וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל רשות השידור לשעבר על האירוויזיון: "ב-99 לא לקחתי שקל מהמדינה"

וואלה ברנז'ה

14.8.2018 / 10:12

אחרי כיפופי הידיים בין הפוליטיקאים לראשי התאגיד נותרת שאלה אחת פתוחה: איך הגענו לסכסוך על הערבויות בדקה ה-90. אילה חסון שוחחה עם מנהל רשות השידור לשעבר יאיר שטרן ועם עורך וואלה ברנז'ה דוד ורטהיים בנושא. האזינו

יאיר שטרן. ברני ארדוב
"אף אחד לא יילל". יאיר שטרן/ברני ארדוב

בזמן שהמאבק על תשלום הערבות ומימון האירוויזיון עומד בישורת האחרונה, עם רוח גבית מהעיתונות, יש גם מי שמתח ביקורת על התנהלות התאגיד. יאיר שטרן, שהיה בימי רשות השידור מנהל הערוץ הראשון והפיק את האירוויזיון בשנת 1999, אומר היום (שלישי) לאילה חסון ברדיו 103 כי "אז לא ביקשנו גרוש מהממשלה. חצי מהכסף הבאתי מאירופה והחצי השני מפרסומות, חסויות, ומשרדי ממשלה שהיה להם עניין לפרסם כמו משרד התיירות. כן וגם קצת מתקציב הרשות, אף אחד לא יילל וגם התגברנו על האיומים של הדתיים בעניין ירושלים. את האירוויזיון ב-1999 הרימו האנשים הכי מוכשרים של הערוץ הראשון, שהיה לי הכבוד לעמוד בראשו ולא נזקקנו לאף חברת הפקה חיצונית".

ממול, עורך וואלה ברנז'ה דוד ורטהיים הסביר על האופן הרשלני, גם מהכיוון הפוליטי וכן מהתאגיד עצמו, בו הפכו 50 מיליון שקל לקו ההפרדה בין קיום האירוויזיון בישראל או לא.

האזינו לראיון

"גם התאגיד צריך להפסיק לשחק בפוליטיקה"

שר האוצר משה כחלון קרא הבוקר לתאגיד להתחייב לערבויות ואם הם יצטרכו גיבוי מהממשלה - הם יקבלו אותו: "התאגיד שייך למדינה, לא המדינה לתאגיד"

מוקדם יותר הבוקר פורסם בוואלה! NEWS כי משרד האוצר ולשכת ראש הממשלה ממשיכים להתעקש כי הם אינם מתכוונים להיענות לדרישת תאגיד השידור הציבורי ולהתחייב למימון מלא של הוצאות האירוויזיון. לדברי פקיד בכיר המעורה בנושא, הונחה בידי התאגיד הצעה לנוסח ערבות שלפיו הממשלה תפצה את התאגיד במקרה ובאירועי יבוטל בשל "כוח עליון" או אירוע חירום אך התאגיד מתנה את קבלת הערבות בהעברת כל תקציב האירוויזיון.

"הממשלה הושיטה יד לתאגיד בשביל האירוויזיון וביטלה את הפיצול, גם התאגיד צריך להפסיק לשחק בפוליטיקה, לקבל את הערבות בשקט ולפתוח במשא ומתן עם האוצר על מימון ההפקה", אמר הפקיד. לדברי גורמים פוליטיים, ראש הממשלה ושר האוצר רואים עין בעין את הסוגיה ומתנגדים להיענות לדרישת התאגיד, וכן לאיומים על הממשלה. גורמים בכירים באוצר אף התבטאו אתמול בזעם ואיימו כי במידה התאגיד לא יקיים את האירוויזיון - הממשלה תסגור אותו בקרוב.

שר האוצר משה כחלון קרא הבוקר לתאגיד להתחייב לערבויות ואם הם יצטרכו גיבוי מהממשלה - הם יקבלו אותו: "התאגיד שייך למדינה, לא המדינה לתאגיד", אמר לגלי צה"ל. "אי אפשר לבוא אלינו עם אקדח ולאיים, זה לא עובד ככה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הקלטת איתן כבל על הדיל בהסתדרות. חדשות 10
"מופרך ומביך". ח"כ כבל/חדשות 10

"משוגעים רדו מהאנטנה"

"שני הצדדים נוהגים באופן חסר אחריות מהמדרגה העליונה ואני קורא להם להתעשת"

גם יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, פתח הבוקר את דיוני הוועדה בהתייחסות לסאגה סביב תקצוב האירוויזיון ואמר: "אנחנו בדקה ה-90 ואני רוצה לומר להם - משוגעים רדו מהאנטנה. מה שקורה בתהליך הזה הוא מופרך ומביך, משני הצדדים. המדינה מנהלת משא ומתן עם התאגיד והתאגיד מנהל משא ומתן עם הממשלה דרך התקשורת? זה איום ונורא. אני לא מצליח להבין מה קורה פה וזה בלתי מתקבל על הדעת שמדינת ישראל תפספס אירוע הסברתי מהמדרגה העליונה, שגם יכניס יותר כסף ממה שצריך להוציא".

"אני פונה לגורמים האלה ואומר להם: תירגעו, רדו מהעץ וצאו לדרך. אני רוצה לקוות שבאמת יצאו לדרך. אני חושב ששני הצדדים נוהגים באופן חסר אחריות מהמדרגה העליונה ואני קורא להם להתעשת, אפשר להתווכח גם אחרי, עכשיו חשוב שהאירוע יתקיים בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully