וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן חי שגב סיימה את תפקידה: "הצילו את השוק הזה"

3.9.2018 / 15:36

במעמד שר התקשורת, עמו יחסיה ידעו עליות ומורדות, נפרדה יו"ר מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב מהמועצה: "נדרש שינוי עמוק ויסודי ברגולציה שתלוי בממשלה ובכנסת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסיימת 4 שנים. בן חי שגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

באירוע שהתקיים היום (שני) במעמד שר התקשורת, סיימה ד"ר יפעת בן חי שגב קדנציה בת 4 השנים בראשות מועצת הכבלים והלוויין. במהלך כהונתה הובילה בן חי שגב את מה שכינתה "פרויקט מיקוד רגולציה" - בניסיונותיה לעדכן תחומים שהתפתחו לאורך השנים ואשר נותרו מאחור מבחינת הפיקוח עליהם - בראשם שוק השחקנים באינטרנט בטלוויזיה הרב ערוצית. עוד הובילה המועצה בראשותה את מכרז ערוץ הכנסת, תיקוני רישיון בערוצים הייעודיים ועוד. כממלא מקום יו"ר המועצה החליט השר למנות את חבר המועצה, אשר ביטון.

היחסים בין קרא לבן חי שגב ידעו במהלך הקדנציה של האחרונה עליות ומורדות. רק בתחילת השנה, הגישה האחרונה פנייה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נגד שר התקשורת, אשר לדבריה "החל במסע לחצים בלתי מתפשר, שכלל הכפשות אישיות קשות תוך ניסיון בוטה להתערב שלא כדין בעבודתה ובהחלטותיה, ובמיוחד בכל הנוגע לערוץ 20". בפנייה נכתב עוד כי קרא מתנהג באופן בלתי ראוי ודבריו גובלים בהסתה פרועה ומסוכנת. "איומי השר להדיח את 'שומר הסף' ולפזר את המועצה מהווים פגיעה קשה במינהל התקין ובשלטון החוק כשכל חטאם של אלה הוא - שהעזו לבצע את תפקידם נאמנה באופן חסר פניות, ואינם מוכנים להיכנע לתכתיבים פוליטיים".

עם זאת, מאז הפשירו היחסים בין השניים והבוקר אמר ח"כ איוב קרא באירוע: "ראיתי בך אשת מקצוע שאין כמוה בשוק התקשורת. מומחית שמבינה אותו ושמובילה מהלכים. ביצעתי הרבה מהלכים שלא יודעים שאת זו שהצעת לי, במיוחד בסיוע לערוץ 20 ולערוץ הלא TV, חשבו שאני המקור - זה לא נכון, את היית המקור. יפעת ראתה בעיניים מקצועיות כל דבר שדיברנו עליו, כשהיא האמינה במשהו, במיוחד בנושא הפקות מקור ותכניות ילדים, היא נלחמה כדי להוריד את הרגולציה המיותרת ועשינו מהלכים מוצלחים אבל כשהיה צריך לשמור על ההפקות והיצירה היא ידעה גם לומר לא".

מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן אמר: "למדתי להכיר אשת מקצוע מדהימה, שמכירה את כל נבכי שוק התקשורת. אנחנו נמצאים בתוך הליך רפורמה משמעותי, גם בתהליך החקיקה, ולא הייתה שגרירה ומייצגת טובה יותר לעולם התוכן והיצירה כמו יפעת".

אסנת טרבלסי יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים: "תמיד הדגשת את חשיבות היצירה שהיא קודש הקודשים בעיניך. היצירה היא הפנים שלנו לעולם והיא תמיד מאוימת. למצוא בת ברית שתגן על היצירה הוכיח כמה חשוב שיהיה רגולטור חזק שישמור מפני האיומים האלה. הבית של היצירה שלנו הוא הכבלים והלווין, וחשוב לשמור על הבית הזה. המחויבות שלך לשמירה על כבוד האדם, ייצוג קבוצות בחברה הישראלית ושוויון מגדרי מראה שמודעות משפיעה גם על מה שיוצרים על המסך. אני מודה לך על השנים ומקווים שמי שימשיך את דרכך ימשיך בכך באותה תעוזה וכוח".

איוב קרא בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
עליות ומורדות. איוב קרא/ראובן קסטרו

"הפער בין המצוי והרצוי הולך ומתרחב"

ד"ר יפעת בן חי שגב עצמה אמרה: "סיימתי 4 שנים רצופות במשברים בהן אירוע רדף אירוע, ההחלטות אף פעם לא היו קלות. בלי הפסקות, כי הזירה שלנו היא שדה קרב, ללא הפסקות אש. תמיד, בתוך כל הרעש הגדול, ראיתי בבהירות את המצפן המקצועי שמוביל אותי ושמעתי בצלילות את הקול שמדריך אותי. התברכתי בחברי מועצה, נבונים, פיקחים, עתירי ניסיון מגוון ומסורים - שידעתי שאפשר להתייעץ איתם ושהם תמיד יהיו שם כדי לאזן ולבלום במידת הצורך. נאמנה לתפיסתי המקצועית שיש לחלוק במחויבות, עשיתי כמיטב יכולתי לשחרר את החבל. אני יודעת שזה לא מספיק, כי השינוי הנדרש הוא עמוק יותר ויסודי ותלוי בממשל ובכנסת, ואני יודעת שזה הסב ועדיין מסב תסכול רב ומוצדק, וגם לי. הפער בין המצוי והרצוי בתחום אסדרת השידורים הולך ומתרחב מיום ליום. אני מנצלת את היום הזה כדי לפנות לשר ואל הממשלה כולה - הצילו את השוק הזה, כי האיומים הגדולים אורבים לו וכי העובדה הפשוטה והחותכת היא שאנחנו לא יכולים בלעדיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully