וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם בין שח"ם לסלקום TV: השכר יושווה למקובל בענף הטלוויזיה

12.8.2018 / 14:11

הסכם בין ארגון השחקנים בישראל לבין חטיבת הטלוויזיה של סלקום שנחתם בסופ"ש משווה את תנאי השחקנים והשחקניות לתנאי המקובלים בהפקות טלוויזיה בכלל גופי השידור

הפגנת יוצרים סלקום. יחצ,
מתוך הפגנת היוצרים נגד סלקום, ארכיון/יחצ

שח"ם - ארגון השחקנים בישראל חתם בסופ"ש על הסכם ראשון עם חברת סלקום TV, המסדיר את תנאי השחקנים בהפקות הטלוויזיה של סלקום TV. הסכם זה משווה את תנאי השחקנים והשחקניות לתנאי המקובלים בהפקות טלוויזיה בכלל גופי השידור, ובעצם כך הופכת שח"ם לארגון הראשון שיש לו הסכמי עבודה עם כל גופי השידור בישראל.

ההסכם קובע כי התנאים והשכר המגיעים לשחקנים ולשחקניות מטעם עבודתם יהיו תואמים להסכם שח"ם עם איגוד המפיקים, הסכם אותו מכבדים כל גופי השידור בטלוויזיה הישראלית. חתימה על הסכם זה מהווה שמירה והגנה על זכויות השחקנים והשחקניות בכל תעשיית הטלוויזיה הישראלית, ומתן דגש על תנאי התשלום המינימלי לשחקן עבור עבודתו ושמירה על זכויותיו.

אורי רשטיק, מנכ"ל שח"ם: "אני שמח על החתימה של ההסכם עם סלקום TV, ומראה את תשומת הלב וההכרה של חברת סלקום TV בשכר הוגן לשחקנים ושחקניות. ההסכם מהווה סנונית לקראת יצירה של הפקות מקור ודרמות בסלקום TV".

מאבק היוצרים בסלקום נמשך למעלה משנה ואינו מתמצה רק בנושא משכורות השחקנים. היוצרים מצדם מוחים על כך שהחברה אינה משקיעה מספיק בהפקות מקור. שיא המאבק הגיע לאחר שבנובמבר 2017 התפרצו היוצרים למשרדי החברה שבנתניה.

כזכור, סלקום ופרטנר אינן מחויבות בהשקעה בהפקות מקור בטלוויזיה, והארגונים טוענים כי היצירה המקומית הפסידה 20 מיליון שקל מאז שהחברות נכנסו לשוק הטלוויזיה. היוצרים טענו אז כי סלקום השקיעה 120 אלף שקל ב-3 שנים, בפיתוח 3 תכניות טלוויזיה שלא יצאו לפועל. ואולם, יש לציין כי פרטנר השיקה ערוץ קומדיה חדש בשיתוף חברת טדי הפקות, המנוהל באמצעות הסכמי שותפות מלאים עם היוצרים המקומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully