וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון CBS החליט שלא לנקוט בצעדים מיידיים נגד המנכ"ל מונבס

וואלה ברנז'ה

1.8.2018 / 15:06

פרסום התחקיר בשבוע שעבר אילץ את הדירקטורים לדון גם בעתיד מנכ"ל החברה. פרשה זו מתפרסמת לאחר שבשנה שעברה פוטר המנחה והמגיש הבכיר של CBS צ'רלי רוז בעקבות עדויות של נשים כי הטריד אותן מינית

לס מונבס. AP
לס מונבס/AP

מנכ"ל CBS לזלי (לס) מונבס, שתחקיר של הניו יורקר חשף שורת עדויות על הטרדות מיניות מצידו, יישאר לעת עתה בתפקידו - כך הוחלט בתום ישיבת מועצת המנהלים של הרשת שהתקיימה השבוע. הישיבה תוכננה לפני זמן רב ועל סדר היום שלה היה דיון ברווחי החברה ברבעון השנתי השני, אולם פרסום התחקיר בשבוע שעבר אילץ את הדירקטורים לדון גם בעתיד מנכ"ל החברה. פרשה זו מתפרסמת לאחר שבשנה שעברה פוטר המנחה והמגיש הבכיר של CBS צ'רלי רוז בעקבות עדויות של נשים כי הטריד אותן מינית.

בהודעת הדירקטוריו נמסר כי הוחלט למעשה שלא להחליט כעת באשר למונבס, ומבלי לנקוט בשמו נמרב ההודעה כי "לא תינקט בשלב זה כל פעולה בעקבות ישיבת דירקטוריון זו". יחד עם זאת, מנהלי החברה החליטו קודם לכן למנות פירמת עורכי דין חיצונית שתיפתח בחקירה של הטענות שהועלו בתחקיר, ולא לנקוט בשום פעולה עד שזו תפרסם את ממצאיה. מונבס אמור להופיע מחר (חמישי) בפני ישיבה נוספת של הדירקטוריון בנושא ולענות על שאלות בנושא הרבעון השני, והוא מכין עצמו גם למענה על שאלות בעקבות ההאשמות שפורסמו. על פי גורם בחברה, הדירקטוריון עשוי למנוע ממנו את זכות הדיבור.

מיה פארו, רונאן פארו. GettyImages
רונאן ומיה פארו/GettyImages

רק בשנה שעברה השתכר כמעט 70 מיליון דולר

בין הנשים שעדויותיהן פורסמו נמצאות נשות תקשורת, שחקניות, כותבות ומפיקות שסיפרו על חוויותיהן באופן גלוי ולא כמקורות אנונימיים

שש נשים סיפרו לכתב השבועון "ניו יורקר" רונאן פארו, שהיה מחושפי פרשת הארווי וויינסטין, כי מונבס תקף או הטריד אותן מינית מאמצע שנות השמונים ועד לפני כעשור. על פי העדויות מונבס ניסה לנשק או לגעת בנשים בניגוד לרצונן בהן בזמן פגישות עסקיות, ושתיהם אף תיארו איומים פיזיים מצדו או איומים שיפגע להן בקריירה. מונבס אמר שהוא "מכיר בכך שהיו פעמים, לפני זמן רב, בהן אולי גרמתי לכמה נשים לחוש שלא בנוח". הוא כינה את המקרים טעויות וציין כי הוא "מתחרט על כך במידה עצומה".

מונבס, בן 68, הוא אחד המנהלים הבכירים והוותיקים ביותר בשוק התקשורת בארצות הברית, ורק בשנה שעברה הוא השתכר כמעט 70 מיליון דולר. בטרם הגיע ל-CBS הוא שימש כנשיא חברת האחים וורנר, והיה חתום על פיתוח תכניות מצליחות כמו "חברים" ו-ER. אשתו ג'ולי צ'ן היא מפיקה בכירה ב-CBS. עם פרסום ההאשמות נגדו צנחה מניית החברה ביום אחד ב-6%, הנפילה היומית התלולה ביותר מזה שבע שנים. במהלך השבוע היא צנחה ב-4.5% נוספים.

בין הנשים שעדויותיהן פורסמו נמצאות נשות תקשורת, שחקניות, כותבות ומפיקות שסיפרו על חוויותיהן באופן גלוי ולא כמקורות אנונימיים. הן סיפרו כי לאחר שעבדו עמו, הוא הפך לקר או הפגין עוינות אם סירבו להצעותיו המיניות והן מאמינות שהקריירות שלהן נפגעו כתוצאה מכך. אחת הנשים הללו היא השחקנית אילינה דגלאס. "שינוי אמיתי יקרה כשקורבנות של תקיפה מינית לא יתויגו כמלשנים או אנשים ששואפים לנצל את האירוע הזה כדי לקדם את הקריירה שלהם", אמרה בכתבה. "עבורי, הניצחון יהיה ביום בו אוכל לצעוד שוב במסדרונות CBS ולחדש את העשייה והקשרים שנקטעו באופן טרגי בשנת 1997".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully