במסגרת הסדר הגישור. שאפנו, ותמיד נשאף לפתור מחלוקות וטעויות בדרכי נועם, ולא בין כותלי בית המשפט".

אבנר הופשטיין מסר בתגובה: "אחרי מסע מופרך של השמצות נדחתה תביעתם של בני ברוך - קבלה לעם, וגלי צהל הסכימו להבהרה שולית ביותר ולפיה הפעילות הפוליטית היא של הפעילים ולא של העמותה. מלכתחילה קבענו שפעילים בכירים פעילים פוליטית כך שלא ברור על מה היתה התביעה מלכתחילה - מלבד רצון להשתיק ולהחניק ביקורת".

"אני מרוצה מהתוצאה והתביעה נגדי נדחתה לחלוטין ונמחקה. כמובן שאיננו מתנצלים על דבר. חבל שבני ברוך אינם משקפים נכונה החלטות בית משפט וממשיכים להשמיץ באתר האינטרנט שלהם".

גילוי נאות: לעמותת קבלה לעם שיתוף פעולה מסחרי עם אתר וואלה! NEWS במסגרת מתחם תוכן שיווקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully