וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים: הבנות קשת-רשת - פגיעה בחופש העיסוק

28.8.2018 / 9:01

במכתב חריף ששלחו עורכי הדין של הארגון למנכ"לי קשת ורשת ואשר הגיע לידי וואלה ברנז'ה, הם מוחים על ההבנות שפורסמו, ולפיהן בקשת גיבשו רשימה של כ-30 שמות ובכירים בחברת "החדשות", שלרשת יהיה אסור לגייס עם העברת הבעלות לידי קשת

אבי ניר ואבי צבי. תמר מצפי וינאי יחיאל, עיבוד תמונה
אבי ניר ואבי צבי/עיבוד תמונה, תמר מצפי וינאי יחיאל

ארגון העיתונאים נגד ההבנות שגובשו בין קשת לרשת עם הסכם המכירה של "החדשות" מבעלות משותפת לבעלותה של קשת בלבד. אתמול (שני) פורסם כי במסגרת הליך מכירת חלקה של רשת בחברת החדשות לשותפתה קשת יוכנס סעיף שימנע מקשת ורשת להעביר אליהן עיתונאים בכירים מחברת החדשות שתהיה בבעלות המתחרה. לפי הפרסום בדה מרקר, מדובר בכ-30 שמות.

במכתב חריף שנשלח מיד אחרי הפרסום למנכ"לי הערוצים אבי ניר ואבי צבי, כותבים עורכי הדין של הארגון אמיר בשה וד"ר מורן סבוראי כי "מדובר בצעד אסור, המנוגד לחופש העיסוק של העיתונאים".

עוד כותבים בארגון כי "עובדים אינם רכוש. הם אינם סחורה הנמכרת מיד ליד או אשר ניתן להגביל את ניודה. עובדים רשאים לעסוק במשלח ידם, והגבלות על העיסוק התאפשרו במסגרת ההלכה הפסוקה הישראלית רק במקרים חריגים ונדירים ביותר. אין זה המקרה בעניינו ולא ברור מאיפה שאבו החברות שבבעלותכם את הרעיון להגביל כך את עיסוקם של העיתונאים. בכל מקרה, המדובר בתניה אסורה, שיש לבטלה, הן משום הפגיעה בחופש העיסוק (כאמור לעיל) והן משום הפגיעה הנוספת, המתווספת לראשונה, בכבודם של העיתונאים כבני אדם, ובזכותם היסודית לעסוק במשלח ידם באופן חופשי מהגבלות בלתי-חוקיות".

לפי הפרסום אתמול ב"ידיעות אחרונות", קשת ורשת, אשר כבר מצויות עמוק בתוך הליך התמחרות על חברת "החדשות", מעריכות את שוויה בכ-280-286 מיליון שקל. המשמעות היא שעל מנת להחזיק ב-100% בעלות על החברה תצטרך קשת לשלם לרשת סכום של כ-140 מיליון שקל לערך. לפי הפרסום ברשת יכולים להיות מרוצים מהסכום שנקבע, שכן הוא גבוה יותר מההערכות המוקדמות.

על פי "ידיעות אחרונות", קשת תשלם לרשת במספר פעימות, כאשר התשלום הראשון יעמוד על כ-120-130 מיליון שקל. שאר הסכום ישולם לאחר כשנה - וזאת בהתאם לנתוני הצפייה במהדורת החדשות לאחר המיזוג.

בקשת בחרו שלא להגיב לדברים. טרם התקבלה תגובת רשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully