פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      לראשונה: ועדה מיוחדת של דו"צ תכריע מיהו כתב צבאי

      באופן חסר תקדים, דובר צה"ל מינה ועדה בנושא ממשק העבודה שבין החטיבת לבין הכתבים המסקרים ענייני צבא - כך נודע לוואלה ברנז'ה. הוועדה, שבין חבריה יהיו גם דן מרגלית והשופטת בדימוס איילה פרוקצ'יה, צפויה להגיש את המלצותיה תוך חצי שנה

      וואלה TALK רונן מנליס דובר צה"ל - הראיון המרכזי עם יעקב אילון (מערכת וואלה! NEWS)
      דובר צה"ל, רונן מנליס (צילום: ראובן קסטרו)

      בדרך להסדרת היחסים בין דובר צה"ל לכתבים הצבאיים: דובר צה"ל מינה ועדה מייעצת בנושא ממשק העבודה שבין החטיבת לבין הכתבים המסקרים ענייני צבא - כך לפי מכתב ששלח הבוקר (חמישי) לחברי תא הכתבים הצבאיים והגיע לידי וואלה ברנז'ה. למעשה, לראשונה - ועדה שהקים דובר, תכריע בשאלה שהיא עיתונאית בהגדרה.

      בראש הוועדה תעמוד השופטת (בדימוס) איילה פרוקצ'יה וחבריה יהיו אלוף (מיל') יוסי ביידץ, דן מרגלית, ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר ויועץ התקשורת עופר הראל. הוועדה צפויה להגיש את המלצותיה לדובר צה"ל בתוך שישה חודשים, והיא הוסמכה להזמין לישיבותיה כל אדם או נציג גורם כלשהו אשר יש בזימונו כדי לסייע בעבודתה.

      בדו"צ אישרו את הפרטים ואמרו לוואלה ברנז'ה כי הוועדה הוקמה לצורך גיבוש המלצות בעניין אמות המידה שעל פיהם ייתן דובר צה"ל מענה לאמצעי התקשורת והכתבים המסקרים ענייני צבא. הוועדה תדרש בין היתר לטענות שעלו בעתירות לבג"ץ בנושא משמעות החברות בתא הכתבים הצבאיים לעניין אופי המענה המתקבל מדובר צה"ל וכן לחזק את השקיפות וההגינות בקשר שבין דובר צה"ל לכתבים המסקרים ענייני צבא. כזכור, בעבר הושמעו לא מעט טענות מצד חברי התא באשר להעדפות דו"צ לעבוד עם גופים כאלו ואחרים על חשבון מתחריהם.

      בנוסף, לפני כשנה וחצי אתר החדשות הישראלי בשפה האנגלית The Times of Israel והכתב הצבאי שלו, יהודה ארי גרוס, עתרו לבג"ץ בדרישה לצרפם לתא הכתבים הצבאיים של דו"צ. העיתון וכתבו טענו ליחס מפלה מצד דובר צה"ל, הפוגע בעבודתם העיתונאית ואף גורם לאתר פגיעה כלכלית. הכתב הצבאי דאז של העיתון, מיטש גינסבורג, פנה לראש ענף תקשורת ישראלית בדובר צה"ל, סא"ל עודד הרשקוביץ, בבקשה להצטרף לתא ולקבל את היחס המועדף שלו זוכים יתר הכתבים הצבאיים בישראל, כולל הכתב הצבאי של המתחרה העיקרי של The Times of Israel, ה"ג'רוזלם פוסט" (ל"הארץ", שאף הוא יוצא במהדורה אנגלית, שלושה כתבים בתא). המקרה פורסם בהרחבה ב"העין השביעית".