וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: בצה"ל דורשים לבדוק את מחשביהם האישיים של הכתבים הצבאיים

23.7.2018 / 15:02

פרסום ראשון: לוואלה ברנז'ה נודע כי מחלקת אבטחה מידע בצה"ל דורשת מהכתבים הצבאיים דרישה אנטי-עיתונאית בעליל - למסור את מחשביהם האישיים וכן את המכשירים הסלולריים לבדיקה. מי שלא ישתף פעולה לא יוכל להשתתף בשיחות רקע ותדרוכים של דו"צ

אבטחת מידע ברשת. ShutterStock
אבטחת מידע ברשת/ShutterStock

דרישה חדשה מתא הכתבים הצבאיים מאיימת להטיל צל כבוד על העבודה העיתונאית שלהם: לוואלה ברנז'ה נודע כי במחלקת אבטחת מידע של צה"ל הנחו לאחרונה את יחידת דובר צה"ל לבקש מהכתבים להעביר לידיהם אישור על בדיקה וסריקה של כל ציודם האישי אשר בא במגע עם הצבא.

מדובר בחלק מהחלטה חדשה הנוגעת באופן טבעי בכל המחשבים והיחידות בצבא, אולם לראשונה היא נוגעת גם בממשק שבין עיתונאים לצבא. האולטימטום שהציבו בדובר צה"ל לכתבים הוא אחד: או שציודם האישי ייבדק באחת מתחנות הבדיקה לבחירה שיציגו רשויות הצבא - או שהכתבים יתחייבו שכל המידע נשאר על מחברת נייר - בבית בכספת. דרישה שכמובן אינה רלוונטית לעיתונאי בשנת 2018.

זו לא הפעם הראשונה בה הצבא נדרש להגנת המידע מול כתבי התחום, ואולם עד כה לא חרג הדבר מיחסי האמון עם תא הכתבים הרלוונטי. לפני שנה קיימה דו"צ תדרוך של קצין באמ"ן עם הכתבים, שדיבר על החדירות למחשבים בצה"ל, והזכיר שגם הם עשויים להיות יעד. אותו קצין העיר את תשומת לבם להרגלי עבודה, כמותם נעשים גם בארגונים אזרחיים. ואולם הפעם, כאמור, מדובר בהנחיה חריגה ביותר הדורשת את מסירת ציודם האישי תחת פיקוח.

למעשה, בפועל, מי שלא ישתף פעולה עם ההנחיה החדשה לא יוכל להשתתף בשיחות רקע ותדרוכים שמקבלים הכתבים באופן שוטף מדו"צ - דבר שעשוי להטיל צל כבד על יכולת השגת המידע שלו.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הכתבה כפי שפורסמה רצופה אי דיוקים ומבוססת על מידע חלקי מתוך שיחה סגורה. במסגרת שיחה בין דובר צהל לתא הכתבים הצבאיים עלתה גם סוגיית בטחון המידע על רקע שורה של אירועים שהתרחשו בתחום זה. הדובר ציין כי בצה"ל מתקיימת עבודת מטה ראשונית שמטרתה להתוות מדיניות הגנה על טלפונים ניידים ומחשבים של כתבים, בהם הם שומרים מידע המבוסס על שיחות עם קציני צה"ל. נדגיש כי בצה"ל אין ולא הייתה כוונה לבצע את הבדיקות עצמן או שיגיעו לידיו מחשבים או חומרי מדיה אישיים של כתבים. כשהנושא יתגבש הוא יוצג בפני תא הכתבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully