וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקוביץ נגד ערוץ 20: "הבעלים תורמים לאלקין - ומהווים שופר נגדי"

2.10.2018 / 13:01

תחקיר ששודר בערוץ קישר בין עופר ברקוביץ לקרן החדשה. במטהו רומזים שהכתבה הוזמנה על ידי יצחק מיראשווילי ומאיימים בתביעה. בנוסף, הם דורשים מהרשות השנייה לפתוח בחקירה. חדשות 20: "מדובר בסיפור שהגיע למערכת נבדק ושודר"

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 20. צילום מסך
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 20/צילום מסך

כתבה שפורסמה לפני כשבוע בערוץ 20 אודות המועמד החילוני לראשות עיריית ירושלים עופר ברקוביץ עוברת לפסים משפטיים: מדובר בכתבה תחת הכותרת מי מממן את מועמד השמאל לראשות עיריית ירושלים?, בה מוצג ברקוביץ כ"מועמד אנונימי יחסית של השמאל החילוני מטעם סיעת 'התעוררות'", ונטען לגביו כי הוא "נתמך על ידי ארגונים המזוהים עם השמאל הקיצוני, ששמו להם למטרה לשנות את אופיה וצביונה של בירת ישראל".

עוד נטען בכתבה כי "בדיקה באתר מבקר המדינה מעלה תהיות לגביי מקורות המימון. רות חשין הנמנית על חברי המועצה של ארגון השמאל הקיצוני 'יש דין', הממומן על ידי 'הקרן לישראל חדשה', היא רק אחת התומכות. עו"ד צלי רשף, ממייסדי ארגון השמאל הקיצוני 'שלום עכשיו' נמנה אף הוא על התורמים".

זאב אלקין. צילום מסך
תרומות מיראשווילי לאלקין בשנת 2012/צילום מסך
זאב אלקין. צילום מסך
תרומות מיראשווילי לאלקין בשנת 2014/צילום מסך

"קוראים לרשות השנייה לפתוח בחקירה"

בתנועת "התעוררות" שלחו לאחר פרסום הכתבה מכתב איום בתביעה, והם עומדים מאחוריו גם היום (שלישי). בתנועה רומזים כי ההנחיה לשדר את הכתבה הגיעה ישירות ממשפחת מיראשווילי - שבעבר אף תרמה לקמפיינים של השר זאב אלקין - יריבו של ברקוביץ והמתחרה העיקרי מולו על קולות הציבור החילוני בעיר. מיכאל מיראשווילי (ראו תמונה) הינו אביו של יצחק מיראשווילי, מבעלי הערוץ. בתנועה אומרים כי "קיים כאן חשד לתרומה אסורה לאור העובדה שהערוץ שלו הפך להיות שופר נגד ברקוביץ" וקוראים לרשות השנייה לפתוח בחקירה בנושא.

בהתראה לפני נקיטת הליכים בגין פרסום לשון הרע שנשלחה ע"י עו"ד ענר חפץ ממשרד יגאל ארנון ושות' למנכ"ל ערוץ 20 שכי פרנץ נכתב כי "מדובר בכתבה רצופה שקרים מפגיעים, אשר מסתיימת בקביעה עובדתית שקרית חמורה במיוחד, בזו הלשון: "אין ספק שברקוביץ נתמך על ידי ארגוני שמאל ובכללם ארגוני שמאל קיצוני".

מחדשות 20 נמסר בתגובה: "מדובר בסיפור שהגיע למערכת נבדק ושודר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully