וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-BBC מתחרים בגופי התוכן האמריקאים, אבל הפנסיה שלהם דווקא תלויה בהצלחתם

וואלה ברנז'ה

30.8.2018 / 9:02

בעוד שמצד אחד נטפליקס, אמזון, גוגל ופייסבוק הוופכות למתחרות גם על הפקות, עובדי BBC דווקא תלויים בהצלחה שלהן: קרנות הפנסיה של עובדי התאגיד הבריטי, כך מסתבר, מושקעות באופן משמעותי בצמיחה הפיננסית של אותן חברות אמריקאיות

רשת BBC בלונדון שבבריטניה, 2016. GettyImages
עול כלכלי. משרדי ה-BBC/GettyImages

עובדי תאגיד השידור הבריטי ה-BBC נאלצים להיאבק מדי בתחרות ובאתגרים הולכים וגוברים שמציבות בפני הרשת ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות כמו נטפליקס, אמזון, גוגל ופייסבוק, שלא היוו לה תחרות בעבר. אבל בעוד שמצד אחד מדובר במתחרים, מצד שני עובדי BBC דווקא תלויים בהצלחה שלהן: קרנות הפנסיה של עובדי התאגיד הבריטי, כך מסתבר, מושקעות באופן משמעותי בצמיחה הפיננסית של אותן חברות אמריקאיות.

ההשקעה הגדולה ביותר במניות של חברה אחת עליה מתבססת קרן הפנסיה של עובדי BBC היא במניות של אמזון בהן הושקעו 48 מיליון ליש"ט מכספי הפנסיה של עובדי BBC, כך על פי נתונים שמפרסם הגארדיאן. אחזקות גדולות אחרות כוללות נתח של 43 מיליון ליש"ט בחברת האם של גוגל, אלפבית, ו-35 מיליון ליש"ט במניות של חברת פייסבוק. נתח נוסף של 24 מיליון ליש"ט מושקע באפל, ו-23 מיליון ליש"ט הושקעו באחת המתחרות המאיימות ביותר על עתידה של BBC - נטפליקס.

ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות מציבות אתגר קיומי של ממש עבור BBC, שרואה בשנים האחרונות את הקהל שלה - בעיקר צעירים - נודד לפלטפורמות חדשות שלא היוו תחרות לתכני הרשת בעבר. אבל התחרות היא לא רק על הקהל, אלא גם על עלויות ההפקה. בשבוע שעבר אמר מנכ"ל הרשת טוני הול כי "שחקנים גלובליים חדשים יצרו סופר-אינפלציה ענקית" במחירי ההפקה והפיתוח של תכניות חדשות. מאוחר יותר באותו יום אמר מנהיג מפלגת הלייבור וראש האופוזיציה בפרלמנט הבריטי ג'רמי קורבין כי יש להטיל מס בבריטניה של חברות כמו פייסבוק, גוגל ונטפליקס, וזאת על מנת לסייע לסבסוד המשך הפעילות של ה-BBC המצויה בקיצוצים.

מנכ"ל נטפליקס ריד הייסטינגס. מייקי לוי, מערכת וואלה!
ריד הייסטינגס מנכ"ל נטפליקס/מערכת וואלה!, מייקי לוי

מימן תוכנית הפנסיה - עול משמעותי על המשאבים של BBC

מימון תכנית הפנסיה של עשרות אלפי העובדים היא עול משמעותי על המשאבים של BBC, ורק בשנה האחרונה קיבלה קרן הפנסיה מהרשת לא פחות מ-156 מיליון ליש"ט. על פי BBC, אחזקות המניות הינן רק חלק קטן יחסית מהקרן הכוללת, שמנהלת יותר מ-16 מיליארד ליש"ט בנכסים על פני מגוון רחב של השקעות. ברשת מדגישים כי התוכנית מנוהלת באופן עצמאי על ידי נאמנים שקובעים את סדרי העדיפויות של ההשקעות, והם עושים זאת בהתייעצות עם ה-BBC ועם יועצים פיננסיים.

נכון להיום יש לקרן מחסור של 1.8 מיליארד ליש"ט. תוכנית הפחתת הגירעון לטווח ארוך ממומנת מהכנסות ה- BBC, כל זאת בשעה שהרשת נאלצת לבצע קיצוצים משמעותיים בחלקים אחרים של הארגון. אחזקות משמעותיות אחרות כוללות 40 מיליון ליש"ט בענקית האינטרנט הסינית טנסנט ו-27 מיליון ליש"ט בחברת טסלה של אלון מאסק.

"תוכנית הפנסיה מופעלת באופן עצמאי מה-BBC והנאמנים של תוכנית הפנסיה מבצעים החלטות השקעה עצמאיות על בסיס יומי", מסר דובר הרשת בתגובה לפרסום בגארדיאן. "לתוכנית יש מגוון רחב של השקעות ואחוז הקרן הכוללת שהושקעה במניות אלה הוא פחות מ-3% מהשווי הכולל של הקרן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully