וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נותנים קרדיט: הסכם ראשון מסוגו בין כאן דיגיטל ליוצרים

22.8.2018 / 12:59

העסקה בהפקות דיגיטליות היא תחום צעיר, ולוואלה ברנז'ה נודע כי בכאן חתמו על חוזה עבודה ראשון מסוגו המעגן בתוכו את זכויות היוצרים גם באינטרנט. מה כולל ההסכם?

מלך זילברשלג מתגייס. צילום מסך
כאן דיגיטל/צילום מסך

הסכם ראשון מסוגו נחתם בין כאן דיגיטל ליוצרים - כך נודע לוואלה ברנז'ה. ההסכם התקדימי מסדיר את תנאי ההעסקה של במאים ותסריטאים בהפקות המצולמות לכאן דיגיטל.

ההסכם, שגובש בין "כאן דיגיטל", איגוד הבמאיות והבמאים ואיגוד תסריטאי הקולנוע והטלוויזיה בתום דיונים ממושכים, מסדיר את תנאי העסקתם של היוצרים והיוצרות ושומר על כלל הזכויות המגיעות לבמאים ולבמאיות ולתסריטאים ולתסריטאיות בהפקות שנעשות בשביל חטיבת הדיגיטל של התאגיד.

העסקה בהפקות דיגיטליות היא תחום צעיר, ומדובר בחוזה עבודה ראשון מסוגו המעגן בתוכו את זכויותיהם של הבמאים, הבמאיות, התסריטאים והתסריטאיות בישראל ונועד להבטיח שמירה מיטבית על יכולתם להתפרנס בכבוד מפרי עמלם ועל כלל הזכויות המגיעות להם.

תנאים אלו כוללים זכויות יוצרים (קרדיט), הזכות לגבות תמלוגים תמורת שידורים (תל"י), זכות ויתור ראשונית וזכויות מוסריות. החוזה אינו מחייב את היוצרים אך מעניק להם את זכויותיהם הבסיסיות.

סמנכ"ל הדיגיטל של תאגיד השידור, אלעד טנא: "אחד היעדים המרכזיים של תאגיד השידור 'כאן' הוא קידום היצירה הישראלית והצבת סטנדרטים מקצועיים גבוהים, וזאת תוך שמירה הן על הקופה הציבורית הן על זכויותיהם של היוצרים. אחרי ההצלחות בתחום התוכן אנחנו מוכנים לקפיצת המדרגה הבאה ומברכים על השותפות עם איגוד הבמאיות והבמאים ועם איגוד התסריטאים".

רועי אלבה, מנכ"ל איגוד הבמאיות והבמאים, שנכח בדיונים לגיבוש החוזה: "אני שמח על החוזה שהגענו אליו. זהו צעד משמעותי לקראת הסכמים נוספים עם כלל גופי השידור, שמטרתם לדאוג לתנאי העסקה הוגנים וראויים ליוצרים וליוצרות ולשמור על זכויותיהם בהפקות ובשידורים. החוזה הבא שהתחלנו לשקוד עליו, הוא חוזה העבודה בהפקות מקור לתאגיד".

מאיגוד הבמאיות והבמאים ומאיגוד תסריטאי הקולנוע והטלוויזיה נמסר עוד כי הם נאבקים זה שנים על הסדרת תנאי העסקתם של יוצרים בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע, ששכרם וזכויותיהם נפגעו קשות. 'כאן' - תאגיד השידור הישראלי הוא הראשון להרים את הכפפה מזה עשור, ובאיגודים ציינו שימשיכו לפעול למען היוצרים והיוצרות ולמען קידום תנאי העסקתם ושכרם בכלל התעשייה. כן הוסיפו כי ההסכם הוא רק הצעד הראשון בשיתוף הפעולה עם תאגיד השידור הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully