וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת אישור המיזוג: בחדשות עשר מפעילים לחץ על יו"ר הרשות

20.9.2018 / 9:30

מועצת הרשות השנייה עתידה לדון היום בסוגיית המיזוג בין רשת לעשר, ובחדשות עשר חוששים ומתכננים להפגין מול משרדי הרשות. עובדי החדשות: "יש לנו יסוד סביר להניח שהמועצה מתכוונת לא לאשר את המיזוג - המשמעות: סגירת חברת החדשות"

חברת הכנסת יוליה שמאלוב בכנס למען שוויון בין המינים למען הילדים, פברואר 2011. עומר מירון
חברת הכנסת יוליה שמאלוב בכנס למען שוויון בין המינים למען הילדים, פברואר 2011/עומר מירון
בערוץ עשר מסרבים לומר מדוע הם סבורים ששמאלוב לא תאשר את המיזוג או לרמוז שבידם מידע אודות ניסיונות של גורמים פוליטיים להשפיע על החלטת יו"ר הרשות

לחץ בחדשות עשר, לקראת הישורת האחרונה שלפני המיזוג עם רשת - אישור יו"ר הרשות השנייה יוליה שמאלוב-ברקוביץ. בחברת החדשות נערכים להפגנה מול משרדי הרשות היום (חמישי), זאת בעקבות מה שהם מכנים "רוחות הנושבות מכיוון מועצת הרשות השנייה המבשרות רע" - כך עולה מכתב שהופץ לעובדים והגיע לידי וואלה ברנז'ה.

בוועד העובדים אומרים כי לפי מידע שהגיע לידיהם - "יש יסוד סביר להניח שהמועצה מתכוונת לא לאשר את המיזוג בין ערוץ עשר לרשת. הסיבות לכך אינן ברורות לחלוטין אולם התוצאה ברורה לגמרי: סגירת ערוץ עשר וחדשות עשר תוך זמן קצר". בערוץ עשר מסרבים לומר מדוע הם סבורים ששמאלוב לא תאשר את המיזוג או לרמוז שבידם מידע אודות ניסיונות של גורמים פוליטיים להשפיע על החלטת יו"ר הרשות.

בוועד חוזרים על טענותיהם טרם אישור הממונה על ההגבלים לפני מספר שבועות את המיזוג, ואומרים: "מובן שהשלכות הסגירה הן הרסניות למאות עובדי החברה, שיאבדו את מקור פרנסתם באבחת החלטה אומללה ובלתי סבירה זו. השלכה חמורה נוספת של החשכת מסך חדשות עשר היא פגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית, בפלורליזם ובחופש הביטוי העיתונאי, וכל זאת בשנת בחירות".

ערב החג פורסם בגלובס כי "לדברי גורמים המקורבים לעניין, בימים האחרונים הבהירה שמאלוב-ברקוביץ' לבכירים בקרב מחזיקות הרישיון קשת, רשת וערוץ 10 כי עליהם לבדוק חלופות אחרות למיזוג, ואמרה כי המועצה תפעל לתת הטבות רגולטוריות אחרות שיקלו על ההתנהלות המסחרית של הערוצים כדי לסייע להם".

היום תתכנס מועצת הרשות השנייה כדי לדון בסוגיית המיזוג.
לא ברור עדיין אם בישיבה זו תיערך הצבעה או שתתקבל החלטה סופית לגבי אישור או דחיית המיזוג, אבל חברי הוועד מתכוונים להגיע לישיבה זו כדי להביע את עמדת העובדים. "אנחנו חושבים שחברי המועצה חייבים להסתכל לעובדים, שאת דינם הם עומדים לחרוץ, ב"לבן של העיניים" לפני שהם מקבלים החלטה גורלית כזו ולכן אנו קוראים לכם להצטרף אלינו להפגנת נוכחות בזמן ישיבת מועצת הרשות", כתבו בוועד לעובדים ערב יום כיפור. "לא ניתן למועצת הרשות השנייה להעביר החלטה לא סבירה זו מתחת לרדאר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully