וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי אישור המיזוג: ב-RGE ורשת מברכים; בארגוני היוצרים חוששים

8.8.2018 / 14:18

מנכ"ל ארגון אקט ליו"ר הרשות השנייה: "אל תאשרי את המהלך טרם יוסדרו תנאיהם של עובדי מקצועות הסט בהפקות". בגופים המתמזגים אומרים: "נעשה את מלוא המאמצים לשמור על רוב מכריע של עובדי הערוצים הנוכחים"

כנס רשות שנייה. גיל דור,
כנס הרשות השנייה, ארכיון/גיל דור

לאחר הודעת הממונה על ההגבלים העסקיים, מיכל הלפרין, הבוקר (רביעי) כי היא מאשרת את עסקת המיזוג בין ערוץ עשר לחברת רשת, צריכים הצדדים צריכים לבקש את אישור הרשות השנייה לעסקה. ואולם הדרך לשם צפויה אף היא לעמוד בלא מעט התנגדויות. אחת מהן היא של ארגוני העובדים.

במכתב שהוציא איתמר אביטן, מנכ"ל ארגון "אקט" - ועד הפעולה של מאות עובדי מקצועות הסט (צלמים, תאורנים, מאפרות, עוזרי במאי ועוד), ליו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ, מבקש אביטן כי הרשות השנייה תשתמש בסמכותה מתוקף תנאי הרשיון של חברת רשת, ותתנה את המיזוג בהסדרת זכויות העובדים.

אביטן מציין במכתבו כי "מזה תקופה ארוכה שאנו מקבלים תלונות מצד עובדים רבים העובדים על הסטים של חברות ההפקה שרשת מעסיקה בנוגע להפרות של זכויותיהם. רשת לכאורה בניגוד לתנאי הרישיון שלה החליטה לפני כחודש להפסיק את המו"מ מול ארגון אקט. לציין כי לערוץ 10 הסכם חתום מול אקט המסדיר את זכויות העובדים בהפקות של הערוץ." לאור זאת מציין אביטן "אנו מבקשים כי הרשות השנייה תתנה את מהלך המיזוג בין הערוצים בחתימה על הסכם שיסדיר את זכויות העובדים. ארגון אקט לא יאפשר מצב שבו מוקם ערוץ חדש ובו אין הסכם המסדיר את תנאי העבודה של עובדי מקצועות הסט בהפקות שיעלו בו".

כזכור, לפי הערכות, במידה והמיזוג ייצא לפועל, ייאלצו למעלה מ-100 עובדים לוותר על משרתם בשל איחוד תקנים. העובדים המתאגדים, ובהם בעלי ותק של 17 שנים, חשים חוסר ביטחון תעסוקתי וחוששים לעתיד הערוץ ולפרנסתם בעקבות המיזוג בין שני הערוצים. מהלך ההתאגדות יוכל בין היתר לאפשר לעובדים להסדיר את זכויותיהם כחלק מהסכם בין הצדדים.

ערוץ 10 – בית הורד. דרור עינב, עיבוד תמונה
בית הוורד/עיבוד תמונה, דרור עינב

"לשמור על רוב מכריע של עובדי הערוצים"

בקבוצת RGE כצפוי מברכים על אישור המהלך. בהמשך להודעת הממונה נמסר בהודעה משותפת מבעלי ערוץ 10 ורשת: "החלטת הממונה על ההגבלים הינה החלטה אמיצה ונכונה, שהצילה את שוק הטלוויזיה בישראל. הפעלת ערוץ טלוויזיה בתנאי שוק של שני ערוצים מסחריים, ללא מאבק הישרדותי, יאפשר יצירת תחרות על המסך בתכנים ובחברות החדשות, ובמקביל יאפשר ליוצרים ולאנשי התוכן להתמקד ביצירה ישראלית עשירה ואיכותית לטובת הצופים".

עוד כותבים הגופים בהודעה המשותפת כי "כשהנהלת הערוץ המאוחד תבנה את לוח השידורים ותאחד כוחות, היא תעשה את מלוא המאמצים לשמור על רוב מכריע של עובדי הערוצים הנוכחים. אנו מחייבים לקדם את המיזוג מהר ככל הניתן ומאמינים כי שר התקשורת והרגולטורים הרלוונטיים יתנו גם הם את ברכת הדרך להחלטת הממונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully