וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקה לפני החגים: "הנהלת ידיעות הקצינה ודורשת פיטורי 50 עיתונאים"

6.9.2018 / 10:03

שבוע לעזיבת רון ירון ובתקופה הרגישה של סגירת מוספי החג, לוואלה ברנז'ה נודע כי בהנהלה הוחלט להעלות את מספר המפוטרים במערכת - מיד אחרי החגים. בוועד נערכים להסלמה - עד השבתה מוחלטת של העיתון

ידיעות אחרונות. יחצ,
עובדי העיתון באסיפת חירום, לפני כשבועיים/יחצ

מחריף מאבק עובדי "ידיעות אחרונות": ועד העובדים בעיתון, יחד עם ארגון העיתונאים, נערכים להסלמת המאבק - זאת בשל מה שהם מכנים "הקצנה בעמדות ההנהלה". במכתב שהוציאו לעובדי העיתון ואשר הגיע לידי וואלה ברנז'ה, נכתב: "לצערנו, בימים האחרונים נתחוור לנו כי ההנהלה דורשת כעת פיטורים של 50 עיתונאים". כזכור, לפני מספר שבועות דווח כי מדובר בלא יותר מ-25 עובדים שעתידים לפנות את מקומם בצל הקיצוצים. כפי שפורסם לראשונה לפני כשנה בוואלה ברנז'ה, בקבוצה תוכנן גל קיצוצים ופיטורים רוחבי, אשר נכון לכעת רק השלב הראשון בו יצא לפועל.

"בעקבות הסלמה זו נקיים בימים הקרובים, לפני ואחרי החג, אסיפות עובדים במערכות השונות ובהן נסביר בהרחבה על מצב המו"מ ונדון על נקיטת צעדים ארגוניים", הוסיפו בארגון. יצוין כי ההחרפה נעשית כאשר ברגע עונת החגים המאופיינת ברגישות רבה ובסגירת מוספים.

כזכור, בתחילת אוגוסט עד ידיעות (הכולל את ידיעות אחרונות, כלכליסט, לאישה, ו-Xnet) קיים אסיפת עובדים כללית בדסק החדשות של ידיעות אחרונות. הוועד הגדיר את האסיפה כ"צעד ראשון במסגרת העיצומים עליהם הכרזנו, כמחאה על התנהלות הנהלת ידיעות אחרונות וכוונתה לפגוע בתנאי ההעסקה של כולנו. העיצומים חלים על כלל העיתונאים בעיתון".

בשבועיים שחלפו מאז, כותבים עוד בארגון, "ניסינו לגבש ביחד עם ההנהלה מתווה שמטרתו היתה לחתום באופן מיידי על הסכם קיבוצי שיסדיר סוגיות מרכזיות - כגון קרנות השתלמות ופרק אתיקה - ויאפשר את השקט הנדרש כדי להמשיך את המו"מ על יתר הסוגיות ולהגיע להסכם קיבוצי מלא לאחר החגים. במסגרת החלק הראשון של המהלך הסכמנו לדון עם ההנהלה על תוכנית צמצומים וזאת בתנאי שהיא תכלול תוכנית פרישה מרצון עם תנאים נדיבים שתסייע להקטין ככל האפשר את הצורך בפיטורים".

כזכור, לפני שבוע בלבד עזב העורך הראשי של "ידיעות אחרונות" רון ירון את העיתון, בין היתר, כך על פי ההערכות, על רקע רצונו להימנע מפיטורי עובדים בסדר גודל שכזה. כעת, כך נראה, הדרך נסללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully