וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשברקע עתירה לבג"צ בנושא: המשטרה מנעה מצלמת עיתונות בינ"ל לצלם בי-ם

4.10.2018 / 11:47

צלמת העיתונות דבי היל - צלמת ותיקה ומוכרת של סוכנות הידיעות העולמית יונייטד פרס (UPI), הגיע השבוע לעיר העתיקה בירושלים כדי לצלם חנויות סגורות, לרגל שביתת מסחר של ערביי ישראל. לדברי הצלמת, כוחות מג"ב הקיפו אותה ואיימו עליה במעצר

צלם עיתונות. ShutterStock
צלם עיתונות/ShutterStock
לדבריה, איימו עליה השוטרים שאם תצלם יעצרו אותה. במשך כל התקרית חלפו במקום תיירים עם מצלמות, והשוטרים לא הפריעו להם לצלם כאוות נפשם

מקרה נוסף של מניעת סיקור על ידי כוחות המשטרה - כך נודע לוואלה ברנז'ה. ביום שלישי השבוע, סמוך לשעה 11:30 לפני הצהריים, הגיעה צלמת העיתונות דבי היל - צלמת ותיקה ומוכרת של סוכנות הידיעות העולמית יונייטד פרס (UPI), לעיר העתיקה בירושלים, כדי לצלם חנויות סגורות לרגל שביתת מסחר של ערביי ישראל. המקום היה שקט ורגוע (הפרות הסדר במקום התרחשו רק כעבור כמה שעות). שוטרי מג"ב שהיו במקום הבחינו בצלמת-העיתונות, והודיעו לה שאסור לעיתונאים לצלם ברובע המוסלמי של העיר העתיקה. לדברי הצלמת, הם הקיפו אותה ומנעו ממנה לצלם, למרות שהציגה להם תעודת עיתונאי שהנפיקה לה לשכת העיתונות הממשלתית. עוד אמרה היל לוואלה ברנז'ה כי כשגילו כי היא מדברת אנגלית, דרשו ממנה את הדרכון האמריקני שלה, שלא היה ברשותה. לדבריה, איימו עליה השוטרים שאם תצלם יעצרו אותה. במשך כל התקרית חלפו במקום תיירים עם מצלמות, והשוטרים לא הפריעו להם לצלם כאוות נפשם.

היל פנתה לארגון העיתונאים, ובעקבות זאת הוציאו בארגון מכתב בהול למפכ"ל המשטרה אלשיך - בו הם דורשים שיקבע מידית כללים מוסכמים להתנהלות מול התקשורת בזירות עימות והפגנות. כזכור, ברקע הדברים מתנהלת בבג"צ עתירה שהגיש בזמנו הארגון כנגד התנהלות המשטרה ביחס לעיתונאים שבאים לסקר בזירות אירוע. בין היתר כתבו בארגון לאלשיך כי "התנהגות זו של השוטרים היא המשך ישיר של דרך הפעולה המשטרתית המוצגת בעתירה המקורית לבג"צ: תיירים מורשים לנוע ולצלם, בעוד העיתונאים נחסמים ונמנע מהם לצלם...נראה כי למרות מה שאומרים נציגי המשטרה בפגישות בלשכת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ולמרות ההנחיות (הבלתי מספקות) שנוסחו במשטרה, השוטרים בשטח סבורים כי מתפקידם למנוע מעיתונאים לעשות את עבודתם. קיים חשש, כי משטרת ישראל מעדיפה שאמצעי התקשורת לא יתעדו בעצמם את המתרחש בשטח, ויסתפקו בצילומים שהמשטרה מעבירה למערכות התקשורת".

יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי מסר: "ההגנה על זכותם של צלמי עיתונות לבצע את עבודתם בכל מקום שבו מתרחשות חדשות היא אחד המאבקים המרכזיים שארגון העיתונאים מנהל. עתרנו לבג"ץ נגד המשטרה, והשופטים הורו לה להידבר איתנו כדי לקבוע נוהלים שימנעו הפרעה של שוטרים לעבודת העיתונאים. צר לנו שבזמן שיד אחת מדברת איתנו, היד השנייה ממשיכה להפריע לעיתונאים בעת מילוי תפקידם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully