וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת ענק של איזיג'ט נגד נטפליקס: "מפרה את הסימן המסחרי שלנו"

וואלה ברנז'ה

3.10.2018 / 9:44

מייסד חברת התעופה איזיג'ט, סטליוס האג'יי-אייונו, החליט לנקוט בצעדים משפטיים נגד ענקית המדיה בעקבות אחת מסדרות הדרמה הקומיות שלה - "איזי" (Easy). הסיבה: השם אותו העניקו בנטפליקס לסדרה לצד פוסטר בצבע כתום המזוהה עם איזיג'ט

סטליוס האג'יי-אייונו. AP
סטליוס האג'יי-אייונו/AP

איש העסקים המיליארדר ומייסד חברת התעופה איזיג'ט, סטליוס האג'יי-אייונו, החליט לנקוט בצעדים משפטיים נגד ענקית הזרמת המדיה נטפליקס בעקבות אחת מסדרות הדרמה הקומיות שלה. מדובר בסדרה "איזי" (Easy) שחודשה לאחרונה לעונה שלישית בפלטפורמת הסטרימינג, והאג'יי-אייונו טוען שהשם אותו העניקו בנטפליקס לסדרה לצד פוסטר בצבע כתום המזוהה עם איזיג'ט - מפר את הסימן המסחרי של החברה בבעלותו.

במסמכים שהגיש איש העסקים לבית המשפט הוא טוען שמספר הולך וגדל של מה שהוא מכנה "גנבי מותגים" מבקשים "לרכב על ההצלחה" של המותג בבעלותו והוא מבקש מבית המשפט להוציא צו מניעה כדי למנוע מהחברה האמריקאית להפיץ את הסדרה באירופה תחת השם והמיתוג הנוכחי. לחברת האם של איזיג'ט, איזי-גרופ (easyGroup), יש מדיניות קפדנית של נקיטת צעדים משפטיים להגנה על הסימנים הרשומים שלה, בהם חברת התעופה איזיג'ט והמיתוג הכתום המוכר שלה.

סדרת הדרמה הקומית "איזי" מבית היוצר של ג'ו סוואנברג מתוארת כ"אנתולוגיה אקלקטית ומשובצת כוכבים, אשר עוקבת אחרי תושבים שונים של שיקאגו המתפלשים במבוך המודרני של אהבה, סקס, טכנולוגיה ותרבות". הסדרה הושקה בנטפליקס לפני שנתיים ובקיץ האחרון הוחלט על הפקת עונה שלישית ואחרונה שלה שתשודר בשנה הבאה. צוות השחקנים כולל בין היתר את מאלין אקרמן, אורלנדו בלום, דייב פרנקו, ג'ייק ג'ונסון, גוגו אמבתה-רו, אמילי רטאייקאוסקי ואליזבת ריזר.

לקבוצת איזי-גרופ הכנסות לא מעטות מרישוי המותג שלה למספר רב של עסקים שונים בתמורה לתמלוגים על השימוש במותג ובסגנון המסחרי. אלה כוללים בין היתר חברות כמו איזי-הוטל, איזי-וואן, איזי-קאר, איזי-באס, איזי-אופיס, איזי-ג'ים, איזי-קופי ואחרים, כולם עושים שימוש בתחילית "איזי" בהתאם לצרכים מסחריים שונים. באתר החברה היא מזהירה מפני מה שהיא מכנה גנבי מותגים: "אנשים חושבים שהם יכולים לעשות כסף מהיר על ידי גניבת השם והמוניטין שלנו", נכתב. "הם הקימו אתרי אינטרנט וחברות באמצעות השם 'איזי' שיכול להוות דמיון לחברת איזי-גרופ או אף להיות העתק ישיר".

נטפליקס. AP
נטפליקס/AP

"הצופים מסוגלים להבדיל בין תכנית לבין מטוס"

"זה מקרה של התנהגות יהירה טיפוסית על ידי ענקית טכנולוגיה אמריקאית שמעולם לא טרחה לבדוק אילו זכויות משפטיות יש לחברות אחרות מחוץ לארצות הברית"

סטליוס האג'יי-אייונו תקף את נטפליקס באופן ישיר. "זה מקרה של התנהגות יהירה טיפוסית על ידי ענקית טכנולוגיה אמריקאית שמעולם לא טרחה לבדוק אילו זכויות משפטיות יש לחברות אחרות מחוץ לארצות הברית", אמר לעיתונים בארצות הברית. "כשג'ו סוואנברג הגיע עם השם 'איזי' לסדרת הטלוויזיה החדשה שלו לפני כמה שנים הם היו צריכים לערוך בדיקה עם עורכי הדין האירופיים שלהם לפני השימוש בו. הסימן המסחרי האירופי במילה 'איזי' נמצא בבעלותנו כמו גם אלף סימנים מסחריים עם 'איזי' בתור קידומת. אנחנו לא יכולים לאפשר לאחרים להשתמש בו עכשיו כמותג, במיוחד כאשר הם עושים את זה בעיקר עם הצבעים שלנו ועם אותו הגופן. אני שמח שנטפליקס לפחות הודיעו שהם יעצרו בעונה השלישית של הסדרה. עם זאת, אנחנו צריכים למנוע מהם לקדם את העונות הקודמות באירופה".

דובר קבוצת איזי-גרופ הוסיף כי ההליכים המשפטיים נגד נטפליקס יתחילו בשבוע הבא. "קבוצת איזי-גרופ מחזיקה כיום בלמעלה מאלף סימנים מסחריים רשומים במשפחת המותגים של הקבוצה בכל רחבי העולם, והיא מתייחסת להגנה מפני שימוש בלתי מורשה בהם ברצינות רבה", מסר. חברת נטפליקס פרסמה בתגובה לדברים הצהרה קצרה, בה נמסר: "הצופים מסוגלים להבדיל בין תכנית שהם צופים בה, לבין מטוס שהם טסים בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully