וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיפת חירום בחדשות עשר: האם אבי צבי מתכנן גל פיטורים לאחר המיזוג?

8.10.2018 / 14:12

עובדי חדשות ערוץ עשר קיימו אסיפת עובדים בה עדכן יו"ר הועד טל שורר את העובדים על ההתפתחויות האחרונות בנושא המיזוג - אשר אישורו נדחה. "יו"ר הרשות פועלת בדרכים שקריות ובאופן נבזי כדי לחבל"

חדשות  עשר. ארגון העיתונאים,
חדשות עשר/ארגון העיתונאים

לאחר החלטת מועצת הרשות השנייה מאמש (ראשון), לקיים שימוע בעניין מיזוג ערוץ עשר ורשת, הליך שעלול להימשך חודשים, כינסו בצהריים היום בצהריים (שני) ועד עובדי ערוץ עשר וחדשות עשר אסיפת עובדים דחופה בדסק החדשות בגבעתיים, שבמהלכה עדכנו יו"ר ועד העובדים, טל שורר
והפרשן הכלכלי מתן חודורוב את העובדים בהתפתחויות.
שורר גילה כי בשיחות סגורות אמרה שמאלוב-ברקוביץ' לו ולעובדים נוספים, כי "יהיה אשר יהיה - אני לא אאשר את המיזוג" - עמדה שלטענתם מונעת דיון הוגן במועצת הרשות השנייה, ולכאורה אף עלולה להיות לא חוקית.

שורר התייחס להודעה לכלי התקשורת שפרסמה שמאלוב-ברקוביץ' אמש בשעת לילה מאוחרת, שעות לאחר תום ישיבת המועצה, שדנה במיזוג, הודעה ממנה ניתן היה להבין שחברי המועצה הצביעו נגד המיזוג - הצבעה שמעולם לא התקיימה: "ההודעה הזו של שמאלוב-ברקוביץ' הדהימה אותנו", אמר שורר לעובדים, *"היא נועדה לחבל במיזוג. אנחנו שמחים שמבקר הרשות השנייה נכנס לתמונה".


מתן חודורוב, יושב ראש הוועד לשעבר, אמר לעובדים: *"בהחלטתה לקיים שימוע, שאיש אינו יודע כמה זמן יארך, והוא עלול להימרח גם חודשים ארוכים - שמאלוב-ברקוביץ' מבקשת להרוג את חדשות עשר ברכות. היא יודעת שבעלי הבית שלנו אינם מוכנים לממן את הערוץ ולו יום נוסף, והיא מחכה למותו, או לכל הפחות להחלפת חברי המועצה שתומכים בעמדת חדשות עשר, והכהונה שלהם במועצה אמורה להסתיים בחודש הקרוב - וכך להשיג לעצמה רוב".

חודורוב אמר עוד לעובדים: "הבקשה לדון במיזוג יושבת על שולחנה של שמאלוב-ברקוביץ' כבר שלושה חודשים", והסביר - "תחילה שמאלוב-ברקוביץ' הסתמכה על חוות דעת משפטית, שאותה לא הציגה עד היום, שלפיה הרשות לא יכולה לדון בכלל במיזוג. אתמול, במהלך ישיבת המועצה, כשהבינה שחוות הדעת אינה עומדת על קרקע משפטית יציבה, היא שינתה טקטיקה והחליטה ללכת על מסלול ארוך ומתיש של שימוע. כל זאת למרות שהממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, כבר ביצעה שימוע במסגרתו זימנה את הגורמים הרלוונטיים וקיבלה את המסמכים הרלוונטיים ולמעשה ייתרה את הבקשה של הרשות השנייה מאתמול. הממונה על ההגבלים לא יכולה על פי חוק להעביר את הנתונים שבידיה לגורמים אחרים ולכן כל מטרת הבקשה של שמאלוב-ברקוביץ' היא למשוך זמן. מיכל הלפרין לא אישרה לפני כמה חודשים את המיזוג בין אלעל לישראייר ואת המיזוג בין בנק המזרחי לאיגוד - ולמרות זאת, לאחר שהיא בדקה את בקשת המיזוג בין ערוץ עשר לרשת היא החליטה לאשר אותו. עיכוב הליך המיזוג מעמיד את כלל עובדי החדשות והערוץ בסיכון".

רשת ערוץ עשר מיזוג. מערכת וואלה! NEWS
רשת ערוץ עשר מיזוג/מערכת וואלה! NEWS

"הכל כדי שהפרוצדורה תחסל את המיזוג"

שורר הוסיף: "נפגשתי עם שמאלוב-ברקוביץ' בלשכתה בירושלים לפני כחודש והיא טענה שיש בידיה 'תכנית כלכלית' שתציל את הערוץ ואת החדשות - ביקשתי לראות את התוכנית ולא אפשרו לי. עכשיו מתברר, כך היא טוענת, שאין בכלל תכנית כזאת וצריך לגבש אותה. עד אתמול דיברו על מניעה משפטית לדון במיזוג - עכשיו מסתבר שאפשר לדון במיזוג. שמאלוב ברקוביץ' טוענת שחוות הדעת של הממונה על ההגבלים היא 'לא רצינית' ורוצה לקיים הליך כפול. הכול כדי ליצור סחבת, הכל כדי שהפרוצדורה תחסל את המיזוג".

מוקדם יותר היום פורסם בדה מרקר כי יו"ר הרשות השנייה יוליה שמאלוב-ברקוביץ' קיימה בימים האחרונים מפגשים סגורים עם ועד עובדי חדשות עשר ועיתונאים בחברה, שבהם ניסתה לשכנע אותם להתנגד למיזוג בין שתי החברות בטענה כי יש בידיה מידע שלפיו רשת מתכוונת לערוך לאחר המיזוג סבב פיטורים נרחב בחדשות עשר. יצוין כי ברשת הכחישו את הדברים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חברת הכנסת יוליה שמאלוב בכנס למען שוויון בין המינים למען הילדים, פברואר 2011. עומר מירון
חברת הכנסת יוליה שמאלוב בכנס למען שוויון בין המינים למען הילדים, פברואר 2011/עומר מירון

אתמול דחתה מועצת הרשות השנייה שוב את ההכרעה בנושא מיזוג ערוץ 10 עם רשת, זאת לאחר ישיבה בנושא שארכה שעות. לאורך הישיבה עשרות מעובדי חדשות עשר הפגינו בבניין המועצה לישראל יפה בשדרות רוקח ת"א, בו התקיימה הישיבה. בשבועות האחרונים התקיימה בין המחלקה המשפטית של הרשות השנייה לבין ערוץ עשר ורשת חלופת מכתבים, תוך שברשות רמזו כי לא יוכלו לאשר את המיזוג, בשל פגיעה בתנאי הרישיון.

בתוך כך, ביום חמישי דווח בוואלה ברנז'ה כי קשת לא תסכים ככל הנראה לשלם לרשת את הסכום שסוכם עבור "החדשות" - סכום המוערך בכ-140 מיליון שקל. זאת בעקבות ההחלטה הצפויה של הממונה על ההגבלים העסקיים להקטין את רשימת הטאלנטים אשר רשת לא תוכל להציע להם עבודה. כזכור, במסגרת ההבנות בין הצדדים גיבשו בקשת רשימה של כ-30 שמות של טאלנטים ובכירים בחברת החדשות, שלרשת יהיה אסור לגייס עם העברת הבעלות לידי קשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully