וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקור ראשון: ההומופוביה תתחיל עם תום הצום

31.7.2018 / 14:02

אריאל שנבל מ"מקור ראשון" טען שהקהילה הגאה הייתה יכולה לזכות באהדתו ובאהדת הציבור הימני שאותו הוא טוען לייצג - אילו רק היו דוחים את קיום העצרת לאחר הצום. בפועל: העצרת התקיימה כחצי שעה לאחר צאתו. שנבל בתגובה: "שעת ההתחלה הרשמית היא סמנטיקה"

צילום מסך

לאריאל שנבל, בעל טור, כתב מגזין ופרשן לענייני ארה"ב מ"מקור ראשון", יש מספר עצות לקהילת הלהט"ב, על מנת להתחבב על הקהל הימני, שומר המסורת. בטורו בסוף השבוע האחרון הנושא את הכותרת "להט"בים, אל תפקירו את המחאה לשמאל" הוא מציע בין היתר:

"שוו בנפשכם את הסצנריו הבא: מארגני ההפגנה מודיעים שהאורות על הבמה והמוזיקה הרעשנית יודלקו בכיכר רבין בשעה 20:14 בדיוק, עם סיום הצום. "כמיעוט שרגיש לזכויות ולרגשות האחר, אנו מזדהים עם הצמים ונוכיח זאת בשידור חי", לשון הודעת דובר המחאה. בכיכר עצמה נתלה שלט גדול ועליו תמונתו של ראש הממשלה והכיתוב: "אוהבים אותך נתניהו, רוצים ילד!".

שנבל מוסיף וכותב: "אפשר רק לשער את האמפתיה הגועשת של הציבור הימני-דתי למראה שתי המחוות האלה, שהיו יכולות לשדר מסר של פיוס, אחווה, שותפות גורל אפילו בין שני חלקים בעם שלא תמיד יוצא להם להיפגש או לדבר".

מה ששנבל לא כתב בטורו הוא שעצרת המחאה הלהט"בית תוזמנה לשעה 20:30 ובפועל החלה בשעה 20:40, כ-26 דקות לאחר תום הצום, בין היתר גם על מנת שלהט"בים דתיים יוכלו להשתתף בה. וזאת, למרות שהיו יכולים להתחיל בעצרת בשעה 20:00 ולפתוח איתה את מהדורות החדשות עם כותרות מהנאומים.

מקור ראשון.
שעת העצרת שנקבעה, אחרי הצום

בנוסף, בין השלטים שהונפו בכיכר היה ניתן למצוא שלטים עם הכיתוב "ביבי, תעשה לי ילד" ולא רק את שלט הגינוי שמצוין בטור. זאת ועוד, בקטע הווידאו שמשודר בחברת "החדשות" באותו ערב, מתארת הכתבת אשר נמצאת בהפגנה גם שלטים שהיא רואה עם הכיתוב "תגידו כן לביבי", וגם אומרת במפורש כי העצרת מתחילה בכוונה אחרי הצום (ראו וידאו).

עם זאת, יצוין כי שנבל כן כותב בטורו כי "לתחושתי הסובייקטיבית צריך לאפשר הורות לכולם. נקודה. את הדרך לשם צריך לחפש ולמצוא. ומהר ככל האפשר" - משפט שמשום מה לא זכה להפוך לכותרת המאמר.

עוד באותו נושא

סקר TGI מחצית 2018: ישראל היום חוזר להוביל על ידיעות בסופ"ש; דה מרקר צולל

לכתבה המלאה
אריאל שנבל מקור ראשון. סריקה
"אם לא הייתה מוזיקה ולא אור על הבמה, מילא". שנבל/סריקה

"שעת ההתחלה הרשמית היא סמנטיקה"

אריאל שנבל, אם כך, ה"אמפתיה הגועשת של הציבור הימני-דתי למראה שתי המחוות האלה" בדרך? תפרגן לקהילה בטור הבא?

"התשובה פשוטה. אני צפיתי בלייב בשידורים. בשעה שמונה ודקה עברו בחדשות 2 לכיכר ושם היו כבר המון אדם, הבמה הייתה מוארת באור יקרות ומוזיקה רועשת ושמחה הושמעה ברמקולים. אם היא רשמית התחילה בשעה מאוחרת יותר זה לא באמת שינה את התמונה שראו הצופים בשטח. אם לא הייתה מוזיקה ולא אור על הבמה, מילא".

"ועוד משהו אגב - לפני שקרן מרציאנו העבירה את השידור לכיכר היא אמרה במלים אלו: 'בשעה זו אירוע המחאה המרכזי עצרת בכיכר רבין'. אז שעת ההתחלה הרשמית היא סמנטיקה".

כלומר, צפית בטלוויזיה לפני תום הצום, אבל מפריע לך שהיו אורות על הבמה?

"צפיתי במהדורת חדשות. כן, מותר לפי ההלכה לעשות זאת בצום שאינו יום כיפור ואינו חל בשבת".

מקור ראשון.
עליית מדרגה במלחמה. הטור של הרב עמיחי אליהו

עוינות חריפה כלפי הקהילה הגאה

הגדיל הכותב לעשות והוסיף כי הרצח של שירה בנקי ז"ל "עזר להחדרת המסר" של הקמפיין

יש לציין שהעיתון "מקור ראשון" מגלה מזה זמן עוינות חריפה כלפי הקהילה הגאה. בסופ"ש האחרון הופיע טור דעה של הרב עמיחי אליהו בו הוא מתאר את חברי הקהילה כאנשים חולים היושבים במחשכים ומתכננים כיצד להשתלט על המדינה באמצעות קמפיין תעמולה. הגדיל הכותב לעשות והוסיף כי הרצח של שירה בנקי ז"ל "עזר להחדרת המסר" של הקמפיין.

בקהילה יש רבים הרואים בטור זה קריאת מלחמה של העורך הראשי - חגי סגל על הקהילה הגאה. סגל מרבה לפרסם כנגד הלהט"ב וצרכיהם ונדמה שהטור של עמיחי אליהו, שאותו בחר סגל באופן אישי לפרסום, הוא עליית מדרגה במלחמה הזו.

פרט מעניין נוסף הוא ש"מקור ראשון" היה ביתו החם של הרב מוטי אלון, שהיה יקיר העיתון. בין היתר התבטא אלון כנגד הקהילה הגאה והצהיר: "הומוסקסואליות היא אבי אבות הטומאה...היא נובעת מחוסר שובע מיני. הצעד הבא - משכב בהמה...הפיכת ההומוסקסואליות לאיד?אה, לרעיון, למין הכרה משפטית בזוג - כל זה מהווה נדבך נוסף בשבירת הערך הבסיסי ביותר הנחוץ כדי לקיים חברה, מדינה, עם ואפילו עולם. פירקת את הפאזל המשפחתי - פירקת את כל המערכת". כזכור, הרב מוטי אלון הורשע בשנת 2013 בשתי עבירות של מעשה מגונה בכוח בתלמידו בן ה-17.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully